جراحی ثانویه بینی

جراحی ثانویه بینی

جراحی بینی همیشه با موفقیت صد درصدی همراه نیست گاهی هم پیش می‌آید که افراد با مراجعه به نامتخصص از نتیجه جراحی خود راضی نباشند و نه تنها نواقص بینی‌شان برطرف نشود بلکه مشکلی دیگر نیز به آن اضافه شود. در هر صورت دلیل هر چه باشد؛ جراحی بینی ثانویه تنها گزینه‌ایست که روی میز تمام جراحان قرار دارد. برای درک بهتر اصطلاح جراحی بینی ثانویه یا ترمیمی؛ توصیه می‌کنیم با دکترلند همراه شوید؛ تا اطلاعات جامعی در این زمینه کسب کنید.

 

جراحی ثانویه بینی چیست؟

رینوپلاستی ثانویه یا ترمیمی جراحی بینی اصلاحی است که برای تغییر شکل و/یا عملکرد بینی پس از جراحی بینی قبلی انجام می شود. تغییر شکل بینی ثانویه زیبایی و ترمیمی برای ناهنجاری های زیبایی یا عملکردی که به درستی درمان نشده اند یا از عمل اولیه بدتر شده اند نشان داده شده است. برخی از جراحی بینی ثانویه به عنوان “رینوپلاستی تجدیدنظر” نیز یاد می کنند. این اصطلاح گسترده‌تر می‌تواند برای جراحی زیبایی بینی که فراتر از یک عمل ثانویه مانند عمل سوم یا چهارم مورد نیاز است، اعمال شود.

بیماران برای رفع عدم تعادل خاصی که باقی مانده، جدیدا ایجاد شده اند یا شدیدتر شده اند، درخواست جراحی بینی ثانویه می کنند. اغلب به دلیل یک عارضه بهبودی پیش بینی نشده، مانورهای جراحی نامناسب یا ناقص، بینی نامتعادل یا با بقیه اجزای صورت ناهماهنگ است. جراحی بینی ثانویه اغلب بسیار پیچیده تر از جراحی بینی اولیه است. اولین بار در رینوپلاستی همیشه بهترین زمان برای رسیدگی به تمام مسائل زیبایی و عملکردی بینی است، اما با استفاده مناسب از تکنیک های پیشرفته توسط متخصص جراحی بینی، عمل های ثانویه می تواند موفقیت آمیز باشد. اکثر جراحانی که در رینوپلاستی تخصص دارند نیز تجربه لازم در جراحی های تجدیدنظر پیچیده تر را دارند و می توانند نگرانی های بیمار را برطرف کنند. البته مانند جراحی بینی اولیه، انتظارات و اهداف شما باید مناسب باشد و به طور کامل با جراح خود در میان گذاشته شود. آوردن عکس هایی از ظاهر بینی قبل از عمل قبلی ممکن است مفید باشد. جراح بینی شما همچنین ممکن است سوابق جراحی و سوابق پزشکی قبلی را درخواست کند، اگرچه این امر اجباری نیست.

جراحی ثانویه بینی چیست؟

مشکلات رایجی که نیاز به جراحی ثانویه بینی دارند

از مشکلات رایجی که ارفار را ترغیب به جراحی ثانویه بینی می‌کند، در موارد زیر خلاصه می‌شود؛

  • انسداد راه هوایی بینی
  • فروپاشی غضروف یا استخوان های بینی
  • ظاهر مصنوعی زیبایی بینی (“عمل بینی بیش از حد”)
  • فروپاشی دریچه داخلی و خارجی بینی
  • بدتر شدن عدم تقارن
  • کاهش بیش از حد یا کاهش ناکافی ارتفاع پشتی (ارتفاع پل / قوز)
  • شکل دهی ناقص (تغییر زیبایی کافی نیست)
  • برآمدگی بیش از حد یا ناکافی نوک
  • نوک بینی بیش از حد باریک
  • اسکار داخلی و/یا خارجی بیش از حد (بافت اسکار ضخیم شده)

 

تکنیک‌های جراحی ثانویه بینی

تغییرات لازم در رینوپلاستی ثانویه را می توان از طریق روش “بسته” یا “باز” ​​انجام داد. به طور معمول، اگر تغییرات ساختاری عمده ای مورد نیاز باشد، ممکن است رویکرد باز ترجیح داده شود. اصلاحات جزئی کانتور را می توان از طریق تکنیک “بسته” انجام داد. رینوپلاستی بسته زمانی است که فقط برش های داخلی (اندونازال) برای دسترسی به ساختارهای بینی ایجاد می شود. رینوپلاستی باز به اضافه کردن یک برش در پل پوستی بین دو سوراخ بینی (کلوملا) به منظور بالا بردن پوست بینی برای تجسم مستقیم تر ساختارهایی که باید تغییر داده شوند، اشاره دارد. تصمیم به استفاده از روش بسته یا باز در جراحی بینی تجدید نظر بر اساس ترجیح جراح است و هر روشی مزایا و معایب خود را دارد.

پیوند غضروف (بخش هایی از غضروف از سپتوم، گوش یا یک دنده) اغلب برای انجام اهداف زیبایی و عملکردی در جراحی بینی ثانویه ضروری است. بسیار رایج است که در روش اولیه، قسمت زیادی از غضروف بینی تخلیه شود. فقدان غضروف سپتوم شایع ترین نشانه برای نیاز به منابع غضروفی گوش یا دنده برای مواد پیوند است. سپس این بخش‌های غضروف به قطعات ساختاری و شکل‌دهنده برای استفاده در بینی تبدیل می‌شوند. مانند جراحی بینی اولیه، جای اشتباه بسیار کمی وجود دارد و ضروری است که به دنبال یک متخصص جراحی بینی باشید که در تکنیک های ثانویه مهارت و تجربه زیادی داشته باشد. به منظور کاهش میزان تجدید نظرهای بعدی و اطمینان از نتیجه موفقیت آمیز، بهتر است به دنبال یک جراح پلاستیک یا جراح پلاستیک صورت متخصص در جراحی بینی و جراحی زیبایی بینی باشید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب متخصص جراحی بینی اینجا کلیک کنید. متخصص رینوپلاستی شما به درخواست های شما گوش می دهد و بینی شما را از نظر خارجی و داخلی ارزیابی می کند. یک طرح درمانی مبتنی بر جزئیات که مناسب باشد، تشریح خواهد شد و می تواند به کاهش میزان نیاز به اصلاحات بیشتر کمک کند.


شما میتوانید برای کاهش هزینه خدمات جراحی بینی خود با تیم مشاوره زیبایی دکترلند در تماس باشید. از مهمترین خدمات این تیم میتوان به امکان جراحی نیم بها و یا به صوت اقساطی اشاره کرد.


چه افرادی کاندید جراحی ثانویه بینی هستند؟

بهترین کاندیدها برای جراحی بینی ثانویه افرادی هستند که هم از نظر احساسی و جسمی سالم هستند و هم در مورد پتانسیل بهبود واقع بین هستند. فردی که مشکل بینی ثانویه دارد باید به دنبال بهبود باشد نه کمال. دکتر ترجیح می‌دهد بیمار را با مشکل بینی ثانویه به دقت ارزیابی کند تا بدشکلی آنها را ارزیابی کند و مطمئن شود که بیمار در مورد تجدید نظر احتمالی واقع بین است. بسته به نوع تغییر شکل، ممکن است یا ممکن است شکل یا عملکرد بینی به طور کامل بهبود نیابد. تصمیم گیری برای انجام جراحی بینی ثانویه نباید یک تصمیم تکانشی باشد، بلکه تصمیمی است که به دقت فکر شده باشد. به همین دلیل مهم است که واقع بین باشید، آگاه باشید و در مورد آنچه واقعاً شما را در مورد نتایجتان آزار می دهد، صادق باشید.

نکات مهم در جراحی ثانویه بینی

نکات مهمی که قبل و بعد از جراحی ثانویه بینی باید بدانید

برای اینکه جراحی بینی رضایت‌بخشی داشته باشید حتماً به نکات زیر قبل و بعد از جراحی بینی ت.جه داشته باشید؛

  • باید یک سال از رینوپلاستی اولیه تان گذشته باشد.
  • اگر پس از گذشت یک سال همچنان مشکلاتی همراه داشت برای انجام عمل بینی ترمیمی تصمیم گیری کنید.
  • در انتخاب جراح بینی خود خوب دقت کنید.
  • جراح بینی انتخاب کنید که در این زمینه تجربه و مهارت کافی داشته باشد.
  • با پزشک خود برای انجام عمل بینی شیراز ترمیمی مشورت کنید.
  • بهترین دکتر جراحی بینی ترمیمی در شیراز توصیه می‌کنند هنگام استراحت، سر را بالا تر از بدن قرار دهید.
  • پس از عمل زیبایی بینی تا زمان بهبودی کامل در محل‌های شلوغ قرار نگیرید.
  • طبق گفته‌های بهترین جراح بینی تهران سعی کنید در روزهای اول خوب استراحت کنید.
  • نحوه صحیح چسب زدن بینی را از پزشک خود بیاموزید.
  • از غذاهای پر ادویه دوری کنید.
  • در صورت احساس درد از مسکن هایی که جراح بینی برای تان تجویز کرده است استفاده کنید.

کلام آخر

جراحی ثانویه بینی اغلب برای برطرف کردن اشکالات ظریف بینی صورت می‌گیرد که بیمار از وجود آن‌ها ناراضی است. توصیه می‌شود اگر این اشکالات جزئی هستند و روی زیبایی فرد تأثیر چندانی ندارند، جراح در مقابل درخواست بیمار مقاومت کند و جراحی بینی ترمیمی را برای او انجام ندهد به این دلیل که هر جراحی مجددی، ریسک و عوارض خاص خود را دارد و ممکن است برای اصلاح یک مشکل کوچک، بیمار دچار مشکلات و عوارض بسیار پیچیده‌ای شود که اصلاح آن‌ها به‌ سادگی امکان‌پذیر نباشد.

گفتیم که برای جراحی بینی ترمیمی حتماً به بهترین جراح بینی مراجعه کنید تا ریسک جراحی ناموفق را کاهش دهید. به همین منظور تیم دکترلند جهت پاسخگویی به سوالات شما در این زمینه و همچنین معرفی بهترین جراحان ترمیمی در شیراز همراه شما خواهند بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!