مراحل جراحی بینی

مراحل جراحی بینی

بینی کوچک با نوک سربالا و پلی قوس‌دار می‌تواند بینی هر شخصی را زیبا نشان دهد. امروزه با کمک روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی می توان هارمونی صورت را افزایش داد. و با رفع نواقص عملکرد بینی شما را بهبود بخشند. رینوپلاستی یک عمل جراحی است که نه تنها شکل بینی شما را تغییر می دهد؛ بلکه عیوب ساختاری آن را نیز اصلاح می‌کند. این مقاله مراحل جراحی بینی از آماده سازی، روش مراقبت‌های بعد از عمل بینی صحبت می‌کند و نکاتی دربارۀ جراحی بینی ارائه می‌دهد.

مراحل جراحی بینی؛ چگونه آماده شویم؟

قبل از انجام جراحی بینی باید نکات زیر را در نظر بگیرید؛

  • تست‌های آزمایشگاهی و عکس برداری با اشعه ایکس را انجام دهید و نتایج را یک هفته قبل از عمل در اختیار جراح خود قرار دهید.
  • دربارۀ انتظارات خود از جراحی بینی و نتایج مطلوب با پزشک خود مشورت کنید.
  • از جراح خود بخواهید که در مورد خطرات و عوارض احتمالی عمل بینی شیراز به شما اطلاع دهد.
  • از نظر ذهنی خود را برای جراحی بینی آماده کنید. برای کاهش استرس خود می توانید از مدیتیشن و تکنیک های تنفس عمیق استفاده کنید.
  • چیزهایی که بعد از جراحی به آن نیاز دارید، مانند بالش U شکل، کمپرس یخ، اسپری نمکی، دستمال کاغذی و دستمال مرطوب و غیره را از قبل بخرید.
  • از دو هفته قبل از عمل بینی از کشیدن سیگار و نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • قبل از عمل از ایبوپروفن و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین استفاده نکنید.
  • از مصرف مکمل‌های گیاهی، کپسول‌های ویتامین E، روغن ماهی و داروهای ضد التهابی قبل از جراحی بینی خودداری کنید زیرا احتمال خونریزی را افزایش می دهند.
  • سوابق پزشکی خود را به پزشک ارائه دهید و اگر حساسیت دارویی دارید، قبل از جراحی به جراح خود اطلاع دهید.
  • از مایعات و مواد مغذی بیشتر استفاده کنید.
  • قبل از عمل حمام کنید و از 8 ساعت قبل از عمل چیزی نخورید و ننوشید.
  • لباس‌های جلو بسته بپوشید و از پوشیدن لباس های تنگ و ناراحت خودداری کنید.
  • از آرایش و جواهرات در روز عمل خودداری کنید.
  • برای جلوگیری از عفونت ریش و سبیل خود را با تیغ بتراشید.
  • از یکی از اعضای خانواده یا یکی از دوستان خود بخواهید که مراقب شما در هنگام بستری شدن در بیمارستان باشد.

مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

  • بعد از اینکه فرد اقدامات بستری شدن را انجام داد و آمادگی را کسب نمود توسط پرستار به اتاق عمل راهنمایی خواهد شد.
  • بیشتر افراد در مورد اتاق عمل استرس دارند و مراحل جراحی بینی در اتاق عمل به این صورت خواهد بود که بعد از اینکه فرد وارد اتاق عمل شد آشنایی مختصری با تیم درمان خواهد داشت.
  • سپس فرد در کمتر از یک دقیقه توسط متخصص بیهوشی ، بیهوش خواهد شد و بعد از ضد عفونی کردن صورت برش ها بر اساس نوع روش جراحی کردن بینی ایجاد خواهد شد.
  • طبق گفته های بهترین جراح بینی تهران پس از انجام عمل بینی ، فقط می توانید از دهان خود نفس بکشید. دهان به شدت خشک می شود و لب ترک می خورد. از همین رو لازم است تا مایعات زیاد بنوشید.
  • پوست از ساختار بینی جدا خواهد شد و با انجام تغییرات استئوتومی ایرادات بینی برطرف می گردد و بعد از پایان اقدامات پوست بدون هیچ تغییری سر جای خود قرار می گیرد و با بخیه زدن به هم متصل می گردد.
  • بینی با زدن چسب و گذاشتن اسپلینت بینی پانسمان خواهد شد.

مدت زمان جراحی بینی چقدر است؟

به طور کلی، جراحی بینی باز تقریباً سه ساعت و جراحی بینی بسته بین یک تا دو ساعت طول می کشد. همچنین دو تا سه ساعت طول می کشد تا در اتاق ریکاوری به هوش بیایید. از آنجایی که جراحی بینی عمدتاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، علائم حیاتی شما برای چند ساعت در بخش مراقبت های پس از بیهوشی (PACU) تحت نظر قرار می گیرد. سپس به بخش عمومی منتقل می شوید و باید یک شب در آنجا بمانید. روز بعد پزشک بینی شما را معاینه می کند و اگر همه چیز طبیعی باشد مرخص می شوید.

بعد از جراحی بینی چه انتظاری باید داشته باشم؟

تا چند روز بعد از جراحی بینی، بینی شما پر است و نمی توانید از طریق آن نفس بکشید. با این حال، باید از قرار دادن سواب پنبه یا انگشت در داخل بینی خودداری کنید زیرا باعث آسیب و تورم بیشتر می شود. همچنین در حالی که نوک بینی شما برای چند روز بی حس است، پوست سایر قسمت های بینی خارش و درد دارد. به یاد داشته باشید که پوست بینی تا چند روز پس از جراحی بینی به لمس حساس است، بنابراین خاراندن یا ضربه زدن به آن باعث درد بیشتر می شود. احتمالاً چند ماه طول می کشد تا پوست بینی شما به طور کامل پس از جراحی بینی به حالت طبیعی برگردد.

هنگامی که آتل ها برداشته می شوند، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما نحوه چسباندن بینی را آموزش می دهد. برای دستیابی به بهترین نتایج از جراحی بینی خود باید به طور مداوم بینی خود را برای چند ماه آینده بچسبانید.

ریکاوری جراحی بینی

طول دوره نقاهت رینوپلاستی به نوع و شدت جراحی بستگی دارد. به طور متوسط ​​زمان نقاهت جراحی بینی باز بین چهار تا شش هفته است در حالی که دوره نقاهت جراحی بینی بسته بسیار کوتاهتر است. اگرچه کبودی اطراف چشم و بینی شما 10 تا 15 روز پس از عمل محو می شود، تورم ممکن است یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد. چه جراحی بینی باز یا بسته انجام دهید، ده روز پس از جراحی بینی می توانید به سر کار خود بازگردید.

مراحل جراحی بینی؛ پس از جراحی بینی

مراحل جراحی بینی؛ بعد از جراحی بینی

اگر تعجب می کنید که بعد از جراحی بینی چه اتفاقی می افتد و چگونه باید از بینی خود بعد از جراحی مراقبت کنید، قسمت زیر را بخوانید.

بلافاصله بعد از عمل بینی

پس از جراحی بینی، پزشکان بینی شما را بانداز می کنند و دو تامپون برای جلوگیری از خونریزی داخل حفره بینی قرار می‌دهند. در همین حال، مراقب شما باید یک کمپرس سرد در اطراف چشم و پیشانی شما قرار دهد تا تورم و کبودی اطراف بینی شما به حداقل برسد.

بعد از جراحی بینی فقط می توانید آب و آبمیوه بنوشید. هیدراتاسیون زودهنگام بعد از جراحی بینی، بیهوشی را از جریان خون شما پاک می کند و به شما کمک می کند زودتر به هوش بیایید. احساس تهوع و سرگیجه نیز پس از جراحی بینی شایع است و با کمک داروهای ضد تهوع قابل کنترل است.

در خانه (یا هتل)

اگر همه چیز خوب پیش برود، 24 ساعت بعد از عمل از بیمارستان مرخص می شوید. از آنجایی که صورت شما بانداژ شده و چشمان شما نیمه بسته است، نمی توانید رانندگی کنید، بنابراین باید از کسی بخواهید که شما را به خانه برساند. در خانه باید ظروف نرم بخورید و مایعات ولرم بنوشید. در حالت خوابیده به پشت بخوابید و برای راحتی خود چند بالش زیر سر خود قرار دهید.

چند روز بعد از جراحی زیبایی بینی

خوردن ذای آسان مثل سوپ برای یک یا دو روز پس از عمل بینی پیشنهاد می شود. خرد کردن و له کردن غذا نیز می تواند به شما کمک کند تا غذای خود را به طور موثرتر قورت دهید. تا چند روز بعد از عمل بینی صورت خود را نشویید زیرا ممکن است اسپلینت و بانداژ خود را خیس کنید. هنگامی که آتل ها برداشته می شوند و بانداژها باز می شوند، می توانید دوش بگیرید و صورت خود را بشویید. برای چند روز بعد از جراحی بینی، ممکن است در بینی خود احساس سفتی و فشار کنید که کاملا طبیعی است. هنگامی که آتل ها و تامپون های داخلی از سوراخ های بینی شما برداشته می شوند، فشار کمتری روی بینی خود احساس می کنید و دوباره از طریق بینی نفس می کشید.

چند هفته بعد از عمل بینی

هنگامی که تورم و کبودی بهبود یافت و گچ و بخیه ها برداشته شد، جراح ممکن است پمادهای ترمیم کننده را برای کاهش آثار بخیه زیر بینی شما تجویز کند.

چسب زدن بینی بعد از جراحی بینی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا از تورم اضافی جلوگیری می کند و موقعیت نوک بینی را ثابت می کند. معمولاً بیماران تا 12 هفته مجبورند بینی خود را ببندند. در هفته های بعدی پس از جراحی بینی، باید مرتباً به جراح خود مراجعه کنید تا وضعیت بینی، شکل و حفره آن بررسی شود.

بعد از جراحی بینی چه کارهایی را نباید انجام داد؟

پس از جراحی بینی و آشنایی با مراحل جراحی بینی باید نکات زیر را در نظر بگیرید تا عوارض جانبی را به حداقل برسانید و روند بهبودی را تسریع کنید.

  • از فعالیت‌ها و ورزش‌های شدید مانند وزنه برداری، شنا، کوهنوردی، دوچرخه سواری، کشتی و غیره خودداری کنید.
  • تا زمانی که آتل روی بینی شما وجود دارد از دوش گرفتن خودداری کنید.
  • از هل دادن، کشیدن و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • از خم کردن سر خودداری کنید؛
  • بینی خود را باد نکنید؛
  • از مکان های شلوغ که احتمال ضربه به بینی وجود دارد خودداری کنید.
  • اجتناب از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل؛
  • تا زمانی که پزشک به شما اجازه ندهد از عینک و ماسک صورت تنگ استفاده نکنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید؛
  • عطسه یا سرفه نکنید؛
  • سخت نخندید یا گریه نکنید؛ و
  • با نی ننوشید.

در آخر

در صورتی که قصد انجام جراحی بینی دارید لازم است بدانید که این جراحی خطرات کمی دارد ولی در صورتی که مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی را رعایت نکنید می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد کند و بر نتیجه جراحی تاثیر بگذارد. بنابراین آشنایی با این مراقبت‌ها و شناخت مراحل جراحی بینی اهمیت بالایی دارد. در انتها می‌توانید سوالات خود را درباره انواع روشهای جراحی بینی و عوارض آن از کارشناسان ما در دکترلند در بخش نظرات سایت بپرسید. به خاطر داشته باشید که تیم مشاوره زیبایی ما با ایجاد پل های ارتباطی میان زیباجویان و پزشکان این امکان را فراهم ساخته تا هزینه جراحی بینی شیراز برای شما بسیار کاهش پیدا کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!