• بلاگ
  • بررسی کامل تفاوت بینی گوشتی و غضروفی

بررسی کامل تفاوت بینی گوشتی و غضروفی

تفاوت بینی گوشتی غضروفی

خیلی از افراد بینی‌های غضروفی را با گوشتی اشتباه گرفته و از تفاوت‌های بین آن‌ها اطلاعی ندارند. باید بدانید فرق بینی گوشتی و غضروفی از زمین تا آسمان بوده و برای جراحی حتما باید به طور کامل آن‌ها را بشناسید.

بررسی کامل تفاوت بینی گوشتی و غضروفی

خیلی از افراد قصد عمل بینی خود را دارند؛ اما نوع بینی‌ خود را نمی‌دانند. به همین دلیل در این بخش تفاوت بینی گوشتی و غضروفی را به شما یاد می‌دهیم تا نوع بینی‌تان را بهتر بشناسید. 

تفاوت‌هابینی گوشتیبینی غضروفی
نوع پوستبسیار ضخیمنازک
غضروفضعیف و کممحکم و زیاد
میزان بافت چربیزیادکم
استحکامکمزیاد
پره‌های بینیپهن و کلفتکوچک و باریک
ورم پس از جراحیبیشترکمتر
کبودی پس از جراحیبیشترکمتر
دوران نقاهت پس از جراحیطولانی‌ترکوتاه‌تر

تفاوت در پوست بینی‌ها

بینی‌های غضروفی پوست نازکی دارند؛ در حالی که پوست بینی‌های گوشتی بسیار ضخیم است. همین موضوع در جراحی آن‌ها تأثیر گذاشته و باعث سخت‌تر شدن عمل بینی‌های گوشتی می‌شود.

عمل بینی غضروفی زنانه با سبک طبیعی

غضروف بینی‌ها

بینی‌های غضروفی غضروف محکمی دارند؛ در حالی که غضروف بینی‌های گوشتی بسیار ضعیف است. به همین دلیل در برخی از موارد در عمل بینی‌های گوشتی پزشک مورد نظر مجبور به انجام پیوند غضروف می‌شود.

نمونه قبل و بعد عمل جراحی طبیعی بینی غضروف دار مردانه

بافت‌های چربی

در بینی‌های گوشتی غده‌های چربی زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل روی پوست آن چربی و منافذ باز زیادی بر خلاف بینی‌های غضروفی مشاهده می‌شود.

قبل و بعد رینوپلاستی دماغ گوشتی با بافت های چربی زیاد

استخوان و استحکام

بینی‌های غضروفی بافت و استخوان بسیار محکمی دارند؛ در حالی که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بینی‌های گوشتی، بافت و استخوان بسیار ضعیف آن‌هاست.

جراحی بینی مردانه غضروفی با سبک طبیعی

پره‌های بینی

بیشتر افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، پره‌های بینی پهن و بزرگی دارند؛ اما پره بینی‌های غضروفی معمولا کوچک و باریک است.

تصویر قبل و بعد عمل دماغ گوشتی با پره های بزرگ

نوک بینی

نوک بینی در بینی‌های گوشتی برخلاف غضروفی پهن، گوشتی و بزرگ است.

عمل نوک بینی گوشتی زنانه با سبک طبیعی

چگونه نوع بینی خود را تشخیص دهیم؟

حال شاید با وجود اطلاع از تمام این تفاوت‌ها هنوز در تشخیص نوع بینی خود مشکل داشته باشید. اگر شک دارید که بینی‌تان گوشتی است یا استخوانی، با دو انگشت سر بینی خود را فشار دهید؛ اگر از منافذ پوست آن چربی خارج شد، بینی شما به احتمال زیاد گوشتی است.

اگر بینی شما استحکام زیاد، استخوان محکم و پوست نازکی دارد بینی‌تان استخوانی است. خیلی از افراد فکر می‌کنند قوز تنها مخصوص بینی‌های غضروفی است؛ اما برخی از بینی‌های گوشتی نیز روی بینی قوز دارند.

اگر با این کارها باز هم در تشخیص نوع بینی خود مشکل دارید، با کارشناسان ما در تماس بوده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

تفاوت جراحی بینی گوشتی و غضروفی

به طور کلی جراحی بینی‌های گوشتی و غضروفی تفاوت کمی با هم دارند؛ زیرا امروزه تکنیک‌های عمل بینی بسیار پیشرفت کرده و هر دو این بینی‌ها به راحتی عمل می‌شوند.

جراحی بینی گوشتی و غضروفی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود؛ اما انتخاب این تکنیک‌ها تنها بر عهده پزشک است. البته گاهی اوقات بینی‌های گوشتی به درمان دیگری مثل پیوند غضروف نیز نیاز دارند.

پس از جراحی نیز دوران نقاهت در بینی‌های گوشتی طولانی‌تر بوده و ورم و کبودی بینی نیز بیشتر است. البته در جراحی بینی‌های گوشتی محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که پزشک قبل از جراحی آن‌ها را با شما در میان می‌گذارد.

عمل بینی گوشتی بهتر است یا غضروفی؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند بینی‌های گوشتی و غضروفی اصلا برای جراحی مناسب نبوده و نتیجه خوبی ندارند؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی هر دو این بینی‌ها به آسانی قابل درمان بوده و جراحی می‌شوند.

البته جراحی بینی‌های گوشتی کمی محدودیت دارد؛ افراد برای جراحی بینی‌ غضروفی خود دست بازی در انتخاب انواع سبک‌های فانتزی، نیمه فانتزی، طبیعی و… دارند؛ اما بینی‌های گوشتی در برخی اوقات این گزینه‌ها را نداشته و امکان جراحی به سبک‌های فانتزی و نیمه فانتزی در آن‌ها وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل در جراحی بینی‌های غضروفی و گوشتی، انتخاب جراح مناسب برای این کار است؛ زیرا اگر پزشک خوبی را انتخاب نکرده باشید، قطعا به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید.

برای این کار توصیه ‌می‌کنم حتما از راهنمایی‌های کارشناسان ما در تیم دکتر لند استفاده کنید. آن‌ها با بررسی نوع بینی و انتظاراتتان، مناسب‌ترین جراح را در شهر محل سکونتتان به شما معرفی می‌کنند.

انتخاب جراح مناسب برای عمل بینی گوشتی و غضروفی به کمک دکترلند

توصیه‌های پایانی در مورد تفاوت بینی گوشتی و استخوانی

در این مقاله به طور کامل تفاوت بینی گوشتی و غضروفی را برایتان توضیح دادیم. حال باید بدانید هر پزشکی در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت دارد؛ بنابراین حتما جراحی را انتخاب کنید که در عمل بینی شما تجربه و تخصص بالایی داشته باشد.

اگر در این تصمیم‌گیری نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در دکتر لند نیز کمک بگیرید؛ آن‌ها بر اساس نوع بینی و انتظاراتتان، بهترین جراح را در شهرتان به شما معرفی می‌کنند.

نظرات و سوالات خود را در بخش زیر نوشته و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. این مقاله کاربردی را نیز برای افرادی که فرق بینی گوشتی و غضروفی را نمی‌دانند نیز بفرستید.

سوالات متداول

آیا جراحی بینی‌های گوشتی و غضروفی هزینه‌های متفاوتی دارند؟

به طور کلی عمل این دو نوع بینی‌ها تفاوت هزینه‌های زیادی ندارند؛ اما گاهی اوقات بینی افراد مشکلات زیادی داشته و به همین دلیل احتمال افزایش هزینه در این شرایط وجود دارد. اگر برای پرداخت هزینه‌ها نیز مشکل دارید، می‌توانید از تخفیفات و شرایط اقساطی تیم دکتر لند نیز استفاده کنید.

جراحی بینی گوشتی نتیجه بهتری دارد یا غضروفی؟

خیلی از افراد از جراحی بینی گوشتی خود ترسیده و احتمال برگشت آن را می‌دهند. این موضوع در گذشته خیلی ترسناک بود؛ اما امروزه با وجود روش‌های جدید و تخصص بالای پزشکان، احتمال آن از بین رفته است. به طور کلی اگر به پزشک ماهر و کاربلدی برای جراحی بینی خود مراجعه کنید، نیازی به نگرانی از بابت نتیجه جراحی خود نخواهید داشت. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!