• بلاگ
  • ابرو برداشتن بعد از عمل بینی: روش صحیح و بدون آسیب

ابرو برداشتن بعد از عمل بینی: روش صحیح و بدون آسیب

برداشتن ابرو بعد از عمل بینی

ابرو برداشتن بعد از عمل بینی یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد با آن دست و پنجه نرم ‌می‌کنند؛ این مسئله بیشتر هم در بین ایرانی‌ها وجود دارد؛ می‌دانید چرا؟ زیرا بیشتر ما از اجدادمان موهایی قوی به ارث برده‌ایم؛ شما حتی با مشاهده عکس‌های سوگلی ناصرالدین‌شاه نیز متوجه این موضوع می‌شوید.

اگر نیاز به یک مشاوره تخصصی در این زمینه دارید، با کارشناسان ما در دکتر لند در ارتباط باشید تا با بررسی شرایط بینی‌تان، بهترین زمان برای انجام این کار را به شما اعلام کنند.

علاوه بر این ما در این مقاله تمام نکات موردنیاز شما مثل مدت زمان، نکات، خطرات و… اصلاح ابرو در این دوره را برایتان توضیح می‌دهیم؛ اما قبل از هر چیز باید بدانید انجام زودهنگام آن خطرات زیر را برایتان به همراه دارد.

خطرات ابرو برداشتن بعد از عمل بینی

اگر خیلی زودتر از مدت زمان مشخص شده اقدام به اصلاح ابرو خود کنید، احتمال بروز عوارض دردناکی برای شما وجود دارد؛ در بخش زیر با این خطرات آشنا می‌شوید.

تورم در اثر ضربه

شما در حالت عادی هم که ابروهایتان را برمی‌دارید، متوجه برخورد دست با بینی می‌شوید؛ چه برسد پس از عمل بینی با آن همه تورم و آتل! البته در صورتی که در انجام این کار حرفه‌ای باشید، شاید این اتفاق نیفتد؛ اما واقعاً به ریسکش نمی‌ارزد! اگر بینی شما ضربه ببیند خیلی زود شروع به متورم شدن کرده و مدت زمان بهبودی شما نیز افزایش می‌یابد!

خونریزی در حین اصلاح

اگر در حین اصلاح ابرو دست خود یا آرایشگرتان به بینی برخورد کند، احتمال خونریزی نیز وجود دارد؛ زیرا بینی پس از جراحی به کوچک‌ترین ضربه‌ها هم حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد.

چرک کردن و عفونت بخیه‌ها

یکی از بدترین عوارض احتمالی پس از برداشتن ابرو در این دوران، چرک کردن و عفونت بخیه‌هاست؛ مخصوصاً اگر نکات بهداشتی را رعایت نکنید!

جابه‌جایی استخوان بینی

شدیدترین عارضه برداشتن ابرو پس از عمل بینی، جابه‌جایی استخوان بینی است؛ فکر نکنید این عارضه تنها در صورت ضربه‌های محکم اتفاق می‌افتد؛ بلکه بینی شما در این دوران بسیار حساس بوده و هنوز شکل نگرفته است؛ بنابراین باید حتی از کوچک‌ترین ضربه‌ها نیز دوری کنید.

ورم نوک بینی

یکی دیگر از عوارض ابرو برداشتن بعد از عمل ورم نوک بینی است؛ در این شرایط شما باید مدت زمان بیشتری برای بهبودی خود صبر کنید!

تا اینجا با عوارض برداشتن ابروها پس از عمل بینی آشنا شدید؛ اما اصلاً نگران نباشید؛ زیرا این موارد تنها در صورتی برایتان اتفاق می‌افتند که شما خیلی زودتر از مدت زمان مشخص شده برای این کار اقدام کنید! حال به نظرتان چقدر باید برای این کار صبر کنید؟ در بخش زیر با پاسخ این سوال آشنا می‌شوید.

زمان مناسب برای ابرو برداشتن بعد از عمل بینی

چند روز بعد عمل بینی می‌توان اصلاح کرد؟ بسیاری از افراد تا کلمه «برداشتن ابرو» را می‌شنوند، یاد بند انداختن می‌افتند! درست است یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین روش‌ها برای این کار استفاده از بند است؛ اما امروزه افراد از راهکارهای مختلف و حتی راحت‌تری برای این کار استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل تصمیم داریم در این بخش تمام این موارد را بررسی و زمان مناسب برای آن‌ها را به شما اعلام کنیم.

1.    اصلاح ابرو با موچین بعد عمل بینی

اگر شما برای اصلاح ابروی خود از موچین استفاده می‌کنید بعد از گذشت یک هفته اجازه انجام این کار را دارید؛ اما در صورتی که کاملاً حواستان باشد دست با بینی برخورد نکند! در غیر این صورت باید انتظار روبه‌رو شدن با خطرات آن را داشته باشید!

اصلاح ابرو پس از جراحی بینی با موچین

2.    برداشتن ابرو با شمع یا وکس

این روش یکی از جدیدترین و بهترین انواع راهکارها برای تمیز کردن ابروست؛ اما خطرات زیادی را برای شما به همراه دارد. در این روش آرایشگر در ابتدا مواد را با ورقه‌های مخصوص روی ناحیه موردنظر گذاشته و پس از گذشت چند دقیقه باید آن را ناگهانی بکشد!

اصلاح ابرو بعد عمل بینی با وکس

اگر در همین حین دست او با بینی شما برخورد کند؛ علاوه بر درد زیاد، به بینی شما نیز آسیب وارد می‌شود؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم حتماً برای این کار تا 6 ماه بعد از عمل خود صبر کنید! اگر هم برای انجام آن عجله دارید، بهتر است از روش‌های کم‌خطرتر استفاده کنید.

3.    زمان مناسب برای اصلاح ابرو با بند

این گزینه نیز یکی از پرخطرترین روش‌ها برای تمیز کردن ابرو بوده و عوارض آن حتی از وکس نیز بیشتر است؛ زیرا در این روش دست آرایشگر مرتباً در حال رفت‌وآمد بوده و احتمال برخورد آن با بینی شما نیز خیلی زیاد است. به همین دلیل برای استفاده از این روش نیز در بهترین حالت باید تا 6 ماه صبر کنید.

ابرو برداشتن بعد از عمل بینی با بند

4.    استفاده از کرم‌های موبر برای تمیز کردن ابرو

خیلی از افراد به دلیل خطرات روش‌های دیگر از کرم‌های موبر مخصوص برای برداشتن ابروی خود استفاده می‌کنند. این روش بسیار عاقلانه است؛ اما نه در صورتی که حساسیت داشته باشید!

حتماً در ابتدا آن را در جای دیگری از بدن خود امتحان کرده و پس از اطمینان از آن استفاده کنید. در این روش احتمال هیچ ضربه و برخوردی به بینی شما وجود ندارد؛ بنابراین پس از گذشت یک یا دو هفته از جراحی اجازه انجام این کار را دارید.

اصلاح ابرو پس از جراحی بینی با کرم مو بر

5. استفاده از تیغ

تیغ نیز یکی از بهترین روش‌ها برای برداشتن ابرو بعد از عمل بینی بوده و فشاری به بینی شما وارد نمی‌کند. البته باید حواستان باشد با احتیاط این کار را انجام دهید و صورت خود را زخم نکنید؛ بهتر است برای استفاده از این روش نیز تا دو هفته بعد از جراحی صبر کنید.

برداشتن ابرو بعد از عمل بینی با تیغ

6. تاتو ابرو پس از جراحی بینی

خیلی از افراد نیز قصد کاشت یا تاتو ابرو بعد از عمل بینی را دارند؛ اما باید بدانید شما تا مدت‌ها هرگز اجازه انجام این کار را ندارید! برای این کار حتماً با جراح خود مشورت کرده و هرگز خودسر برای تاتو و کاشت ابرو بعد از عمل بینی اقدام نکنید!

کاشت یا تاتو ابرو بعد از عمل بینی

به طور کلی باید بدانید جراحی بینی به صورت بسته، برش و بخیه‌های بسیار کمتری نسب به روش باز دارد. به همین دلیل کسانی که بینی خود را با این روش عمل کرده‌اند، خیلی زودتر بهبود یافته و خیلی زودتر از افراد دیگر می‌تواند اصلاح ابروی خود را انجام دهد.

البته سعی کنید حتماً بینی خود را زمانی عمل کنید که پس از آن تا مدت‌ها کار یا مراسم مهمی در پیش نداشته باشید. زیرا علاوه بر اینکه در هفته‌های اول امکان اصلاح صورت و ابرو وجود ندارد؛ بینی و اطراف چشمتان نیز کبودی زیادی دارد.

به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر کار واجبی ندارید، تا بهبودی کامل مراجعه به آرایشگر و تمیز کردن ابرو را نیز به تعویق بیندازید.

خیلی از افراد در مورد برداشتن ابروی خود نگران هستند؛ این موضوع آن‌قدرها هم سخت نیست، مخصوصاً الان که ابروی کلفت مد شده است! اما باز هم نگران نباشید، اگر تمام نکات زیر را با دقت رعایت کرده و در مدت زمان مشخص شده برای اصلاح ابروی خود اقدام کنید، هیچ مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.

نکات حساس و ضروری برای برداشتن ابرو بعد از عمل بینی

قطعاً شما پس از چند ماه از گذشت عمل بینی باید حتماً نکات بهداشتی و مراقبتی مختلفی را رعایت کنید؛ زیرا شرایط شما الان با قبل از عمل متفاوت است. موارد زیر از مهم‌ترین نکات در اصلاح ابرو هستند:

برداشتن ابرو بعد از عمل بینی
  1. حواستان به طرز نشستن باشید، بهتر است به جای نشستن روی صندلی دراز بکشید؛ زیرا با این کار آرایشگر تسلط بیشتری روی صورت شما دارد. به همین دلیل جوری دراز بکشید که دست آرایشگر با صورت شما برخورد زیادی نداشته باشید.
  2. اگر از موچین، قیچی و تیغ استفاده می‌کنید، حتماً قبل از هر چیز آن‌ها را ضدعفونی کنید.
  3. از موچین نوک‌تیز و استاندارد استفاده کنید؛ زیرا با کمترین فشار موی شما را از ریشه درمی‌آورد.
  4. حتماً قبل از شروع، ابرو و اطراف آن را نیز برای اطمینان بیشتر با استفاده از پد الکلی ضدعفونی کنید.
  5. اگر پوست حساسی دارید بهتر است با استفاده از لیدوکائین آن را کمی بی‌حس کنید؛ با این کار دیگر سوزش و تورمی نخواهید داشت.
  6. بدون هیچ فشار و خیلی آرام ابرو را اصلاح کنید.
  7. از آرایشگر خود بخواهید در عین رعایت نکات، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ابرویتان را تمیز کند.
  8. پس از اتمام کار نیز دوباره ابرو و دور آن را ضدعفونی کنید.

با وجودی که خیلی از افراد برای برداشتن ابروهای خود پس از جراحی نگرانی دارند؛ متاسفانه برخی از افراد از ریزش ابروهای خود ناراحت هستند! در برخی از موارد به دلایل مختلفی پس از عمل بینی افراد کمی دچار ریزش ابرو می‌شود؛ آیا دلیل آن را می‌دانید؟

علت ریزش ابروها بعد از عمل بینی

یکی از عوارضی که برخی از افراد پس از جراحی بینی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، ریزش ابرهایشان است. در این قسمت در مورد علت‌های آن برایتان توضیح می‌دهیم.

ریزش ابرو بعد از عمل بینی

مواد بیهوشی

این عارضه در تعداد کمی از افراد اتفاق می‌افتد؛ اما باید بدانید در برخی از افراد ریزش ابرو به دلیل تزریق مواد بیهوشی اتفاق می‌افتد. البته میزان این ریزش به حدی نیست که شما را نگران کند و در بسیاری از افراد اصلاً این عارضه مشاهده نمی‌شود.

استرس و اضطراب

یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث ریزش ابرو و یا حتی موهایتان پس از عمل بینی می‌شود، استرس و اضطراب زیادی است! البته این موضوع کاملاً طبیعی بوده و نیازی به نگرانی ندارد.

به طور کلی ریزش ابرو پس از جراحی بینی تا حدودی طبیعی بوده و پس از گذشت دو الی سه هفته این ریزش خودبه‌خود قطع می‌شود. بنابراین اصلاً نگران نباشید.

برای کاهش این ریزش و درمان سریع‌تر حتماً تمام نکات مراقبتی پس از عمل را رعایت و به توصیه‌های پزشک خود نیز عمل کنید. اگر در این مورد نگرانی دارید حتماً با پزشک خود در این زمینه نیز مشورت کنید.

از طرفی باید بدانید پشتیبانی و مشاوره پس از عمل در این زمینه نیز بسیار مهم است. بنابراین تیمی را برای جراحی بینی خود انتخاب کنید که پس از عمل نیز وضعیتتان را پیگیری و شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

دکتر لند یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه بوده و علاوه بر مشاوره بهترین خدمات را در زمینه عمل بینی در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش زیر بیشتر با این موارد آشنا می‌شوید.

بهترین تیم مشاوره جراحی بینی در ایران

دکتر لند بزرگ‌ترین تیم مشاوره جراحی بینی در ایران بوده و در تمام مراحل همراه شماست؛ در این قسمت تعدادی از خدمات آن را می‌بینید.

ارائه پشتیبانی ۲ساله

اگر از بابتبرداشتن ابرو یا ریزش آن و یا عوارض دیگر جراحی بینی نگران هستید، دکتر لند بهترین همراه برای شماست! مشاوران ما تا 2 سال پس از عمل نیز در کنار شما بوده و تمام دغدغه‌ها و نگرانی‌های شما را برطرف می‌کنند.

ارائه مشاوره رایگان

یکی از مهم‌ترین مراحل در فرایند جراحی بینی دریافت مشاوره‌های قبل و بعد از عمل است؛ مشاوران ما در تمام این مراحل در کنار شما بوده و بهترین مشاوره‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند. این راهنمایی‌ها کاملاً اختصاصی و رایگان هستند؛ بنابراین حتماً از این فرصت طلایی استفاده کنید.

معرفی برترین جراحان کشور

انتخاب پزشک یکی از مهم‌ترین موارد در جراحی بینی بوده و تاثیر مستقیمی بر نتیجه و همچنین عوارض بعد از عمل شما دارد؛ بنابراین باید حتماً در این موضوع دقت و وسواس به خرج دهید.

از طرفی جستجو و تحقیقات برای آن بسیار زمان‌بر است؛ ما در دکتر لند بر اساس سلیقه، نوع و فرم بینی، چهره و… شما بهترین و مناسب‌ترین پزشک را به شما معرفی و در وقت شما صرفه‌جویی می‌کنیم.

سایر خدمات دکتر لند

تیم ما علاوه بر موارد بالا، در زمینه‌های مختلفی مثل ارائه تخفیفات 50 درصدی در آزمایش‌ها و عکس‌برداری، ویزیت نیم‌بها، نوبت معاینه و عمل فوری، تهیه اسکان برای افراد ساکن شهرستان، پک هدیه جذاب و… نیز به شما خدمات ارائه می‌دهد.

بنابراین در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد ابرو برداشتن بعد از عمل بینی یا هر مورد دیگری حتماً با متخصصان ما در این زمینه مشورت کنید. برای دریافت مشاوره سریع از طریق دکمه زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 توصیه‌های پایانی برای اصلاح ابرو بعد عمل بینی

در این مقاله شما با زمان مناسب و نکات مهم برای اصلاح ابرو بعد از جراحی زیبایی بینی آشنا شدید؛ در انتها توصیه می‌کنم حتماً تا بهبودی کامل خود صبر کرده و سپس برای آن اقدام کنید؛ اگر پس از گذشت این مدت زمان باز هم احساس تورم داشتید حتماً آن را متوقف کنید.

آیا روش‌های دیگری را برای اصلاح ابرو بعد عمل بینی می‌شناسید؟ نظرات و پیشنهادهای خود را در بخش زیر با ما در میان بگذارید، از طرفی اگر به یک مشاوره اختصاصی برای رفع ابهامات خود نیاز دارید، با مشاوران ما در تماس باشید.

این روزها تعداد زیادی از افراد قصد عمل بینی داشته یا جراحی خود را انجام داده‌اند؛ این مقاله کاربردی را برای آن‌ها نیز بفرستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!