بینی طبیعی و نچرال بهتر است یا نیمه فانتزی

پلاسما جت بینی گوشتی

عمل بینی طبیعی یا نیمه فانتزی؟

عمل بینی یکی از جراحی های بسیار همه گیر در ایران و دنیاست که طرفداران خاص خود را دارد. بسیاری از افراد این جراحی را صرفا برای بهبود شرایط تنفسی و یا بازگشت حس بویایی خود انجام میدهند این در حالی است که برخی دیگر این عمل را به دلیل زیبا تر شدن فرم صورت و یا از میان رفتن قوز های استخوانی، و یا افزایش حجم بینی های گوشتی در نظر میگیرند. با این حال پزشکان و متخصصان بسیاری هستند که با توجه به آموزه های خود در دورام تحصیل و همچنین تجریباتی که در طول دوران طبابت خود کسب کرده اند انواع این اعمال را پذیرفته و انجام خواهند داد. هر پزشک روش کار و متدی خاص برای جراحی دارد اما، به طور کلی فرم نهایی بینی به حالت های مختلی تغییر خواهد که . از رایج ترین این فرم ها میتوان به بینی های طبیعی و نیمه فانتزی اشاره کرد. در ادامه این مطلب به بررسی اصلی ترین تفاوت ها میان ای دو روش خواهیم پرداخت.

عمل بینی طبیعی چیست؟

در ابتدا هم گفتیم که بسیاری از افراد فقط برای برطرف نمودن نقصان های بینی اقدام به جراحی می کنند. برای این افراد عمل بینی طبیعی روشی است که از سمت پزشک پیشنهاد خواهد شد. در این روش پزشک جراح، قوسی در بینی ایجاد نکرده و صرفا درصدد برطرف ساختن ایراداتی چون، قوز بینی، پنها، انحرافو یا کج  بودن برخواهد آمد. برخی از پزشکان نیز به دلیل درخواست بیمار نوک بینی را تا حد قابل قبولی بالا میبرند تا افتادگی بینی به طور کامل برطرف شود. در نهایت و پس از گذشت 6 ماه از از عمل جراحی، فرد یک بینی کاملا طبیعی، به دور از قوس های شدید یا به تعیبر دیگر به دور از فرم های عروسکی خواهد داشت که از ایرادات اولیه نیز به دور بوده و زیبایی خاصی را به صورت فرد هدیه میدهد.

این نوع از جراحی بینی در شیراز و یا هر نقطه دیگری از ایران که صورت گیرد، ویژگی های خاص خود را دارد که در ادامه برخی از آن ها را بیان میکنیم.

  • ایجاد فاصله مناسب میان بینی، لبها و چانه فرد (این موضوع تنها به دست پزشک و با در نظر گرفتن استاندارد های جراحی صورت خواهد گرفت.)
  • برقراری فاصله مناسب میان بینی و چشم ها (درست همانند قسمت پایین این موضوع نیز بر اساسا استاندارد های جراحی و به دست پزشک انجا خواهد گرفت.)

از مهم ترین فاکتور هایی که بر کیفیت جراحی بینی تاثیر گذار خواهد بود ضخامت پوست بیماری میباشد به این معنا که هر چه پست فرد نازک تر باشد، حتی برش های بسیار نازک و حساسی که به دست بهترین جراح بینی در شیراز و یا هر جراح دیگری انجم شده باشند نمایان خواهند شد. همانطور که در بالا نیز خواندید، در این نوع از جراحی ها سایر اجزا صورت فرد همچون پیشانی، فاصله و اندازه چشم ها، فاصله لب ها و چانه ها، و سایر اجزا به دقت مورد بررسی قرار گرفته تا یک جراحی مناسب با صورت و مطابق با استاندرد های جهانی صورت پذیرد.

جراحی بینی طبیعی

عمل بینی نیمه فانتزی

بینی های فانتی یکی از رایج ترین عمل هایی است که بر روی زیباجویان صورت می گیرد. در این نوع ازاعمال جراحی تلاش می شود تا بینی بیمار شکلی کاملا متفاوت به خود گرفته و به بینی های عروسکی شباهت داشته باشد. نتیجه این نوع جراحی داشتن عضوی با قوس بسیار بالا، سوراخ های بسیار کوچک و در نهایت نوک بینی به سمت بالا خواهد بود. شاید بر خلاف تصور بسیاری از افراد این نوع اعمال با فرم صورت همخوانی نداشته باشد اما پزشک پیش از جراحی تمامی اجزا صورت بیمار را بررسی کرده و تلاش میکند تا همخوانی کافی میان این اعضا به اندازه کافی صورت پذیرد.

به طور معمول تر این نوع از عمل جراحی میان مردان از محبوبیت بالایی برخوردار نبوده و بیشتر بانوان علاقه به انجام این نوع از اعمال جراحی دارند. البته باید این نکته را نیز در خاطر نشان کنسم که هرچه پوست بیمار ضخیم تر باشد، نسبت به برش های پزشک واکنش بهتری نشان داده و عمل زیبا تر و طبیعی تری را به همراه خواهد داشت.

مشخصات بینی نیمه فانتزی

  • قوس بسیار شدید
  • دارای تیغه بسیار نازک
  • نوک بینی بسیار سر بالا
  • سوراخ های بینی بسیار کوچک

بینی طبیعی بهتر است یا نیمه فانتزی

پاسخ درست و دقیق برای این پرسش بسیار سخت خواهد بود اما از نظر عمل زیبا شناسی و پزشکی بررسی کنیم، هنر در اعمال بینی های طبیعی است. پزشکی که بتواند بینی را با فرمی طبیعی و بدون ظاهر شدن نشانه های از بینی از نیمه فانتزی شکل داده و ایرادات آن را برطرف سازد. به همین دلیل از دید علم پزشکی عمل بینی طبیعی بسیار بهتر بوده پزشکی که این نوع عمل را انجام دهد حاذق تر است.  با این حال انجام یک عمل بینی طبیعی و یا نیمه فانتزی به صور کامل وابسته به سلیقه فرد است. همچنین پزشک معالج باید بررسی کند که آیا امکان چنین عملی بر صورت فرد امکان پذیر خواهد بود یا خیر، با این اوصاف باز هم فرد باید تصمیم بگیرد که چه میزان از قوس و سربالا رفتن نوک بینی را برای صورت خود می پسندد تا پزشک معالج این موارد را در هنگام طراحی بینی در نظر بگیرد. نکته بسیار مهم در خصوص این نوع از اعمال جراحی این است که حتما باید زیر نظر یک پزشک ماهر انجام شود چراکه بینی های نیمه فانتزی پس از اتمام جراحی، بسیار کوچک شده و ممکن است که بر تنفس و بویایی فرد تاثیرات منفی بر جای داشته باشد.

شباهت بینی‌های طبیعی و نیمه فانتزی

با وجود تفاوت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از بینی‌های نیمه فانتزی و طبیعی، این دو مدل جراحی بینی دارای نقاط مشترک و شباهت‌هایی هستند. اولین و مهم‌ترین شباهت در عمل بینی طبیعی و نیمه فانتزی، رعایت و حفظ  تمام استانداردها هنگام جراحی است. بنابراین چه در عمل بینی به مدل طبیعی و چه به مدل نیمه فانتزی بیمار دچار مشکلات تنفسی، بویایی و دیگر معضلات احتمالی نمی‌شود. علاوه بر این، زیباجو با انجام عمل بینی شیراز با مدل طبیعی، فانتزی و نیمه فانتزی به زیبایی مورد انتظار خود می‌رسد. نکته‌ حائز اهمیت در رابطه با جراحی بینی به مدل طبیعی و  نیمه فانتزی این است که در صورت انجام جراحی به صورت طبیعی علاوه بر اینکه ظاهر بینی بیمار بسیار جذاب‌تر می‌شود، دیگران نمی‌توانند تشخیص بدهند که وی بینی خود را عمل کرده است و گمان می‌کنند بینی زیباجو از همان اول به همین صورت بوده است. این در حالیست که در صورت جراحی بینی به صورت نیمه فانتزی، تحت جراحی قرار گرفتن بینی کاملا مشهود و قابل تشخیص است. با این وجود بسیاری از آقایان و خانم‌ها طرفدار پروپاقرص جراحی بینی عروسکی هستند. اما معمولا جراحی بینی نیمه فانتزی به آقایان و خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که بینی آنها غضروفی و دارای پوست نازکی می‌باشد. چرا که جراحی نیمه فانتزی روی این نوع بینی‌ها، ظرافت و زیبایی بیشتری را به همراه دارد. البته توجه داشته باشید که به دلیل کوچک شدن بینی فرد بیشتر از حد معمول، جراحی بینی نیمه فانتزی به افرادی که صورت‌های بزرگی دارند؛ توصیه نمی‌شود. نکته بسیار مهم دیگر درباره عمل بینی شیراز به صورت طبیعی یا نیمه فانتزی (عروسکی) در میزان مدت زمان نقاهت آنها است. معمولا دوره نقاهت عمل بینی عروسکی بیشتر از عمل بینی طبیعی است. چرا که در پروسه جراحی بینی عروسکی، ساختار و شکل بینی زیباجو دچار تغییرات و در نتیجه تورم و کبودی بیشتری می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!