• بلاگ
  • آیا بیمه هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند؟ | تمام شرایط + انواع بیمه‌ها

آیا بیمه هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند؟ | تمام شرایط + انواع بیمه‌ها

آیا بیمه هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کند؟
خیلی از افراد به امید کمک بیمه اقدام به جراحی بینی خود می‌کنند؛ اما به نظرتان آیا واقعاً شرکت‌های بیمه هزینه جراحی بینی را نیز پوشش می‌دهند؟ کاملاً به شما حق می‌دهیم در این مورد سوال داشته باشید؛ زیرا هزینه جراحی بینی این روزا سر به فلک کشیده است و در صورت استفاده از بیمه، تا حد زیادی این بار از روی دوشتان سبک می‌شود. البته باید بدانید بیمه در شرایط خاص و با توجه به بینی شما هزینه عملتان را پرداخت می‌کند؛ بنابراین قبل از هر چیز باید تمام شرایط لازم برای آن را بشناسید. اگر می‌خواهید به صورت دقیق با این موضوع آشنا شوید، یک مشاوره تخصصی از کارشناسان ما در تیم دکترلند دریافت کنید.

بیمه چیست؟

قبل ازینکه بخواهیم نقش بیمه ها در جراحی بینی را بررسی کنیم. ممکن است این سوال  پیش آید که شرایط  تحت پوشش بیمه و بیمه تکمیلی برای جراحی‌های زیبایی چگونه است ابتدا باید بدانیم که بیمه چیست؟ بیمه یک قرارداد است که بین افرادی که می‌خواهند بیمه شوند و شرکت بیمه گذار صورت می‌گیرد. در حالت کلی فرم استاندارد قراردادی که بین افراد و شرکت بسته می‌شود، این است که در قبال پرداخت اولیه که همان حق بیمه است، بیمه گذار هزینه های حاصل از اتفاقات و حوادث ناگوار که تحت پوشش بیمه هستند و در قرارداد بیمه ذکر شده اند را پرداخت می‌کند. بیمه چطور هزینه های عمل بینی را پرداخت می‌کند؟

آیا بیمه، عمل زیبایی بینی را تحت پوشش قرار می‌دهد یا خیر؟

پاسخ این سؤال به نوع مشکل و جراحی موردنظر شما بستگی دارد. به طور کلی بیمه در صورتی هزینه‌های عمل شما را پوشش می‌دهد که جراحی شما جنبه درمانی (مانند رفع پولیپ، سینوزیت یا انحراف) داشته باشد نه صرفاً زیبایی! برای این کار پزشک شما نتایج سی‌تی‌اسکن و عکس‌های بینی‌تان را بررسی می‌کند و در صورت تأیید انحراف یا مشکلات دیگر، تشخیص می‌دهد که آیا می‌توانید از بیمه استفاده کنید یا خیر! بنابراین اگر قصد دارید با استفاده از بیمه هزینه عمل بینی‌تان را پرداخت کنید، باید بدانید که چه مشکلاتی تحت پوشش آن قرار می‌گیرند. در ادامه این موضوع را خیلی کامل برایتان توضیح می‌دهیم. بیمه در چه صورتی هزینه های عمل بینی را پرداحت می‌کند؟

بیمه در چه صورتی هزینه عمل بینی شما را پرداخت می‌کند؟

در صورتی که شما به دلیل وجود مشکلات زیر اقدام به جراحی بینی خود کنید، بیمه هزینه عمل شما را بر عهده می‌گیرد.

مشکل تنگی دهلیز بینی

در این مشکل دیواره‌های بینی به سمت داخل حرکت می‌کنند و همین موضوع باعث مسدود شدن راه تنفسی افراد می‌شود. در این شرایط جراح موردنظر این دیواره‌ها را در جای مناسب خود قرار می‌دهد و راه تنفسی افراد را باز می‌کند. افرادی که این مشکل تنفسی را دارند می‌توانند بدون دغدغه هزینه و با کمک بیمه برای درمان خود اقدام کنند.

کمک بیمه برای درمان مشکل تنگی دهلیز بینی

بزرگ شدن مخروط داخلی در بینی

مخروط‌هایی در بینی وجود دارند که هوای درونی آن را تمیز می‌کنند؛ اما گاهی اوقات این مخروط‌ها از حالت عادی بزرگ‌تر می‌شوند و در نتیجه جلوی ورود و خروج هوا را می‌گیرند. به همین دلیل پزشک باید با بررسی دقیق و جراحی، این مخروط‌ها را کوچک و مشکل تنفسی شما را برطرف کند.

برطرف کردن بزرگی مخروط داخلی در بینی با بیمه

شکسته شدن استخوان بینی

شکستگی بینی مشکل بسیار رایجی است و به دلایل متفاوتی مانند تصادف، زمین خوردن، ضربه و… اتفاق می‌افتد. در این شرایط پل بینی افراد دچار انحراف و به یک طرف متمایل می‌شود و همین موضوع جلوی تنفس صحیح او را می‌گیرد.

پرداخت هزینه های عمل بینی با بیمه برای شکستگی استخوان بینی

اگر شما نیز به هر دلیل این مشکل را دارید می‌توانید با کمک بیمه مشکل بینی و تنفسی خودتان را برطرف کنید.

هر یک از بیمه‌ها چه مقدار از هزینه عمل بینی را پرداخت می‌کنند؟

افراد در ایران تحت پوشش بیمه‌های متفاوتی هستند و هر یک از این شرکت‌های بیمه نیز بخش خاصی از هزینه عمل بینی شما را پرداخت می‌کنند. در ادامه به طور کامل هر یک از آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

1.    بیمه سامان

اگر تحت پوشش این بیمه هستید می‌توانید با ارائه سی‌تی‌اسکن و دستور جراحتان، به پزشک بیمه سامان مراجعه کنید و با ارائه معرفی‌نامه 15000000 تا 2000000 ریال کمک هزینه بهره‌مند شوید.
شرکت بیمه سامان برای پرداخت هزینه های عمل بینی

2.    بیمه تأمین اجتماعی

این نوع بیمه هیچ هزینه‌ای برای عمل زیبایی پرداخت نمی‌کند؛ اما اگر بینی دچار شکستگی ساده شده باشد و بدون جراحی درمان شود، می‌توانید با کمک این بیمه بینی‌تان را درمان کنید. اگر شکستگی بینی‌تان عمیق است در صورتی که خیلی سریع برای جراحی بینی‌تان اقدام کنید، بیمه تأمین اجتماعی 60 درصد از هزینه‌ها را تقبل می‌کند. علاوه بر این در صورت داشتن مشکلاتی مانند پولیپ بینی، انحراف یا سینوس نیز پس از جراحی و با ارائه سی‌تی‌اسکن، می‌توانید درصدی از هزینه را دریافت کنید.
بیمه تأمین اجتماعی برای پرداخت هزینه های رینوپلاستی

3.    بیمه پاسارگاد

بیمه پاسارگاد هزینه‌هایی مانندMRI  را پرداخت می‌کند. علاوه بر این اگر شما همراه با درمان مشکلاتی مانند انحراف بینی، جراحی زیبایی نیز انجام دهید اما پزشک در گزارش آن را بیان نکند، می‌توانید مبلغ موردنظر را دریافت کنید.
پرداخت هزینه های جراحی دماغ با بیمه پاسارگاد

4.    بیمه نیروهای مسلح

این نوع بینی نیز هزینه عمل زیبایی را پوشش نمی‌دهد؛ اما اگر قصد عمل درمانی دارید، در صورت نداشتن محدودیت سقف هزینه می‌توانید قسمتی از هزینه را دریافت کنید. برای مثال اگر هزینه درمان انحراف بینی شما 4 میلیون تومان باشد، 30 درصد از آن را بیمه پایه و مابقی را بیمه تکمیلی پوشش می‌دهد.
آیا بیمه نیروهای مسلح هزینه های عمل بینی را پرداخت می‌کند؟

5.    بیمه پارسیان

در این نوع بیمه نیز در صورتی که شما اسکن بینی موردنظرتان را به کارشناسان بیمه ارائه دهید، در صورت تأیید مقدار مبلغ قرارداد را دریافت می‌کنید.
بیمه پارسیان برای پرداخت هزینه های جراحی بینی

6.    بیمه رازی

این شرکت بیمه نیز در صورت ارائه سی تی اسکن و دستور جراح (جراحی درمانی بینی) تقریباً 30 درصد از هزینه جراحی را به شما پس می‌دهد.
چه مقدار از هرینه های عمل بینی را بیمه راضی پرداخت می‌کند؟

7.    بیمه ایران

بیمه ایران نیز در صورتی که عمل درمانی داشته باشد و سی‌تی‌اسکن بینی‌تان را به کارشناسان ارائه دهید، 70 درصد از هزینه کل عمل را به شما برمی‌گرداند.
پرداخت هزینه های عمل بینی با بیمه ایران

8.    بیمه فرهنگیان

این نوع بیمه نیز در صورت تایید کارشناسان آن، 20 درصد از هزینه جراحی درمانی شما را پرداخت می‌کند. علاوه بر این موارد بیمه‌های دیگری مانند دانا، دی، بیمه ما، سینا، رازی، آسیا و.. نیز وجود دارند که با دریافت عکس بینی و تایید یک پزشک قابل اعتماد، 30 درصد از هزینه نهایی جراحی درمانی بینی را پرداخت می‌کنند. به طور کلی باید بدانید تمام این بیمه‌ها تنها در صورت رفع مشکلات تنفسی و عملکردی به پرداخت هزینه‌های عمل شما کمک می‌کنند و وظیفه‌ای در قبال جراحی زیبایی شما ندارند! بنابراین در صورتی که بینی‌تان مشکلات عملکردی دارد می‌توانید با ارائه مدارک زیر از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.
ردیف نوع بیمه شرایط میزان پرداخت
1 بیمه سامان ارائه سی تی اسکن و معرفی نامه پزشک به کلینیک 15.000.000 ريال تا 20.000.000 ریال
2 تامین اجتماعی درصورت شکستگی عمیق 60% از هزینه ها
3 نیروهای مسلح اگر محدودیت سقف هزینه نداشته باشید 30% بیمه پایه، 70% بیمه تکمیلی
4 بیمه پاسارگاد با تشخیص شکستگی یا انحراف بینی پرداخت کامل هزینه
5 بیمه پارسیان دستورپزشک و سی تی اسکن، تائید کارشناسان هزینه توافق شده
6 بیمه ایران با دستور پزشک و سی تی اسکن 70% هزینه ها
7 بیمه سینا با دستور پزشک و سی تی اسکن 30% هزینه ها
8 بیمه ما با دستور پزشک و سی تی اسکن 30% هزینه ها
9 بیمه رازی با دستور پزشک و سی تی اسکن 30% هزینه ها
10 بیمه آسیا دستور پزشک و تایید کارشناسان بیمه 30% هزینه ها
11 بیمه کارآفرین ارائه گزارش رادیولوژی به صورت نیم رخ یا سی تی اسکن، دستورپزشک سقف قرارداد تعیین شده
12 بیمه ملت هزینه انحراف بینی و سینوس قابل پرداخت است. طبق تعرفه SOS
13 بیمه البرز پرداخت هزینه های مرتبط با بررسی اولیه 30% هزینه ها
14 بیمه دی ارائه سی تی اسکن و دستورپزشک 30% هزینه ها
15 بیمه دانا ارائه سی تی اسکن و دستورپزشک طبق تعرفه ها
16 بیمه فرهنگیان ارائه سی تی اسکن و دستورپزشک 20% هزینه ها
17 بیمه آسماری ارائه سی تی اسکن و دستورپزشک 30% هزینه ها
18 بیمه آرمان ارائه سی تی اسکن و دستورپزشک 50000000 ریال

چگونه می‌توانیم در بیمارستان دولتی جراحی بینی انجام دهیم؟

شرط اصلی انجام عمل بینی شیراز در بیمارستان دولتی این است که پزشک جراح شما در آن بیمارستان جراحی را انجام دهد. در واقع ابتدا باید بدانید که جراح شما در کدام بیمارستان‌های دولتی اقدام به عمل بینی می‌کند. بعد از مشخص شدن بیمارستان برای جراحی بینی، نوبت به برآورد هزینه عمل بینی در بیمارستان دولتی می‌رسد. همچنین برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان دولتی باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشید. البته ذکر این نکته هم ضروری است که این بیمه هم شامل جراحی زیبایی نمی‌شود. فقط جراحی بینی درمانی که با هدف برطرف کردن مشکلاتی مثل؛ شکستگی، پولیپ، انحراف و … انجام می‌شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است. البته در مورد نوع درمانی عمل بینی هم این بیمه تا سقف معینی هزینه‌ها را پرداخت می‌کند.

مدارک لازم برای استفاده بیمه برای عمل زیبایی بینی

شرکت‌های مختلف بیمه، به مدارک متفاوتی نیاز دارند؛ اما بیشتر این مدارک مشترک هستند. در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را می‌بینید:
  • شناسنامه و کپی آن
  • اصل کارت ملی
  • اصل و کپی صفحه اول بیمه نامه
  • جزئیات عمل جراحی به همراه تاریخ دقیق
  • تجویز و گواهی پزشک در مورد ضرورت عمل
  • صورت‌حساب هزینه‌های بیمارستان با مهر
  • اطلاعات بیمارستان یا مرکز درمانی
  • نسخه داروها به همراه فاکتور
  • نسخه آزمایش‌ها و فاکتور آن‌ها
البته باید بدانید قطعاً هر شرکت به مدارک خاصی نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید حتماً قبل از عمل، تمام اطلاعات لازم در مورد شرکت بیمه موردنظرتان و نحوه پرداخت آن‌ها را کسب کنید.
مدارک لازم برای استفاده از بیمه برای جراحی بینی
ازآنجاکه این روزها بیشتر افراد علاوه بر درمان، قصد جراحی زیبایی بینی خود را نیز دارند، باید حتماً به دنبال روش‌های دیگری برای کاهش هزینه‌های عمل خود بگردید. همان‌طور که متوجه شدید شرکت‌های بیمه در این زمینه کمک چندانی به شما نمی‌کنند! به همین دلیل قصد داریم روشی عالی

کاهش هزینه‎‌های عمل زیبایی بینی با کمک دکترلند

اگر دوست دارید با کمترین هزینه ممکن بینی خود را عمل کنید، باید از دکترلند کمک بگیرید. تیم ما با روش‌های متفاوتی مانند ارائه تخفیفات ویژه در آزمایش‌ها و عکس‌برداری‌ها، مشاوره‌های رایگان، ویزیت نیم‌بها و… تا حد زیادی هزینه جراحی بینی شما را کاهش می‌دهد. تیم ما در شهرهای متفاوتی فعالیت و به زیبا جویان زیادی کمک می‌کند. علاوه بر این شما با کمک مشاوران ما می‌توانید مناسب‌ترین جراح بینی شهرتان را بر اساس نوع بینی و انتظاراتتان پیدا کنید. بنابراین حتماً از مشاوره‌های رایگان و تخصصی کارشناسان ما استفاده کنید و با کمک راهنمایی‌های آن‌ها بینی خود را نزد برترین جراحان عمل کنید. برای دریافت وقت مشاوره با ما در ارتباط باشید.
کاهش هزینه‎‌های عمل بینی به کمک دکترلند

توصیه‌های پایانی

در این مقاله با تمام اطلاعات لازم در مورد بیمه و عمل بینی آشنا شدید. حال می‌دانید که اگر قصد عمل زیبایی بینی را داشته باشید، خیلی نمی‌توانید روی بیمه حساب باز کنید! به همین دلیل در انتها توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید عمل زیبایی، درمانی یا هر دو آن‌ها را داشته باشید، حتماً از تیم یا جراحی کمک بگیرید که به شکل کاملا حرفه‌ای شما را راهنمایی کنند؛ در غیر این صورت در آینده مجبور به جراحی مجدد و پرداخت هزینه بیشتری خواهید شد. تیم دکترلند بهترین گزینه برای شما در این زمینه است؛ بنابراین با کارشناسان ما در ارتباط باشید و تمام ابهاماتتان را برطرف کنید. از طرفی حتماً نظرات خود را در ادامه مطلب بنویسید و این مقاله بسیار کاربردی را برای تمام متقاضیان جراحی بینی بفرستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!