بعد از عمل بینی چی بخوریم: نکاتی که هیچ پزشکی به شما نمی‌گوید!

غذا مثل یک شمشیر دو لبه است، تغذیه بعد از عمل بینی از یک طرف می‌تواند یک فرشته نجات برای شما باشد و از طرف دیگر ممکن است بدترین دشمنتان شود! همه چیز به این بستگی دارد که شما چه غذایی را برای خوردن بعد از عمل انتخاب می‌کنید.
راهنمای مطالعه:
بعد از عمل بینی چی بخوریم؟ راهنمای جامع رژیم غذایی بعد از جراحی بینی

حتما سوالتان این است که بعد عمل بینی چی بخوریم؟ اگر غذاهای مناسبی را انتخاب کنید و طبق برنامه غذایی که ما در این مطلب به شما می‌دهیم پیش بروید، غذا برایتان فرشته نجاتی خواهد بود که باعث می‌شود خیلی زود التیام پیدا کنید و به زندگی عادی برگردید.

اما امان از وقتی که غذای مضر و نوشیدنی‌های اشتباه را انتخاب کنید و رژیم غذایی بعد از عمل بینی درستی نداشته باشید! آن وقت است که عوارض عمل بینی در بدنتان جا خوش می‌کنند و حالا حالاها قصد رفتن نمی‌کنند.

بهترین غذا بعد از عمل بینی که باعث شود خیلی زود از شر کبودی‌ها، درد و ورم راحت شوید چیست؟ چه غذاهایی دشمن بهبودی‌تان هستند و عوارض بعد از عمل را بدتر می‌کنند؟ چه مکمل‌هایی مصرف کنیم که بهبودی‌مان را سرعت ببخشند؟

ما در این مطلب پاسخ هر سؤالی که در مورد تغذیه بعد از عمل بینی داشته باشید را از بهترین متخصصان و پزشکان پرسیده‌ایم و برایتان جمع آوری کرده‌ایم. بعلاوه، یک برنامه غذایی کامل و جامع برای روزهای بعد از عملتان تنظیم کرده‌ایم و در این مطلب آورده‌ایم. پس پیش به سوی بهبودی هر چه سریع‌تر سریع‌تر بعد از عمل بینی با خوردن غذای مناسب!

بعد از عمل بینی چی بخوریم؟ راهنمای کامل تغذیه بعد از جراحی بینی

برنامه غذایی کامل و روزانه: بعد از عمل بینی چی بخوریم؟

می‌خواهیم به شما بگوییم که دقیقاً در هر مرحله از عمل، یعنی از 24 ساعت اول گرفته تا هفته دوم، چه برنامه غذایی باید داشته باشید. اما ابتدا بگذارید مروری کنیم که در هر مرحله بعد از عمل بینی چه اتفاقاتی در بدن شما میفتند و سپس یک برنامه غذایی کامل و جامع به شما بدهیم:

در 24 ساعت اول بعد از عمل بینی، احتمالاً کمی درد در سر و صورتتان احساس می‌کنید و کبودی‌های قرمز رنگی دارید. جویدن غذا هم برایتان سخت است و به‌خاطر بیهوشی شاید کمی سرگیجه و حالت تهوع نیز به شما دست دهد.

بعد از یکی دو روز، کبودی‌هایتان رنگ بنفش یا سیاه به خود می‌گیرند، حالت تهوعتان کاملاً از بین می‌رود و سردردتان خفیف‌تر می‌شود. (که البته با مصرف مسکن‌هایی که پزشکان دکترلند تجویز می‌کنند، همان مقدار خفیف را هم چندان حس نخواهید کرد.)

برنامه غذایی مناسب برای جراحی بینی

در هفته اول دیگر خبری از سردرد نخواهد بود و کبودی‌هایتان هم تا هفته دوم بار و بندیلشان را می‌بندند و می‌روند. در این مرحله جویدن غذا هم کم‌کم برایتان آسان و آسان‌تر می‌شود. حالا بیایید ببینیم غذاهای بعد از عمل بینی در هر مرحله چیست؟ 

24 ساعت بعد از عمل بینی چی بخوریم؟

مواد بیهوشی تقریباً یک روز پس از جراحی در بدن شما باقی می‌ماند. به همین خاطر پزشکان دکترلند توصیه می‌کنند که در 24 ساعت اول بعد از جراحی غذاهایی بخورید که مسکن‌ها را ز گردش خونتان خارج می‌کنند. یعنی:

  1. زیاد آب بنوشید. (بین 4 تا 6 لیوان)
  2. غذاهای نرم مانند اسموتی، سوپ و پوره سیب زمینی بخورید.
  3. بلافاصله پس از جراحی از مصرف چای به ویژه چای سبز خودداری کنید.
پوره سیب زمینی مناسب برای 24 ساعت ابتدایی بعد از جراحی بینی

هفته اول بعد از جراحی بینی چه بخوریم؟

در هفت روز اول پس از جراحی بینی، به غذاهایی که جویدن آنها آسان است پایبند باشید. مثل پوره سیب زمینی، بلغور جو دو سر، سوپ، ماست، و تخم مرغ. این غذاها نه تنها جویدنشان راحت است، بلکه بسیار هم مقوی هستند.

بر نوشیدن آب هم که هرچه تأکید کنیم باز هم کم است. علاوه بر آب ساده، خوردن میوه‌هایی مثل هندوانه و توت فرنگی که آب‌رسان هستند را هم فراموش نکنید.

سوپ های مقوی یک رژیم غذایی مناسب بعد از عمل بینی است

تغذیه مناسب برای هفته دوم بعد از جراحی بینی چیست؟

مطمئنیم که در طول این یکی دو هفته دلتان حسابی برای غذاهایی که همیشه می‌خوردید تنگ شده است. بعد از چندین روز خوردن سوپ، سیب زمینی و غذاهای نرم، شاید هوس یک پیتزای خوشمزه کرده باشید یا دلتان برای قرمه سبزی‌های مادرتان لک زده باشد!

خبر خوبی برایتان داریم: از هفته دوم دیگر کم‌کم می‌توانید به رژیم غذایی معمولی خودتان برگردید و به این خاطر که سختی‌های بعد از عمل را تحمل کردید، یک بشقاب غذای خوشمزه به خودتان جایزه دهید!

تغذیه مناسب برای هفته دوم بعد از جراحی بینی چیست

البته باید بگوییم که واکنش بدن هر فرد متفاوت است و شاید شما هنوز هم با غذاهای سفت یا ترد مشکل داشته باشید. اگر این‌طور است، چاره‌ای نیست و باید چند روز دیگر هم خوردن غذاهای نرم را ادامه دهید و بعد از آن به سراغ رژیم غذایی لذیذ همیشگی‌تان برگردید.

با این غذاها هر دردی را بعد از عمل بینی درمان کنید

در این قسمت به شما می‌گوییم که بعد عمل بینی چی بخوریم و دوای هر دردی بعد از عمل بینی چه غذایی است:

4 غذا بعد از عمل بینی که به گوارشتان کمک می‌کنند

اگر می‌خواهید بعد از عمل بینی هضم غذا برایتان مشکل نشود و دچار یبوست هم نشوید، حتماً این 4 غذا را بخورید:

  1. سوپ جو دو سر
  2. سبزیجات تازه: مانند هویج پخته، سیب زمینی پخته، نخود سبز آب پز، اسفناج پخته، و بروکلی پخته.
  3. غلات: مانند نان سبوس دار، ذرت بو داده، برنج قهوه‌ای پخته، ماکارونی سبوس دار
  4. میوه‌های تازه: مانند سیب، پرتقال، توت فرنگی، گلابی و…
غذاهایی که به گوارش بعد از عمل بینی کمک میکند

برای ورم بعد از عمل بینی چه بخوریم: 7 غذای فوق العاده

  1. آووکادو
  2. آب کرفس
  3. ماهی‌های چرب
  4. روغن زیتون بکر
  5. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، قارچ و گوجه فرنگی
  6. میوه‌هایی مانند توت فرنگی، زغال اخته و انگور
  7. شکلات تلخ
  8. چای سبز
غذاهایی برای ورم بعد از عمل بینی

برای رفع کبودی بعد از عمل بینی چه بخوریم

  1. پروتئین: مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، ماست
  2. سبزیجاتی با برگ سبز تیره مثل اسفناج
  3. غذاهای دریایی

4 غذایی که اضطرابتان را آرام می‌کنند

درست است که دردها و علائم فیزیکی بعد از عمل اصلی‌ترین عارضه جراحی زیبایی بینی هستند؛ اما خیلی از بیماران در این دوره دچار اضطراب هم می‌شوند. خوشبختانه این 4 غذا مثل آب روی آتش اضطراب شما را آرام می‌کنند:

  1. آجیل برزیلی
  2. شکلات تلخ
  3. چای سبز
  4. بابونه
خوردن آجیل یک وعده غذایی مناسب بعد از عمل بینی

ممنوعات بعد از عمل بینی را بشناسید!

اگر دوست دارید که عوارض بعد از عمل هر چه زودتر شما را با یک خداحافظی خوشحال کنند، حواستان باشد که حتی از دو متری این غذاها و نوشیدنی‌ها هم رد نشوید. در ادامه ممنوعات بعد از عمل بینی را به طور دقیق برایتا توضیح می‌دهیم:

ممنوعات غذایی بعد از عمل بینی و رژیم غذایی مناسب

دشمن شماره 1 شما بعد از عمل بینی

معرفی می‌کنیم؛ دشمن شماره 1 بهبودی شما بعد از جراحی زیبایی بینی: الکل!

حداقل 5 تا 7 روز بعد از عمل بینی دور نوشیدن الکل را خط بکشید. آن هم به چند دلیل: اول این که باعث می‌شود ورم صورتتان بیشتر شود؛ دوم این که باعث می‌شود اثرات بیهوشی بعد از عمل روی سیستم عصبیتان بماند و دیرتر از بدنتان خارج شود.

ممنوعیت خوردن نوشیدنی های الکی بعد از عمل بینی

دشمن شماره 2: غذایی که ورم صورتتان را بدتر می‌کند کدام است؟

حالا که صحبت از تورم شد، باید بگوییم که به‌جز الکل چیز دیگری هم هست که ورم صورت شما را بدتر می‌کند: نمک.

غذاهایی که نمک و سدیم بالایی دارند باعث می‌شوند دوران نقاهتتان سخت‌تر شود و ورم صورتتان هم افزایش پیدا کند. برای مثال، آجیل‌های نمکی و گوشت پخته شده سدیم بالایی دارند.

غذاهای منجمد یا کنسرو شده هم ممکن است مقادیر بسیار بالایی از سدیم را داشته باشند. پس اگر می‌خواهید غذای آماده بخرید، حتماً برچسب آن را چک کنید.

دشمن شماره 3: غذایی که عوارض بعد از عمل را تشدید می‌کند را می‌شناسید؟

حالا نوبت این است که به حساب دشمن شماره 3 رسیدگی کنیم: کافئین! مصرف زیاد کافئین باعث می‌شود که ورم‌هایتان بدتر شوند و بقایای ماده بیهوشی در سیستم بدنتان باقی بماند. پس تا حد امکان سعی کنید حداقل تا چند روز بعد از عمل جلوی خودتان را بگیرید و به وسوسه نوشیدن کافئین نه بگویید.

خوردن کافئین بعد از عمل بینی یک رژیم غذایی نامناسب است

دشمن شماره 4: غذایی که باعث حالت تهوع بعد از عمل می‌شود چیست؟

اگر عاشق غذاهای تند هستید، متأسفیم که باید این خبر بد را به شما بدهیم: به طور معمول غذاهای تند برای بینی شما بد نیستند؛ زیرا به رفع گرفتگی‌ها کمک می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند راحت‌تر نفس بکشید.

با‌ این‌ حال، در روزهای پس از جراحی، غذاهای تند باعث ایجاد حالت تهوع می‌شوند. پس در این مدت که مجرای بینی شما هنوز کمی حساس است، به سراغ غذاهای تند هم نروید.

بعد از عمل بینی باید از خوردن غذاهای تند اجتناب کنید

دشمن شماره 5: غذایی که دردتان را بیشتر می‌کند را بشناسید.

می‌دانید چه غذایی باعث می‌شد درد و ناراحتی در صورتتان بیشتر شود؟ غذاهای سفت! هر غذایی که نیاز داشته باشد آن را به سختی بجوید، باید از لیست غذاهای بعد از عملتان حذف شود. در چند روز اول بهبودی به غذاهای نرم مثل سوپ و ماست کفایت کنید تا خودتان را از درد مضاعف نجات دهید!

بعد از عمل بینی چقدر آب بنوشم؟ باید و نبایدهای آب نوشیدن

از اهمیت تغذیه مناسب بعد از عمل هم که بگذریم، از اهمیت نوشیدن آب نمی‌شود گذشت. خدا می‌داند که هیدراته ماندن بعد از عمل زیبایی بینی چقدر می‌تواند در بهبودی شما معجزه کند.

می‌گویند نوشیدن آب خودش مثل یک پزشک دردهای شما را درمان می‌کند و راست می‌گویند. به همین خاطر پزشکان دکترلند تأکید می‌کنند که حتماً در 2 روز اول بعد از جراحی، روزی 2 لیتر آب بنوشید.

اگر بتوانید این مقدار را در روزهای بعد هم حفظ کنید که نورعلی‌نور می‌شود! نوشیدن آب کافی و هیدراته ماندن باعث می‌شود که ورم‌هایتان زودتر بخوابند و باقی مانده مواد بیهوشی نیز سریع‌تر از سیستم بدنتان خارج شوند. پس پیش به سوی نوشیدن 2 لیتر آب در هر روز بعد از جراحی!

نوشیدن آب بعد از عمل بینی

چه زمانی می‌توانم بعد از عمل بینی آب بنوشم؟

حواستان باشد که حداقل تا نیم ساعت بعد از به هوش آمدن آب یا چیز دیگری ننوشید؛ اما بعد از آن، باید تا می‌توانید آب بیشتری بنوشید تا بدنتان زودتر عوارض جانبی را از خودش دور کند.

با نی آب بنوشم یا لیوان؟

نوشیدن آب بعد از عمل بینی با نی یا لیوان مانعی ندارد؛ فقط باید حواستان باشد که آب را به آرامی بنوشید و اگر از لیوان استفاده می‌کنید، لبه لیوان نباید به بینی‌تان برخورد کند.

خوردن آب بعد از عمل بینی با نی

10 توصیه عالی برای هیدراته ماندن بعد از عمل: آب خوردن را آسان‌تر کنید!

همه وقتی می‌خواهند بگویند که کاری آسان است، می‌گویند مثل آب خوردن است! اما وقتی صحبت از نوشیدن دو لیتر آب در روز به میان باشد، گاهی اوقات همین آب خوردن هم کار سختی می‌شود. چطور مطمئن شویم که به اندازه کافی آب می‌خوریم و بعد از عمل بدنمان را هیدراته نگه می‌داریم؟

  1. اگر نوشیدن آب زیاد برایتان سخت است و دلتان را می‌زند، آب را با مقداری عسل و یکی دو قطره آب لیموی تازه طعم دار کنید. یک پیشنهاد دیگر هم این است که یک تکه میوه در پارچ آب بیندازید تا طعم دار شود.
  2. همراه غذا آب ننوشید. حداقل 30 دقیقه بین خوردن و آشامیدن فاصله بگذارید.
  3. صبحتان را با نوشیدن آب شروع کنید. سپس هر ساعت یک استکان آب بنوشید.
  4. چه در محل کار، در ماشین یا بیرون همیشه یک بطری آب کنار خود داشته باشید.
  5. به آرامی آب را بنوشید تا معده درد، نفخ و حالت تهوع نگیرید.
  6. یک تایمر تنظیم کنید که هر 30 دقیقه یک بار زنگ بزند و به شما یادآوری کند که یک جرعه آب بنوشید.
  7. برنامه‌ای برای نوشیدن مقدار مشخصی مایعات در زمان معین داشته باشید. (مثلاً: دو لیوان آب تا ساعت 10 صبح، 4 لیوان آب تا ساعت 2 بعد از ظهر، 8 لیوان آب تا ساعت 6 بعد از ظهر، 10 یا 12 لیوان آب تا ساعت 10 شب) به این صورت مطمئن می‌شوید که در روز حداقل 10 تا 12 لیوان آب می‌نوشید.
  8. آیا می‌دانستید اپلیکیشن‌هایی برای پیگیری آب نوشیدن وجود دارند؟ مثلاً اپلیکیشن Daily Water Tracker Reminder یا WaterMinder را نصب کنید تا به شما کمک کنند که به هدف روزانه‌تان برای نوشیدن آب کافی برسید.
  9. کافئین مصرف نکنید؛ زیرا کافئین بدن شما را کم آب می‌کند.
توصیه های نوشیدن آب بعد از عمل بینی

نوشیدنی بعد از عمل بینی: حواستان به این 3 نکته باشد.

نوشیدن آب و آب میوه طبیعی بعد از عمل بینی نه تنها مانعی ندارد، بلکه به شدت هم پیشنهاد می‌شود. اما اگر هوس نوشیدنی‌های دیگری به‌جز آب کرده‌اید، ابتدا این موارد را بخوانید تا ناخواسته روند بهبودی‌تان را مختل نکنید.

آیا بعد از عمل می‌توانم نوشیدنی داغ بخورم؟

تا 3 روز بعد از عمل بینی نباید به سراغ نوشیدنی‌های گرم مانند قهوه، چای و هات‌چاکلت بروید. زیرا در این مرحله سینوس‌هایتان حساس هستند و توسط گرما تحریک می‌شوند. یعنی چه اتفاقی می‌افتد؟

مخاط بیشتری در بینی‌تان جمع می‌شود و ممکن است دچار خونریزی بینی شوید. پس اگر دلتان نمی‌خواهد این دردسرها را برای خودتان بخرید، تا 3 روز بعد از عمل فقط نوشیدنی‌هایی را بخورید دمایشان در حد دمای اتاق است.

اگر بعد از 3 روز روند بهبودی‌تان به خوبی پیش رفت و حالتان بهتر شد، کم‌کم می‌توانید نوشیدنی‌های گرم بنوشید.

نکات خوردن نوشیدنی های گرم بعد از عمل بینی

نوشیدنی‌های سرد یا یخ زده چطور؟

مطمئنیم که دلتان نمی‌خواهد بعد از عمل سرما بخورید یا گلودرد بگیرید. (آن هم با آن اوضاعی که که بینی‌تان گرفته است و خونریزی دارد!) پس بهتر است تا زمانی که کاملاً بهبود پیدا نکرده‌اید هوس خوردن نوشیدنی‌های خنک و یخ‌زده را نکنید.

نوشیدن شیر بعد از عمل ممنوع است یا نه؟

شیر و نوشیدنی‌های لبنی ممکن است در بعضی از افراد باعث احتقان بیشتر شود. پس تا یک هفته بعد از عمل به سراغ شیر و نوشیدنی‌های لبنی هم نروید.

مکمل‌هایی که سرعت بهبودی شما را صد برابر می‌کنند!

مکمل‌ها قدرت این را دارند که فرایند بهبودی شما را صد برابر سریع‌تر کنند؛ البته به شرطی که قبل از مصرف حتماً با پزشکتان مشورت کنید و مکمل‌هایی که او پیشنهاد می‌دهد را با دوزی که پزشک تجویز می‌کند مصرف کنید.

پس باز هم تأکید می‌کنید که اول با پزشکتان مشورت کنید و سپس به سراغ مصرف این مکمل‌ها بروید تا عوارض جانبی بعد از عمل هر چه زودتر فلنگ را ببندند و بروند!

مکمل هایی غذای برای بعد از عمل بینی

مکمل ویتامین :C

در بهبود زخم‌ها و تورم صورتتان معجزه می‌کند.

ویتامین :A

باعث تولید کلاژن در پوست می‌شود و بافت‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

ویتامین K:

اگر می‌خواهید از شر خونریزی و ورم خلاص شوید، چاره کارتان ویتامین K است.

روی:

مکمل روی به تشکیل بافت‌های جدید و بازسازی بافت‌های آسیب دیده کمک می‌کند و به همین دلیل معمولاً بعد از عمل تجویز می‌شود. (جالب است بدانید که سلول‌های بدن ما قادر نیستند به طور طبیعی روی تولید کنند؛ پس باید به سراغ مکمل آن برویم.)

مکمل بروملین:

بروملین هم از آن مکمل‌های محبوبی است که تورم و کبودی و درد را به شدت کمتر می‌کند. بعلاوه، کلاژن‌های آسیب دیده پوست را حذف می‌کند.

بعد از عمل چه عوارضی را می‌شود با تغذیه مناسب درمان کرد؟

ابتدا اجازه دهید برایتان بگوییم که بعد از عمل بینی باید انتظار چه عوارضی را داشته باشید و سپس برایتان توضیح می‌دهیم که چه غذایی بعد از عمل بینی بخوریم  تا عوارض را بهبود دهیم.

بعد از عمل بینی طبیعی است که کمی درد در ناحیه صورتتان داشته باشید؛ اما خیالتان راحت باشد که این درد تحملش زیاد سخت نیست و بعد از حدود 3-4 روز از بین می‌رود. ورم بینی و صورت هم یک عارضه جانبی کاملاً طبیعی و اجتناب ناپذیر جراحی بینی است که بعد از یکی دو هفته فروکش می‌کند.

ممکن است در 7 تا 10 روز اول کمی کبودی دور چشم هم به سراغتان بیاید؛ اما باز هم جای نگرانی نیست و بعد از حداکثر 10 روز رد پایش طوری از بین می‌رود که انگار اصلاً وجود نداشته است! بعضی از علائم هم بستگی به شرایط بدن شما و میزان حساسیت بدنتان دارند. (یعنی خودتانید و شانس و اقبالتان و بدنی که خدا به شما داده است!)

مثلاً بعضی از افرادی که جراحی بینی انجام می‌دهند ممکن است کمی خونریزی بینی را هم تجربه کنند. این علامت هم در چند روز اول طبیعی است و خود به خود برطرف می‌شود. شاید هم شما بعد از عملتان تا چند هفته در اطراف لب بالایی‌تان احساس بی‌حسی داشته باشید.

بهبود عوارض جراحی بینی با تغذیه و رژیم غذایی مناسب

البته مهارت دست پزشکان دکترلند و تجربه ده‌ها ساله آن‌ها باعث می‌شود که به چنان ظرافتی عمل بینی را انجام دهند که این عوارض به حداقل حالت ممکن برسند. پس تا زمانی که یک دکتر خوب را انتخاب می‌کنید، خیالتان راحت باشد که جای نگرانی نیست و مزیت‌های عمل بینی بر عوارض و سختی‌هایش غالب است.

اگر هنوز دکترتان را انتخاب نکرده‌اید، نیازی نیست که وقتتان را برای تحقیق و بررسی هدر بدهید. کارشناسان ما دقیق‌ترین تحقیقات را انجام داده‌اند و با توجه به شرایط شما و مدل بینی‌تان، بهترین دکتر عمل بینی را به شما معرفی می‌کنند. برای مشاوره رایگان و معرفی بهترین دکتر جراحی بینی برای شما، بر روی این دکمه کلیک کنید.

با این حال، مهارت و تخصص پزشک یک طرف قضیه است، و طرف دیگر ماجرا خودتان هستید. اگر خودتان هم مراقبت‌های لازم را انجام دهید و در مورد تغذیه بعد از عمل بینی هشیار باشید، نتیجه‌ای عالی از عملتان خواهید گرفت.

پس سؤال مهم و اساسی این است که بعد از عمل بینی چطور تغذیه کنیم که درد، ورم و کبودی‌ها خیلی زود بند و بساطشان را جمع کنند و بروند؟ در ادامه راز تغذیه مناسب بعد از عمل بینی را می‌خوانیم.

به قدرت تغذیه مناسب بعد از عمل ایمان نیاورده‌اید؟ این 6 دلیل را بخوانید!

می‌خواهید بدانید که اگر غفلت کنید و اهمیت تغذیه خوب بعد از عمل را دست کم بگیرید چه می‌شود؟ اتفاقی که می‌افتد این است که کبودی‌ها، ورم‌ها و عوارضی که بعد از عمل دارید، می‌بینند که خیلی جایشان خوب است و تصمیم می‌گیرند که حالا حالاها همان‌ جا بمانند! اما تغذیه مناسب نقشه‌های آن‌ها را نقش بر آب می‌کند و با این 6 معجزه‌ای که انجام می‌دهد، باعث می‌شود هرچه زودتر التیام پیدا کنید:

  1. باعث می‌شود که کبودی‌ها هر چه زودتر با صورتتان خداحافظی کنند.
  2. کاری می‌کند که احتمال این که بعد از عمل خون‌ریزی داشته باشید کمتر شود.
  3. باعث می‌شود که یبوست در اثر بی‌تحرکی بعد از عمل به سراغتان نیاید.
  4. بعد از عمل به‌خاطر بیهوشی، مصرف مسکن‌ها و عدم تعادل الکترولیت یا مایعات، هضم غذا برای بدنتان سخت است. اما تغذیه مناسب باعث می‌شود که غذا راحت‌تر در بدنتان هضم شود و دچار مشکلات گوارشی نشوید.
  5. گرفتگی بینی بعد از عمل اذیتتان می‌کند؟ با تغذیه مناسب می‌شود از این موضوع هم جلوگیری کرد.
  6. حالت تهوعی که ممکن است بعد از عمل داشته باشید را از بین می‌برد.

حالا برویم و ببینیم تغذیه بعد از جراحی بینی که این‌قدر تعریفش را می‌کنیم، اصلاً چه چیزی هست و چه چیزی نیست؟ در تیتر بعدی می‌خوانیم.

بعد از عمل بینی چی بخوریم؟ مشاوره تغذیه رایگان!

چرا روزه شک دار بگیرید؟ اگر هنوز هم نمیدانید که بعد از جراحی بینی چی بخوریم، دو پیشنهاد برایتان داریم:

اول این که با یک جستجوی ساده در وبلاگ دکترلند، مقاله‌هایی که به هر سؤالی در مورد عمل بینی پاسخ داده‌اند را می‌بینید.

راه دوم هم این است که با کلیک بر روی این دکمه با مشاوران دکترلند ارتباط بگیرید و هر سؤالی که دارید را به صورت تلفنی از آن‌ها بپرسید. حتی اگر دکترلند را برای عمل بینی‌تان انتخاب نکرده باشید، باز هم ما برای مشاوره رایگان و پاسخ به سؤالاتتان در خدمت شما خواهیم بود.

مطمئن باشید که با عمل کردن به توصیه‌هایی که در این مطلب به شما گفتیم، در نهایت از نتیجه عملتان شگفت زده می‌شوید!

تیم کارشناسی دکتر لند

تیم کارشناسی دکتر لند

مشاوره حرفه‌ای و رایگان همین حالا!

به زودی با شما تماس می‌گیریم!