تا چه مدت اجازه برقراری رابطه جنسی بعد از عمل بینی را نداریم؟ | بررسی دقیق

در این مقاله تمام اطلاعات ضروری در مورد رابطه جنسی بعد از عمل بینی گوشتی و استخوانی، زمان مناسب برای برقراری ارتباط، محدودیت‌ها و نکات لازم، عوارض و راهکارهای آن را به طور کامل شرح خواهیم داد.
راهنمای مطالعه:
زابطه جنسی بعد از عمل بینی

رابطه جنسی بعد از عمل بینی یکی از دغدغه‌های اصلی تمام زیبا جویان به شمار می‌رود که خیلی کم به آن پرداخته شده است. به طور کلی باید بدانید بهبودی بعد از عمل بینی روند خاص خودش را دارد و در این مدت زمان برقراری رابطه کمی با چالش روبه‌رو است.

البته انجام این کار غیرممکن نیست؛ اما باید حتماً نکات متفاوتی را رعایت کنید تا هیچ خطری شما را تهدید نکند. برای درک بهتر این موضوع توصیه می‌کنیم از کارشناسان ما در تیم دکترلند کمک بگیرید؛ آن‌ها به طور کامل شما را در این زمینه راهنمایی می‌کنند. از طرفی در این مقاله نیز تمام نکات ضروری در این مورد را برایتان توضیح خواهیم داد.

زمان مناسب برقراری رابطه جنسی بعد از عمل بینی

شما بلافاصله پس از جراحی بینی هرگز اجاره برقراری رابطه را ندارید و باید چند مدت صبر کنید. این مدت زمان در مورد انواع بینی‌ها متفاوت است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

رابطه زناشویی بعد از جراحی بینی استخوانی

اگر جراحی بینی استخوانی انجام داده‌اید، باید تقریباً 2_3 هفته برای برقراری رابطه جنسی صبر کنید و در این مدت زمان از هر گونه ضربه، فشار و آسیب دوری کنید؛ زیرا این کار دوران نقاهت شما را پس از عمل افزایش می‌دهد. بنابراین حواستان باشد علاوه بر رابطه زناشویی، در این مدت زمان هیچگونه فعالیت شدید دیگری مانند ورزش نیز انجام ندهید.

نمونه جراحی بینی استخوانی مردانه دکتر وحید عین آبادی

رابطه جنسی بعد از عمل بینی گوشتی

به طور کلی بینی‌های گوشتی پس از جراحی نیاز به مراقبت زیاد و در نتیجه دوران نقاهت بیشتری دارند. به همین دلیل سعی کنید حداقل تا 1 ماه هیچ‌گونه رابطه جنسی با پارتنرتان انجام ندهید! این نوع بینی‌ها بسیار حساس هستند و در صورت ایجاد هرگونه آسیب، باید مدت طولانی را برای بهبود آن صرف کنید؛ بنابراین حتماً این موضوع را جدی بگیرید.

پس از گذشت مدت زمان لازم، باید بدانید برای ایجاد رابطه جنسی نیز شما محدودیت‌هایی دارید و تا مدت‌ها باید نکاتی را رعایت کنید. در ادامه بیشتر این مسئله را شرح خواهیم داد.

نمونه عمل بینی گوشتی زنانه سبک نیمه فانتزی دکتر وحید عین آبادی

چه محدودیت‌هایی برای برقراری رابطه جنسی پس از جراحی بینی وجود دارد؟

قطعاً شما تا مدت‌ها نمی‌توانید مانند قبل از عمل با پارتنرتان رابطه برقرار کنید؛ بنابراین برای بهبود سریع‌تر و جلوگیری از هرگونه آسیب، موارد زیر را مدنظرتان قرار دهد.

مدت زمان رابطه جنسی بعد از عمل بینی

به طور کلی مدت زمان نزدیکی بعد از عمل بینی به شرایط جسمی شما بستگی دارد؛ اما بهتر است تا مدت‌ها زمان کمی را به این کار اختصاص دهید و از ایجاد رابطه طولانی پرهیز کنید.

هر چقدر این مدت زمان بیشتر طول بکشد، ضربان قلب و فشارخون زیبا جو افزایش می‌یابد و همین موضوع عوارضی مانند تورم، التهاب و خون‌ریزی را ایجاد می‌کنند. پس در ابتدا خیلی آرام پیش روید و به مرور زمان و با بهبود بیشتر، مدت زمان آن را افزایش دهید.

بوسیدن بعد از جراحی بینی ممنوع!

هر چقدر که می‌توانید از بوسیدن در دوران نقاهت پس از جراحی بینی خودداری کنید؛ حداقل مدت زمان برای این کار تا 2 هفته پس از عمل است. بوسیدن افراد تا زمانی که بهبود کامل نیافته‌اید، بیشترین آسیب‌ها را به بینی‌تان وارد می‌کند.

در وهله اول جمع کردن لب‌ها خود باعث ایجاد فشار به عضلات بینی و در نتیجه درد و تورم می‌شود. علاوه بر این در حین بوسیدن، احتمال ضربه ناگهانی و آسیب به بینی وجود دارد؛ بنابراین در دوران نقاهت از انجام هر حرکت خطرناک کوچکی برای جلوگیری از آسیب به بینی دوری کنید.

عدم مصرف قرص‌های ضدبارداری

حواستان باشد چه قبل و چه بعد از جراحی بینی از مصرف داروهای ضدبارداری و هورمونی خودداری کنید؛ زیرا این داروها با داروهای بیهوشی تداخل دارند. بنابراین اگر قصد برقراری رابطه را دارید، باید بدون دارو از بارداری ناخواسته پس از جراحی پیشگیری کنید.

حالت ایجاد رابطه جنسی بعد از عمل بینی

شما برای ایجاد رابطه جنسی پس از جراحی بینی محدودیت‌هایی دارید و نباید بدنتان را در موقعیتی قرار دهید که آسیب به بینی‌تان وارد شود. بهتر است صورتتان در مقابل صورت پارتنرتان قرار گیرد تا از بروز هرگونه آسیب به بینی جلوگیری شود.

حواستان باشد احساس درد در حین برقراری رابطه نوعی هشدار برای شماست؛ بنابراین هر زمانی که احساس درد داشتید رابطه را متوقف کنید. در صورتی که تمام موارد بالا را در زمان درست انجام دهید، هیچ مشکلی برایتان پیش نمی‌آید؛ در غیر این صورت با عوارض و خطراتی روبه‌رو می‌شوید که در ادامه آن‌ها را شرح خواهیم داد.

عوارض و خطرات برقراری رابطه جنسی بعد از عمل بینی

اگر نکات بالا را برای برقراری رابطه جنسی رعایت نکنید، احتمال بروز عوارض زیر وجود دارد.

خون‌ریزی شدید

گاهی اوقات در حین برقراری رابطه، فشار خون افراد بالا می‌رود و همین موضوع باعث خون‌ریزی بینی می‌شود.

افزایش ورم و کبودی

به طور کلی شما پس از جراحی دچار ورم و کبودی می‌شوید؛ اما این عوارض پس از گذشت 1_2 هفته از بین می‌روند. در برخی از موارد رابطه جنسی باعث افزایش ورم و کبودی بینی می‌شود.

جابه‌جایی بخیه‌ها

در صورت ایجاد فشار و حرکات ناگهانی در حین رابطه، احتمال جابه‌جایی بخیه‌ها و ضربه به بینی وجود دارد.

عمل بینی گوشتی با پوست زخیم

عفونت بینی

اگر در حین رابطه بهداشت را به طور کامل رعایت نکنید، حتی احتمال بروز عفونت در بینی نیز وجود دارد.

اگر دوست دارید بدون هیچ خطر و سریع برای رابطه جنسی اقدام کنید، باید تمام نکات مراقبتی و توصیه‌های پزشک را جدی بگیرید و دوران نقاهت و بهبودی را پشت سر بگذارید.

علاوه بر این موارد برای بهبودی سریع‌تر، شما باید حتماً قبل از جراحی نیز نکاتی مانند انتخاب پزشک و تیم جراحی را مدنظرتان قرار دهید. هرچقدر پزشک و تیم موردنظر حرفه‌ای‌تر باشند، شما خیلی سریع‌تر بهبود می‌یابید و می‌توانید به روال عادی رابطه جنسی‌تان برگردید.

تیم دکترلند در این زمینه بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و با ارائه خدمات شگفت‌انگیزی مانند معرفی برترین پزشکان، مشاوره‌های تخصصی و رایگان، پشتیبانی رایگان به مدت 2 سال پس از عمل و… روند بهبودی شما را سرعت می‌بخشد.

از طرفی جراح انتخابی شما نیز تأثیر مستقیمی در نتیجه جراحی و مدت زمان بهبود شما پس از عمل دارد؛ مشاوران ما تمام شرایط و انتظاراتتان را بررسی و متناسب با آن‌ها بهترین جراحان شهرتان را به شما معرفی می‌کنند؛ برای دریافت مشاوره و ویزیت آنلاین با ما در ارتباط باشید.

سخنان پایانی در مورد رابطه زناشویی بعد از عمل جراحی بینی

در این مقاله تمام اطلاعات لازم در مورد رابطه جنسی بعد از عمل زیبایی بینی را توضیح دادیم. در انتها توصیه می‌کنیم در هر لحظه به بدنتان توجه کنید و تا زمانی که از نظر روحی و جسمی آمادگی کامل ندارید، برای انجام رابطه جنسی اقدام نکنید.

علاوه بر این حتماً با پارتنر خود نیز صادق باشید و تمام شرایط خود و نکات مراقبتی را برای او توضیح دهید. با رعایت نکات این مقاله شما از بروز عوارض احتمالی در حین رابطه جلوگیری می‌کنید؛ اما در صورتی که سؤال یا نیاز به جزئیات بیشتری دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید و با شفافیت پاسخ تمام سؤالاتتان را دریافت کنید.

نظرات خود را در بخش زیر بنویسید و این مقاله بسیار کاربردی را نیز برای تمام افرادی که بینی‌شان را به تازگی جراحی کرده‌اند و یا قصد انجام آن را دارند نیز بفرستید.

تیم کارشناسی دکتر لند

تیم کارشناسی دکتر لند

مشاوره حرفه‌ای و رایگان همین حالا!

به زودی با شما تماس می‌گیریم!