• بلاگ
  • ویژگی های بینی استخوانی: کامل‌ترین راهنمای شناخت اصولی بینی استخوانی!

ویژگی های بینی استخوانی: کامل‌ترین راهنمای شناخت اصولی بینی استخوانی!

ویژگی های بینی استخوانی

 آیا ویژگی های بینی های استخوانی را می‌دانید؟ تصور کنید برای دریافت مشاوره وارد مطب پزشک شده‌اید. بادقت به بینی‌های مراجعین قبلی او نگاه می‌کنید. یکی از آن‌ها بینی ظریف و زیبایی دارد!

به او نزدیک می‌شوید و می‌پرسید: «می‌توانم عکس قبل از عملتان را ببینم؟ فرم بینی‌تان چه بوده است؟!» او می‌گوید: «بینی‌ام استخوانی بود. دکتر در جلسه مشاوره قبل از عمل معتقد بود که نتیجه نهایی عالی می‌شود! همین‌طور هم شد!»

 اینجاست که سؤالی در ذهنتان شکل می‌گیرد: «مگر بینی‌های استخوانی چه ویژگی‌هایی دارند که نتیجه نهایی عملشان این‌قدر عالی می‌شود؟» پاسخ این پرسش را در ادامه مقاله به‌طور کامل می‌گیرید!

یکی از تأثیرگذارترین عضوها در زیبایی صورت همه افراد بینی است. بینی‌های استخوانی معمولاً دارای قوز و عدم تقارن هستند. همین موضوع باعث ترکیب نامطلوب صورت می‌شود.

به همین دلیل بسیاری از افرادی که روزانه برای دریافت مشاوره به متخصصان دکترلند پیام می‌دهند، دارای بینی‌های استخوانی هستند. شما هم همین‌الان عکسی از بینی خودتان را برای مشاورین متخصص دکترلند ارسال کنید تا ما نوع دقیق بینی‌تان را به شما بگوییم. همچنین در صورت تمایل به ویزیت آنلاین، تیم دکترلند برای شما ویزیت نیم‌بها و آنلاین با دکتر مدنظرتان می‌گیرد. در ادامه می‌خواهیم به ویژگی های بینی‌ استخوانی و دلیل تمایل افرادی با این مدل دماغ به جراحی را بررسی کنیم.

ویژگی های بینی استخوانی

چرا افراد دارای بینی استخوانی خواهان جراحی زیبایی هستند؟

 افراد به دلایل مختلفی خواهان جراحی بینی استخوانی هستند. برخی در تنفس از راه بینی مشکل دارند و برخی دیگر خواهان اصلاح عدم تقارن آن هستند. بسیاری دیگر از افراد دارای بینی‌های استخوانی صرفاً می‌خواهند با تغییر اندازه یا شکل بینی، ظاهر خود را بهبود بخشند تا بینی‌شان هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورتشان داشته باشد.

بینی شاخص‌ترین عضو چهره هر فرد است و حتی یک تغییر جزئی در اندازه یا شکل آن ظاهر شما را به‌شدت تغییر می‌دهد. به گفته متخصصان جراحی زیبایی بینی در بریتانیا ۴۷ درصد از افراد دارای بینی‌های استخوانی به‌دلیل عدم تقارن داخلی یا خارجی از مشکلات تنفسی و زیبایی ظاهری رنج می‌برند!

هدف جراحی زیبایی بینی استخوانی، ایجاد هماهنگی با سایر اجزای صورت و بهبود زیبایی آن است. پزشک حین جراحی با بهبود شکل حفره‌های بینی مشکلات تنفسی شما را نیز رفع می‌کند.

حال که علت انجام جراحی زیبایی بینی‌های استخوانی را دانستید، در ادامه می‌خواهیم به شاخص‌ترین ویژگی های بینی‌ استخوانی اشاره کنیم.

نمونه قبل و بعد عمل زیبایی بینی قوز دار استخوانی

شاخص‌ترین ویژگی های بینی‌ استخوانی چیست؟

ساختار بینی ترکیبی از استخوان و غضروف است. اگر دماغ شما دارای بافت محکم و استخوانی باشد به آن بینی استخوانی می‌گویند. این مدل یکی از رایج‌ترین اشکال بینی در بین افراد است.

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، احتمال داشتن بینی استخوانی در بین زنان بیشتر از مردان است. علاوه بر این موضوع احتمالاً برایتان جالب است بدانید باتوجه‌به مطالعات صورت‌گرفته تعداد افراد دارای بینی‌های استخوانی در برخی گروه‌های قومی مانند خاورمیانه‌ای‌ها بیشتر از سایر نقاط دنیاست.

بنابراین، اگر یک خانم خاورمیانه‌ای با بینی استخوانی هستید، اصلاً جای تعجب ندارد!  هر سال تعداد زیادی از افراد تصمیم به انجام عمل بینی می‌گیرند. در این مرحله اولین و مهم‌ترین کار شناخت نوع بینی است.

احتمالاً می‌پرسید: «چرا؟!» شناخت نوع بینی تأثیر زیادی در نتیجه نهایی عملتان دارد. اگر بینی استخوانی داشته باشید؛ ولی تصمیم بگیرید پیش پزشکی متخصص در سبک گوشتی عمل کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟!

احتمالاً نتیجه خیلی خوبی از عملتان نمی‌گیرید. شناخت نوع بینی در انتخاب پزشک به شما کمک زیادی می‌کند. هر پزشک در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت بیشتری دارد. بعضی از آن‌ها استاد جراحی بینی‌های گوشتی هستند و بعضی دیگر مهارت بیشتری در عمل انواع بینی‌های استخوانی دارند.

نوع بینی‌تان را نمی‌شناسید؟! دوست دارید با دکتر مدنظرتان ویزیت آنلاین بگیرید ولی در شهری دیگر زندگی می‌کنید و رفت‌وآمد برایتان مشکل است؟ راه‌حل همه این مشکلات پیش ماست!

ما در دکترلند علاوه بر مشاوره رایگان، برای شما نوبت ویزیت آنلاین با دکتر مدنظرتان را می‌گیریم، بنابراین همین‌الان با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.  

حالا که متوجه اهمیت شناخت مدل بینی‌تان شده‌اید، برویم به پرسش اصلی موجود در ذهنتان پاسخ دهیم: «چگونه بدانم بینی‌ام استخوانی است یا نه؟!» بسیاری از افراد با دیدن قوز تصور می‌کنند آن بینی جزو دسته استخوانی است، اما وجود قوز روی دماغ به‌تنهایی نشان‌دهنده نوع آن نیست!

مشاوره رایگان دکترلند برای بینی استخوانی

موارد زیر از ویژگی‌های بینی‌های استخوانی هستند:

بینی استخوانی پوستی نازک دارد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بینی‌های استخوانی و گوشتی در ضخامت پوست دماغ است. همان‌طور که آب‌وهوا، وضعیت اقلیمی مناطق مختلف را مشخص می‌کند، نوع پوست نیز تعیین‌کننده مدل آن است!

اگر پوست بینی شما نازک‌ و اسکلت استخوانی آن قوی باشد، جزو دسته بینی‌های استخوانی است. درحالی‌که بینی‌های گوشتی، پوست ضخیم و اسکلت استخوانی ضعیف دارند.

همان‌طور که گفتیم وجود قوز روی بینی، نشان‌دهنده استخوانی بودن آن نیست. بسیاری افراد علی‌رغم داشتن قوز، پوستی ضخیم در اطراف استخوان‌های بینی دارند. در این حالت دیگر نمی‌توان آن بینی را جزو دسته استخوانی دانست!

به‌طور خلاصه، مشکلات پوستی مانند ضخامت زیاد آن، نشان‌دهنده گوشتی بودن بینی هستند؛ بنابراین اگر پزشک شما از ضخامت زیاد پوست صحبت کرد، بدانید بینی‌تان گوشتی است.

قبل و بعد عمل زیبایی دماغ استخوانی پوست نازک سبک طبیعی

قوز بینی از نشانه‌های استخوانی بودن است

اگر متوجه قوز یا برآمدگی روی بینی خود شده‌اید، شما تنها نیستید! بسیاری از افراد این برجستگی‌ها را روی بینی خود دارند. وجود قوز روی بینی دلایل مختلفی دارد. قوز معمولاً خود را به‌صورت برآمدگی کوچکی از استخوان یا غضروف روی پل بینی، نشان می‌دهد. این ویژگی معمولاً ارثی است و از والدین به فرزندانشان منتقل می‌شود.

قوز در واقع نوعی مشکل استخوانی و غضروفی و در هر فرد از نظر اندازه متفاوت است.  این برآمدگی معمولاً از نمای رو‌به‎رو قابل‌مشاهده نیست. با این حال، زمانی که به نیم‌رخ بینی فرد نگاه می‌کنید کاملاً متوجه وجود آن می‌شوید.

قوز معمولاً از ناحیه بالایی بینی، نزدیک چشم شروع می‌شود و درست قبل از نوک بینی به پایان می‌رسد. در بسیاری از موارد، افراد با این برآمدگی به دنیا می‌آیند، اما گاهی اوقات قوز در طول عمر به‌دلیل آسیب یا ضربه واردشده به بینی ایجاد می‌شود.

صرف‌نظر از این‌که قوز چگونه و چرا روی بینی ایجاد شده است، همه ما به داشتن یک بینی صاف تمایل داریم. این موضوع اغلب ناشی از علم زیبایی‌شناسی است، زیرا یک بینی صاف هماهنگی بیشتری با سایر ویژگی‌های صورت شما دارد.

وجود قوز روی بینی از نشانه‌های بینی‌های استخوانی است. بااین‌حال، گاهی شما علی‌رغم نداشتن قوز، بینی استخوانی دارید! در بعضی موارد بینی‌هایی فاقد هرگونه برآمدگی یا قوز به‌دلیل نازکی پوست جزو دسته بینی‌های استخوانی شمرده می‌شوند.

قبل و بعد رینوپلاستی بینی استخوانی قوز دار به سبک نیمه فانتزی

افرادی که قوز روی بینی‌شان داشتند زمانی که برای مشاوره به ما مراجعه می‌کنند، سؤالات زیادی در ذهنشان درباره این برآمدگی دارند. سؤالات زیر بیشترین تکرار را داشته‌اند:

آیا وجود قوز بینی بر تنفس شما تأثیر می‌گذارد؟

قوز شکل بینی شما را تغییر می‌دهد و از نیم‌رخ مانند یک برآمدگی کوچک خودنمایی می‌کند؛ اما بر توانایی تنفس شما تأثیری نمی‌گذارد. در بعضی موارد استثنا، قوز بینی ناشی از انحراف داخلی است. بیمارانی با این مشکل، گاهی از مشکلات تنفسی رنج می‌برند.

قبل و بعد عمل بینی زنانه قوز دار با انحراف

آیا قوز بینی بعد از جراحی دوباره رشد می‌کند؟

از نظر علمی قوز بینی پس از جراحی نمی‌تواند دوباره رشد کند! اما فراموش نکنید احتمال تغییر شکل بینی در طول عمر وجود دارد. این موضوع روی اهمیت داشتن انتظارات واقع‎بینانه در مورد نتیجه جراحی شما تأکید می‌کند!

۳ ماه بعد از عمل بینی استخوانی به سبک طبیعی

آیا قوز بینی به‌طور طبیعی از بین می‌رود؟

پاسخ به این پرسش بستگی به دلیل ایجاد قوز دارد. اگر وجود برآمدگی نتیجه تورم بافت‌های نرم بینی باشد، قوز به‌تدریج خودبه‌خود از بین می‌رود. اما اگر قوز به‌دلیل شکستگی و جابه‌جایی استخوان‌های بینی به‌وجود آمده باشد، تنها راه درمان آن جراحی است!

گاهی پس از جراحی، به‌دلیل تورم بافت پوست بینی، شما تصور می‌کنید قوز بینی‌تان از بین نرفته است! با این حال پس از گذشت زمان و کاهش تورم، این برآمدگی برطرف می‌شود.

بهترین راه ازبین‌بردن قوز بینی چیست؟

اگر به‌دنبال یک تغییر طولانی‌مدت و قابل‌توجه هستید، تنها راه خلاصی دائمی از قوز بینی جراحی است! رینوپلاستی قوز بینی شما را برای همیشه از بین می‌برد و به شما برای رسیدن به فرم دلخواه بینی‌تان کمک می‌کند.

رینوپلاستی دماغ استخوانی به سبک نیمه فانتزی

تا این قسمت شما با ویژگی‌های بینی‌های استخوانی آشنا شده‌اید. در این مرحله می‌توانید با تعیین مدل بینی خود، برای انتخاب پزشک جراح تصمیمی بهتر بگیرید. اگر هنوز هم در تشخیص نوع بینیتان تردید دارید، عکسی از آن برای ما بفرستید تا متخصصان دکترلند به شما مشاوره رایگان دهند.

همچنین اگر تمایل به داشتن جلسه مشاوره با پزشک مدنظرتان را دارید؛ ولی در شهری دیگر زندگی می‌کنید، ما نوبت ویزیت آنلاین و نیم‌بها برایتان می‌گیریم؛ بنابراین همین‌الان بدون معطلی با ما تماس بگیرید.

می‌دانم الان این سؤال در ذهنتان ایجاد شده: «تفاوت‌های جراحی بینی استخوانی و گوشتی چیست؟!» عجب سؤال خوبی! برویم در قسمت بعدی پاسخ آن را بخوانیم!

بینی استخوانی یا بینی گوشتی؟!

عمل جراحی بینی، روشی برای تغییر شکل بینی و رفع مشکلات تنفسی شما است. چه بینی استخوانی داشته باشید و چه گوشتی، رینوپلاستی تمامی مشکلات بینیتان را برطرف می‌کند.

بااین‌حال، روش‌های جراحی هر یک از اشکال بینی متفاوت است. در ادامه تفاوت‌های رینوپلاستی بینی استخوانی و گوشتی را می‌خوانید:

  • انجام رینوپلاستی بینی استخوانی برای جراحان آسان‌تر و بدون دردسرتر است!
  • معمولاً هزینه جراحی بینی استخوانی ارزان‌تر از جراحی بینی گوشتی است!
  • در مقایسه با بینی‌هایی با پوست ضخیم، معمولاً نتایج نهایی جراحی بینی‌های استخوانی جذاب‌تر و بهتر است!
  • زمان موردنیاز برای بهبود بینی‌های استخوانی بعد از عمل، کمتر از دماغ‌های گوشتی است.
  • جراح شما می‌تواند به‌راحتی انواع مدل‌های فانتزی را روی بینی استخوانی شما اجرا کند، درحالی‌که زمان انجام عمل بینی‌های گوشتی، با محدودیت‌های خاصی روبه‌رو می‌شود.  
  • تورم و کبودی بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی شدیدتر است.
  • تکنیک‌های عمل مورداستفاده در جراحی هر شکل بینی متفاوت است. پزشک معمولاً در جراحی بینی‌های گوشتی روی کاهش سایز و در جراحی بینی‌های استخوانی روی قرینه‌سازی و برطرف‌کردن قوز تمرکز دارد.
  • در بیشتر موارد برای انجام عمل بینی استخوانی از روش جراحی باز استفاده می‌شود. از سوی دیگر، رینوپلاستی بینی استخوانی بسته به شرایط بیمار با هر دو روش باز و بسته صورت می‌گیرد.
  • عوارض جانبی مانند تورم و خونریزی بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است.
  • به‌طورکلی، بیمارانی که جراحی بینی گوشتی انجام می‌دهند، نسبت به افرادی که بینی استخوانی داشته‌اند، باید مدت‌زمان بیشتری از چسب بینی استفاده کنند.
  • ازآنجایی‌که مراقبت‌های جراحی بینی گوشتی از استخوانی بیشتر است، شما باید توجه ویژه‌ای به مصرف داروهای تجویز شده داشته باشید.

درنهایت متوجه ویژگی‌ های بینی استخوانی شده‌اید؟

حال که به این قسمت از مقاله رسیدیم، متوجه شده‌ایم داشتن بینی استخوانی یک اتفاق کاملاً طبیعی است. شما تنها کسی نیستید که از وجود قوز روی بینی رنج می‌برد! شکل بینی به موارد زیادی مانند نژاد، ضربه و والدین مرتبط است.

نکته بسیار مهم، یافتن راهی مطمئن و امن برای رفع مشکلات بینی شماست. قبل از انجام جراحی بینی، شناخت نوع و ساختار آن اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که گفتیم هر پزشک در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت دارد، بنابراین باید پزشکی مناسب با ویژگی های بینی استخوانی خود بیابید.

وجود قوز روی پل بینی از نشانه‌های بینی‌های استخوانی است. بینی‌های استخوانی پوستی نازک و غضروفی قوی و محکم دارند. این مورد مهم‌ترین تفاوت بین بینی گوشتی و استخوانی است.

فراموش نکنید، حتی اگر قوز نداشتید اما پوست بینی‌تان نازک بود، شما جزو دسته افرادی با بینی‌های استخوانی هستید! به‌طورکلی نتیجه جراحی بینی‌های استخوانی، بسیار جذاب و زیبا می‌‌شود. از همان مدل بینی‌هایی که شما با دیدنش قند در دل‌تان آب شده و در دل می‌گویید: «کاش بینی من هم بعد از عمل به همین زیبایی شود!»

اما جای نگرانی نیست! ما در دکترلند به زیبایی شما اهمیت می‌دهیم! اگر قصد مشاوره با دکتر مدنظرتان را دارید اما زمان کافی ندارید یا در شهری دیگر زندگی می‌کنید، دکترلند برایتان نوبت ویزیت آنلاین می‌گیرد.

همچنین ما همیشه آماده مشاوره با شما هستیم. کافی است عکسی از بینیتان برایمان بفرستید. ما با دارایی سال‌ها تجربه، بهترین دکتر جراح بینی استخوانی را به شما معرفی می‌کنیم.

دریافت مشاوره برای جراحی بینی استخوانی

آیا شما تجربه جراحی بینی استخوانی را دارید؟ به نظرتان مهم‌ترین نکته زمان انتخاب جراح بینی استخوانی چیست؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات ارزشمند شما در قسمت کامنت‌ها هستیم.

اگر در آشنایان و دوستانتان فردی با بینی استخوانی قصد جراحی زیبایی دارد، حتما این مقاله مفید را برا او بفرستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!