• بلاگ
  • سیگار بعد از عمل بینی : اثرات خطرناک سیگار بر نتایج جراحی + راهکارهای ترک قطعی

سیگار بعد از عمل بینی : اثرات خطرناک سیگار بر نتایج جراحی + راهکارهای ترک قطعی

سیگار بعد از عمل بینی

لازم نیست نگران باشید! ما با توجه به اهمیتی که برای سلامت شما قائل هستیم، در این مقاله در مورد مواردی از قبیل عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی، میزان تأثیر در روند بهبود و نحوه کنترل سیگار نکشیدن در دوران نقاهت بعد از عمل صحبت می‌کنیم تا تمام اطلاعات مربوط به این زمینه را داشته باشید و به ساده‌ترین حالت ممکن برای ترک سیگار اقدام کنید.

همچنین در ادامه به رایج‌ترین سؤالات در باره سیگار و عمل بینی پاسخ می‌دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

روند بهبود بعد از جراحی بینی

عوامل درونی و بیرونی متعددی در روند بهبودی شما بعد از جراحی بینی تأثیر می‌گذارند. با رعایت یک سری اصول و پرهیز از انجام برخی کارها، این امکان وجود دارد تا روند بهبود خود را بهتر کنید و چسب بینی جذاب و جدید خود را سریع‌تر باز کنید! اگر اهل جذابیت و نشان دادن زیبایی خود به دیگران هستید، باید این عوامل را جدی بگیرید.

مصرف سیگار بعد از عمل بینی

عوارض کشیدن سیگار قبل از عمل بینی

شما باید مراقبت‌های مربوط به عمل بینی را از قبل جراحی شروع کنید. بهتر است تا کشیدن سیگار باید قبل از جراحی تعطیل شود! اگر این کار را انجام ندهید، این احتمال وجود دارد تا مجرای بینی به طور کلی بسته شود و بعد از عمل برایتان مشکل ساز شود.

سیگار باعث می‌شود تا تورم و کبودی‌های موجود روی صورت افزایش پیدا کند و درد بیشتری بکشید؛ همچنین مدت زمان التیام این کبودی‌ها افزایش پیدا می‌کند. چه دردناک!

عوارض کشیدن سیگار قبل از عمل بینی چیست

عوارض کشیدن سیگار بعد از عمل بینی

بدن شما هوشمند است و خودش را به طور کامل خوب می‌کند. بدن از اکسیژن موجود در خون برای بهبودی کمک می‌گیرد و با کشیدن سیگار، میزان اکسیژن کاهش پیدا می‌کند؛ در نتیجه بهبودی کامل در مدت طولانی‌تری اتفاق می‌افتد.

جراحی بینی مانند سایر جراحی‌ها با یک سری عوارض احتمالی از جمله کاهش حس بویایی و خونریزی همراه است؛ کشیدن سیگار موجب افزایش احتمال بروز این عوارض می‌شود. بازه زمانی لازم برای بهبودی کامل عمل بینی و برطرف شدن تمامی ورم‌ها حداکثر یک سال است و با اعتیاد به سیگار، مجبور هستید تا آن‌ها را برای مدت زمان بیشتری روی چهره خود تحمل کنید.

عوارض کشیدن سیگار بعد از عمل بینی چیست

در جدول زیر میزان زمان لازم برای بهبودی کامل بین یک فرد عادی و یک فرد معتاد به سیگار مقایسه شده است.

عنوانافراد غیرسیگاریافراد سیگاری
دوره نقاهت3-4 روز6-8 روز
کبودی و ورم‌های اصلی1 ماه1 ماه و 15 ورز
ورم قسمت بالای بینی6 ماه7-8 ماه
ورم نوک بینییک سالبیش از یک سال

اثرات سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

درست است که انتخاب پزشک در نتیجه جراحی بینی نقش چشمگیری دارد و ما در دکترلند لیست بهترین دکتر‌ها را بر اساس نیاز در اخیتار شما قرار می‌دهیم؛ اما یک سری از نکات مانند سیگار نکشیدن بعد از جراحی، دست خود شماست و بر نتیجه نهایی به صورت مستقیم اثر می‌گذارد. ما نگران سلامتی‌تان هستیم و در ادامه قصد داریم تا شما را با عوارض سیگار بعد از عمل بینی  و اثرات آن در نتایج جراحی آشنا کنیم:

عوارض و اثرات سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

اختلال در ترمیم زخم

بدن شما برای ترمیم زخم‌های خود به انرژی نیاز دارد. با کشیدن سیگار بعد عمل، توان و قدرت سلول‌ها برای انجام فرایند ترمیم به حداقل خود می‌رسد. نیکوتین موجود در سیگار موجب تنگ شدن عروق خونی شما می‌شود و فرایند گردش خون در بدن را مختل می‌کند. خستگی سلول‌ها و نداشتن انرژی کافی یعنی زخم‌ها برای مدت بیشتری مهمان بدن شما هستند. وجود زخم با درد همراه است و باید درد بیشتری را تحمل کنید.

سیگار بعد عمل بینی

کاهش گردش خون در بدن باعث می‌شود تا رسیدن اکسیژن برای ترمیم و التیام بافت‌ها به کمترین میزان ممکن برسد و در عین نیاز بدن به اکسیژن برای بهبود محل جراحی، میزان کافی وجود ندارد و احتمال عفونت در نواحی درگیر با بینی بیشتر می‌شود. مطمئناً شما هم مانند تیم دکترلند نگران سلامتی خود هستید و قصد ندارید دچار عفونت پس از جراحی شوید.

سیگار کشیدن بعد عمل بینی

توجه: نرسیدن اکسیژن کافی به خون باعث می‌شود تا زخم‌ها به طور کامل خوب نشوند و جای زخم تا حدودی باقی می‌ماند.

تغییر در بهبود غضروف

بدن قابلیت بازسازی غضروف‌ها را دارد و برای انجام این کار به یک سری مواد اولیه نیاز دارد. نیکوتین، مقدار و میزان مواد موردنیاز برای ساخت غضروف را به طور کامل تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث‌ می‌شود تا این فرایند به درستی پیش نرود. نیکوتین با دست‌کاری کردن میزان مواد اولیه موجب کاهش استحکام غضروف ساخته شده می‌شود و در برخی اعضای زیبایی از جمله بینی، این تفاوت از لحاظ ظاهری قابل مشاهده است.

سیگار بعد عمل بینی

سیگار کشیدن بعد از عمل بینی باعث می‌شود تا فرم غضروف بینی دچار تغییر شود. اگر بعد از جراحی بینی و التیام کامل، احساس کردید که ساختار بینی‌تان مانند شکل مورد نظر در نیامده است، به عادت سیگار کشیدن خود نگاه کنید. سیگار باعث کاهش ثبات غضروف بینی شده و آن را به درستی و با کیفیت بالا بازسازی نمی‌کند.

نیاز جراحی ثانویه در بروز عوارض شدید

در برخی مواقع، این مسئله به حدی مشکل‌ساز است که زیباجو حاضر است دوباره زیر تیغ جراحی برود و یک بار دیگر عمل بینی را انجام دهد. انجام این کار با هزینه و درد دو برابر همراه است و بدن به زمان بیشتری برای التیام و بهبود نیاز دارد.

نکته مهم: از آنجا که انجام جراحی ثانویه بینی یک عمل سخت و دردناک است، مجموعه دکترلند شدیداً تأکید دارد تا برای گرفتن بهترین نتیجه از کشیدن سیگار حداقل برای یک مدت پرهیز کنید.

برای ترک سیگار بعد از عمل بینی چه کنیم؟

جایگزین سیگار برای بعد از عمل بینی

جایگزین‌های بهتری برای سیگار وجود دارد که با استفاده از آن‌ها در دوران نقاهت، می‌توان آسیب وارده بر بدن را کاهش داد و اختلال کمتری در فرایند التیام به وجود آورد. در ادامه سه مورد از جایگزین های سیگار بعد از عمل بینی را عنوان می‌کنیم:

جایگزین های سیگار بعد از عمل بینی

قرص نیکوتین:

قرص‌های نیکوتین یا همان قرص ترک سیگار، نسبت به خود سیگار عوارض کمتری دارد و از طریق دهان نیکوتین را جذب می‌کند. با خوردن این قرص، احساس نیاز به سیگار درون شما کمتر می‌شود و دوران نقاهت را با سادگی بیشتری سپری می‌کنید.

استفاده از قرص نیکوتین بعد از عمل بینی

پچ نیکوتین:

برچسب نیکوتین یا همان پچ نیکوتین روی پوست قرار می‌گیرد. نیکوتین موجود در برچسب از طریق پوست جذب خون می‌شود و احساس نیاز شما به سیگار را کاهش می‌دهد.

استفاده از پچ نیکوتین برای تامین نیکوتین بعد از جراحی بینی

آدامس ترک سیگار:

آدامس‌های ترک سیگار مقدار کمی نیکوتین دارند. با جویدن آن‌ها، نیکوتین از طریق دهان جذب می‌شود و تمایل به کشیدن سیگار کاهش پیدا می‌کند.

مصرف آدامس ترک سیگار جاگزین سیگار برای بعد از جراحی بینی

نکته مهم:

پیشنهاد می‌کنیم درمورد این جایگزین‌ها با یک جراح متخصص صحبت کنید و بهترین مورد را انتخاب کنید. مجموعه دکترلند به شما یک مشاوره تخصصی رایگان ارائه می‌دهد تا به بهترین جایگزین سیگار بر اساس نیاز در دوران نقاهت دست پیدا کنید.

استفاده از توصیه های پزشکی برای مصرف سیگار بعد از عمل بینی

ترفندهای ترک سیگار بعد عمل بینی

ما نگرانی شما را به طور کامل درک می‌کنیم و به همین دلیل، ساده‌ترین و اثرگذارترین روش‌ها برای ترک سیگار بعد جراحی بینی را عنوان کرده‌ایم. اگر طبق راهکارهای زیر پیش بروید، فرایند ترک سیگار برایتان ساده‌تر پیش می‌رود.

چگونه بعد از عمل بینی سیگار را ترک کنیم

آمادگی برای جراحی

شما به عنوان یک زیباجو باید خود را برای جراحی مهمی که دارید آماده کنید. آماده شدن شامل پرهیز از برخی عادت‌ها و انجام یک سری‌ عادت‌های جدید است. ترک سیگار قبل از عمل بینی برای گرفتن بیشترین نتیجه ممکن از جراحی بسیار مهم است و شما باید در این مسیر از بهترین و حرفه‌ای‌ترین منابع استفاده کنید. این امکان وجود دارد تا از اطرافیان و دوستان خود کمک بگیرید و از آن‌ها بخواهید تا مراقب شما باشند و جلوی سیگار کشیدن شما را بگیرند.

راهنمای ترک سیگار بعد از عمل بینی

افزایش آگهی و اطلاعات

مقالات و کتاب‌های تألیف شده در زمینه ترک سیگار را مطالعه کنید. اطلاعات قرار گرفته درون آن، به شما یک دید باز می‌دهد و مسئله ترک سیگار را ساده‌تر بیان می‌کند. در ادامه بهترین مراکز و منابع برای گرفتن کمک و کسب آگاهی در زمینه ترک سیگار را لیست می‌کنیم:

  • خواندن مقالات آموزشی
  • خواندن کتاب‌های مرتبط
  • تهیه دوره‌های آموزشی ترک سیگار
  • مشاوره ترک سیگار
  • همکاری با یک مربی برای ترک سیگار

ایجاد تغییرات سخت است و این امکان وجود دارد تا انگیزه شما برای ترک سیگار قبل از جراحی بینی کاهش پیدا کند. در ادامه چند راهکار برای حفظ انگیزه ترک سیگار را بیان می‌کنیم.

تحقیق درباره مضرات و عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی

توجه به نتیجه نهایی

لطفاً به ظاهر و بینی زیبای خود بعد از پایان عمل فکر کنید! از دست دادن فرصت داشتن یک بینی جذاب، آن هم فقط به علت کشیدن مداوم سیگار واقعاً عذاب آور است. هر موقع انگیزه‌تان برای ترک سیگار کم شد، نتیجه کار را در ذهن خود مرور کنید و تسریع روند بهبودی را با ترک سیگار به خود یادآور شوید.

مصرف سیگار بعد از عمل بینی

تعیین اهداف از جراحی بینی

سعی کنید اهداف خود را با جزئیات و دقت روی کاغذ بنویسید و هر موقع که انگیزه کافی نداشتید، زمانی را به خواندن آن‌ها اختصاص دهید. انجام این کار موجب تشویق شما به ترک سیگار بعد از جراحی بینی می‌شود.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید

تشویق و گرفتن هدیه

دادن هدیه‌های کوچک و تشویق خودتان، به صورت ناخودآگاه انگیزه را افزایش می‌دهد. هر موقع که در مسیر ترک سیگار قدم مثبتی برداشتید و مثلاً چند روز را بدون کشیدن سیگار طی کردید، برای خود هدیه بخرید.

حمایت در طول دوره نقاهت

سختی ترک نیکوتین در قالب احساسات و حالت‌های مختلف برای شما رخ می‌دهد. برای مثال ممکن است که بعد از ترک سیگار، احساس اضطراب یا نگرانی داشته باشید. در این مواقع، حتماً باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا با این علائم مقابله کنید.

ممکن است وسوسه شوید یا در برخی از محیط‌ها، تمایل به سیگار کشیدن درونتان افزایش پیدا کند. سعی کنید تا کمتر در این محیط‌ها قرار بگیرید و در صورت بروز استرس و اضطراب، به مدیتیشن و انجام کارهای آرامش‌بخش روی بیاورید.

چند روز بعد از عمل نباید سیگار کشید

ایجاد عادت‌های مفید، سالم و مثبت

خلق عادت‌های مفید و سالم به شما کمک می‌کند تا ترک سیگار راحت‌تر شود. پیشنهاد تیم دکترلند این است که یک لیست از عادت‌های مثبت که با شخصیت‌ شما سازگاری دارد را تهیه و بلافاصله آن‌ها را اجرایی کنید.

سبک زندگی شما در میزان تمایلتان به ترک سیگار بسیار تأثیرگذار است و اگر در طول روز عادات سازنده و مثبتی داشته باشید، فرایند ترک بسیار راحت‌تر انجام می‌شود. در ادامه لیست برخی از عادات مثبت و سازنده را برای شما بیان می‌کنیم.

  • انجام ورزش روزانه حتی پیاده‌روی
  • خواندن کتاب و اختصاص دادن زمان به یادگیری روزانه
  • انجام تفریحات سالم مانند رفتن به استخر
  • سحرخیزی و گرفتن دوش روزانه
  • یاد گرفتن یک مهارت جدید
  • انجام معاشرت سازنده و مفید
  • عضویت در انجمن‌های ترک سیگار
انجام فعالیت های مثبت و ورزشی برای ترک سیگار بعد از عمل بینی

سؤالات متداول در رابطه با سیگار و حراجی بینی

مطمئناً سؤال‌هایی در زمینه کشیدن سیگار و تأثیر آن روی جراحی بینی برای شما پیش آمده است. در ادامه قصد داریم تا به این سؤال‌ها پاسخ دهیم و خیال شما را راحت کنیم.

سیگار کشیدن بعد ازعمل بینی چه خطراتی دارد؟

آیا می‌توانم بعد از جراحی بینی چند نخ سیگار بکشم؟

پیشنهاد ما این است که طور کلی سیگار نکشید؛ اما اگر درون خود احساس نیاز شدید می‌کنید و هنوز برای ترک سیگار آماده نیستید، از جایگزین‌هایی مثل کافئین استفاده کنید.

مضرات و عوارض سیگار بعد از عمل بینی چیست

چه مدت باید از سیگار کشیدن اجتناب کنم؟

پیشنهاد ما این است که از کشیدن سیگار تا حداقل سه هفته الی یک ماه بعد از جراحی بینی اجتناب کنید.

کشیدن ویپ بعد از عمل بینی

آیا سیگار بر نتایج نهایی جراحی بینی من تأثیر می‌گذارد؟

کشیدن سیگار بر مسائل مختلفی از جمله زمان نقاهت، روند بهبودی و میزان تورم بعد از عمل به طور مستقیم تأثیر می‌گذارد.

چه مدت بعد از جراحی بینی می توان سیگار کشید؟

چگونه می‌‌ توانم هوس نیکوتین را در دوران نقاهت مدیریت کنم؟

در دوران نقاهت سختی و احساس نیاز به نیکوتین را قبول کنید و دائم در تلاش نباشید تا تغییری درون آن به وجود بیاورید. تلاش نکنید تا هوس را از بین ببرید. فقط آن را قبول کنید. در این حین استفاده از جایگزین‌های نیکوتین از جمله قرص و چسب نیکوتین، توجه به نتیجه نهایی و درخواست کمک از دیگران برای حمایت مفید واقع می‌شود.

تاثیر مصرف سیگار در عمل بینی

با دکترلند به خود یک بینی جذاب هدیه دهید!

دکترلند با داشتن تیم متخصص پشتیبانی و کادر مجرب پزشکی، بهترین و راحت‌ترین جراحی بینی را به شما به ارمغان می‌آورد. این مجموعه علاوه بر پیشبرد جراحی بینی، در تمامی مسیر همراه شماست و به شما بهترین خدمات را ارائه می‌دهد. برخی از خدمات دکترلند عبارت است از:

  • مشاوره تخصصی (آن هم به صورت کاملاً رایگان!)
  • فرایند نوبت دهی به صورت فوری و نیم‌بها
  • ارائه تخفیفات ویژه برای طی کردن مراحل پزشکی و آزمایش‌ها
  • ارائه خدمات اسکان برای افرادی که در شهرستان زندگی می‌کنند

دکترلند همچنین یک پک هدیه در نظر گرفته است تا بابت اهمیت به زیبایی خود و انتخاب این مجموعه نهایت قدردانی را از شما داشته باشد.

ما با انجام تحقیقات بلندمدت، بهترین دکترها و جراحان بینی را در کشور پیدا کرده‌ایم. یعنی چه؟ یعنی دیگر لازم نیست تا مدت‌ها از زمان ارزشمند خود را صرف پیدا کردن دکتر مناسب و با تجربه کنید! ما این کار را انجام داده‌ایم تا در وقت شما صرفه‌جویی کنیم و یک تجربه راحت و آسان از عمل بینی را به شما ارائه دهیم. بر اساس نیاز، بهترین جراح بینی به شما معرفی می‌شود.

مضرات قلیان برای بینی عمل شده

ما به وجود کسانی مثل شما که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند افتخار می‌کنیم و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای داشتن یک تجربه فوق‌العاده انجام داده‌ایم. با انجام جراحی بینی در مجموعه ما، شما برای سایر خدمات زیبایی از جمله بوتاکس تخفیف ویژه دریافت می‌کنید. چه از این بهتر!؟

کادر پشتیبانی ما در 24 ساعت روز و 7 روز هفته پاسخگوی شماست. اگر سؤالی ذهن شما را مشغول کرده است یا به اطلاعات بیشتری در زمینه جراحی بینی نیاز دارید، کافی است تا با یکی از شماره‌های موجود درون وب‌سایت تماس بگیرید.

توصیه نهایی سیگار کشیدن بعد عمل بینی

اینکه شما تا اینجا به خواندن مقاله ادامه داده‌اید به این معناست که برای زیبایی ظاهری خود ارزش زیادی قائل هستید. از آنجا که مصرف سیگار بعد از عمل بینی روی روند بهبود و نتیجه نهایی عمل بینی اثر می‌گذارد، تأکید می‌کنیم که از آن پرهیز کنید و برای مدتی قبل و بعد از جراحی سراغ کشیدن سیگار نروید؛ این‌گونه نتیجه نهایی بسیار مطلوب خواهد بود.

تاثیر مصرف سیگار در عمل بینی

همان‌طور که مطلع هستید، شرایط هر انسان متفاوت است و برای ارائه بهترین توصیه‌ها در زمینه پرهیز و ترک سیگار، بهتر است تا با جراح خود مشاوره خصوصی داشته باشید.

مجموعه دکترلند خدمات مشاوره خصوصی را به صورت کاملاً رایگان ارائه می‌دهد و کافی است با برقراری ارتباط، از جزئیات مربوطه مطلع شوید. به یاد داشته باشید که هر چیزی بهایی دارد و پرهیز از کشیدن سیگار برای مدتی قبل و بعد از جراحی بینی، بهایی است که باید برای زیبایی خود پرداخت کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!