• بلاگ
  • خصوصیات بینی گوشتی: تاثیر نوع بینی در سرنوشت عمل زیبایی شما!

خصوصیات بینی گوشتی: تاثیر نوع بینی در سرنوشت عمل زیبایی شما!

خصوصیات بینی گوشتی

بسیاری از افراد فکر می‌کنند بینی گوشتی دارند، در حالی که این تصورشان اشتباه است! اکثر مردم خصوصیات بینی گوشتی را نمی‌دانند و عموماً به هر بینی که بزرگ باشد «بینی گوشتی» می‌گویند؛ اما هر بینی بزرگی لزوماً گوشتی نیست و مشخصات بینی گوشتی را ندارد!

همین اشتباه کوچک پیامدهای بزرگ دارد و باعث می‌شود که افراد در اثر این اشتباه، سبک عملشان و جراحشان را اشتباه انتخاب کنند. اما در این مطلب ما اینجا هستیم تا کار را برای شما ساده کنیم!

 یعنی کمکتان می‌کنیم با دانستن 5 مورد از مهم‌ترین ویژگی های بینی گوشتی، به راحتی این موضوع را در مورد خودتان تشخیص دهید؛ سپس با توجه به نوع بینی‌تان بهترین فرم بینی و بهترین سبک عمل برای خودتان را انتخاب کنید.

(اگر وقت مطالعه این مطلب را ندارید، همین حالا عکسی از بینی‌تان را در واتساپ ما ارسال کنید و پاسخ فوری و دقیق بگیرید.)

چرا تشخیص مشخصات بینی گوشتی قبل از عمل حیاتی است؟

چرا تأکید می‌کنیم که قبل از عمل حتماً باید متوجه شوید که آیا بینی‌تان واقعاً گوشتی است یا نه؟ زیرا همان‌طور که گفتیم این موضوع تأثیر مستقیم در انتخاب فرم بینی، انتخاب سبک عمل و مهم‌تر از همه انتخاب جراح دارد. 

اجازه دهید با یک مثال واقعی ماجرا را برایتان روشن کنیم:

یک فرد خیالی به نام «آقای بینی قشنگ» را تصور کنید که قصد دارد بینی‌اش را عمل کند. او که خصوصیات بینی گوشتی را نمی‌داند، بدون کسب آگاهی سبک عمل و جراحش را انتخاب می‌کند. یعنی سبک عمل بینی نیمه فانتزی را انتخاب می‌کند و به توصیه یکی از دوستانش که قبلاً عمل بینی انجام داده است. به سراغ یک جراح فرضی به نام «دکتر پنجه طلا» می‌رود.

دکتر پنجه طلا هم طبیعتاً دست رد به سینه هیچ مراجعی نمی‌زند و او را به عنوان مراجع خود می‌پذیرد. اما آنچه آقای بینی قشنگ از آن غافل است این است که بینی او جزو بینی‌های گوشتی بوده است و عمل فانتزی چندان مناسب بینی‌های گوشتی نیست.

دوم این که از نظر زیبایی شناسی، شکل صورت او جزو «صورت‌های گرد» محسوب می‌شود و سبک عمل بینی فانتزی برای این نوع صورت‌ها ایده آل نیست. و سوم این که «دکتر پنجه طلا» بیشترین تجربه را در جراحی بینی‌های استخوانی داشته است. (اما در جراحی بینی‌های گوشتی زیاد هم پنجه طلا نیست!)

خب، از شوخی و داستان گویی بگذریم؛ این داستان فرضی را برایتان تعریف کردیم تا بار مطلب را برایتان سبک کنیم و ماجرا را به زبان ساده و با چاشنی طنز درک کنید.

با درس گرفتن از این داستان، واضح می‌شود که چرا تشخیص دقیق و اصولی نوع بینی اولین قدم برای گرفتن نتیجه‌ای رضایت‌بخش از عمل است: زیرا هر سبک عمل برای هر مدل بینی مناسب نیست. و هر جراح متبحری نیز در جراحی هر مدل بینی تجربه و تبحر یکسان ندارد.

برای مثال همان‌طور که متوجه شدید، بعضی از جراحان در جراحی بینی مدل استخوانی تجربه و نمونه کارهای بیشتری دارند و بعضی در جراحی بینی گوشتی. پس واضح شد که بسیار مهم است که انتخاب دقیق سبک عمل، فرم بینی و جراح با توجه به تشخیص مدل بینی شما انجام شود.

خصوصیات بینی گوشتی: آیا بینی شما واقعاً گوشتی است؟

حالا که فهمیدیم تشخیص دقیق و بدون اشتباه نوع بینی چقدر در انتخاب سبک جراحی، انتخاب جراح و… اثر دارد، بیایید بررسی کنیم که آیا بینی شما واقعاً گوشتی است یا نه.  اگر این ویژگی های بینی گوشتی را دارید، احتمالاً بینی شما گوشتی است. البته استثنائاتی نیز وجود دارد که در ادامه می‌گوییم:

  • نوک بینی‌تان بزرگ و پهن است
  • نوک بینی شما افتاده است
  • غدد چربی زیادی بر روی نوک بینی‌تان دارید. (نوک بینی‌تان را دقایقی بین دو انگشتتان فشار دهید؛ اگر بینی‌تان گوشتی باشد، احتمالاً کمی چربی از نوک بینی شما ترشح خواهد شد.)
  • اگر پوست بینی‌تان ضخیم است. 
  • غضروف‌ها و استخوان‌های بینی ساختار چندان محکمی ندارند؛ یعنی بینی شما بیشتر حالت نرم و انعطاف پذیر دارد.

پس در یک کلام اگر نوک بینی بزرگ، پهن، افتاده، و چرب با پوست ضخیم دارید، احتمالاً بینی شما گوشتی است.

البته استثنائاتی نیز وجود دارد! زیرا گاهی اوقات ممکن است بزرگی نوک بینی به علت بزرگ بودن غضروف آن باشد؛ نه به علت وجود چربی زیر پوست و ضخیم بودن پوست بینی؛ که در این صورت بینی شما جزو بینی‌ های گوشتی محسوب نمی‌شود.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم به اشتباه فکر می‌کنند بینی مدل گوشتی دارند؛ در حالی که این‌طور نیست.

نمونه قبل و بعد عمل زیبایی بینی گوشتی دکتر حبیب سهرابی

آیا مطمئن نیستید که بینی‌تان خصوصیات بینی گوشتی را دارد یا نه؟ چرا روزه شک‌دار بگیریم! همین حالا با ارسال یک تصویر از بینی خود در واتساپ، نوع دقیق بینی‌تان را از متخصصان بپرسید و مشاوره رایگان نیز بگیرید.

انواع بینی گوشتی: بینی شما از کدام نوع است؟ + نکات مهم قبل از جراحی!

اگر هنوز مشغول مطالعه این مطلب هستید، احتمالاً با مطالعه ویژگی های بینی گوشتی به این نتیجه رسیده‌اید که بینی شما احتمالاً گوشتی است. اما آیا می‌دانستید که بینی‌های گوشتی خودشان نیز به دو نوع تقسیم می‌شوند؟

از آن مهم‌تر این که با توجه به نوع بینی گوشتی‌تان، باید اقدامات مهمی را قبل از جراحی انجام دهید. (در غیر این صورت ممکن است نتیجه دلخواه را از جراحی نگیرید.)

بینی‌های گوشتی به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • بینی‌های دارای غدد چربی فعال
  •  بینی ای دارای غدد چربی کم کار

آن دسته از بینی‌های گوشتی که در چربی فعال دارند چرب‌تر هستند؛ اما دسته دوم، چربی کمتری دارند و به جای چربی، بافت بیشتری دارند. تشخیص این موضوع باید حتماً توسط یک مشاور متخصص انجام شود.

انواع بینی گوشتی و نکات مهم آن قبل از جراحی دماغ گوشتی

اما نکته مهم اینجاست که اگر بینی شما غدد چربی فعال داشته باشد، باید حتماً 6 ماه قبل از عمل با مراجعه به یک دکتر پوست چربی پوستتان را کنترل کنید. 

چرا بینی با خصوصیات بینی گوشتی را نباید به دست هر جراحی سپرد؟

یک نگرانی شایع که بعضی از افراد دارند این است که «آیا بینی گوشتی را میشود عمل کرد؟» بله؛ اما از آنجایی که بینی‌های گوشتی بافت غضروفی و استخوانی ضعیفی دارند. شکل دادن به آن‌ها سخت‌تر است و نیاز به تبحر و ظرافت کاری فراوان دارد.

برای مثال، یک تکنیک قدیمی که قبلاً در جراحی بینی‌های گوشتی استفاده می‌شد؛ تکنیک «تراشیدن غضروف» بود؛ اما امروزه ثابت شده است که استفاده از این تکنیک برای بینی‌های گوشتی باعث برگشت پذیری فرم بینی می‌شود. در مقابل، تکنیک‌های پیشرفته و مدرنی مثل تکنیک «تقویت غضروف» دوام فرم جدید بینی را بسیار بالا برده و احتمال برگشت پذیری را به حداقل می‌رسانند.

متأسفانه بعضی از جراحان هنوز از تکنیک‌های قدیمی استفاده می‌کنند که ریسک برگشت پذیری را به همراه دارد؛ اما پزشکی که در جراحی بینی‌های گوشتی تجربه فراوان داشته باشد، به تکنیک‌های مدرن و ریزه کاری‌های عمل بینی گوشتی مسلط است. 

به همین دلیل است که افرادی که خصوصیات بینی گوشتی را دارند، باید نسبت به سایر افراد دقت بسیار بیشتری را در انتخاب جراحشان داشته باشند. 

جراحی بینی گوشتی

دسترسی سریع و آسان به باتجربه‌ترین پزشکان شهر شما با دکترلند!

شکی نیست که انجام عمل بینی مدل گوشتی توسط یک جراح کارکشته هیچ مانعی ندارد؛ اما معمولاً در شهر جراحان معدودی هستند که در جراحی این نوع بینی تبحر و تجربه کافی را داشته باشند.

با وقوف به این موضوع، ما در دکترلند با تحقیق چندین ماهه و بسیار دقیق، این متخصصان را در اکثر شهرهای ایران شناسایی کرده‌ایم؛ نمونه کارهای تک‌تک آنان را دیده‌ایم، رضایت مراجعین را پرسیده‌ایم و به عبارتی مو را از ماست در کار آن‌ها بیرون کشیده‌ایم.

حال اینجا هستیم تا با به اشتراک گذاری این اطلاعات با شما، انتخاب جراح را برایتان آسان‌تر کنیم و امیدواریم که گره‌ای را از کارتان بگشاییم. 

با کلیک بر روی دکمه «دریافت مشاوره رایگان» با مشاورین ما صحبت کنید و راجع به باتجربه‌ترین جراحان شهرتان اطلاعات به دست آورید. مشاوره هیچ گاه ضرری ندارد؛ اما آگاهی و اطلاعات بیشتر می‌تواند نتیجه عمل شما را رقم بزند. 

مشاوره رایگان دکتر لند برای انتخاب با تجربه ترین جراحان شهرتان

از آرزو تا واقعیت: نمونه‌کارهای جراحان دکترلند برای بینی‌های گوشتی 

تصاویر زیر دال بر این هستند که نتیجه عمل بینی‌هایی با خصوصیات بینی گوشتی نیز هیچ چیزی کم از بینی‌های استخوانی ندارد؛ به همان زیبایی، به همان ظرافت و به همان پایداری. البته بدیهی است که شرط این موضوع، انتخاب یک جراح کارکشته است. 

در ادامه برخی از نمونه کارهای چند تن از بهترین جراحان بینی که توسط دکترلند شناسایی و معرفی شده‌اند را آورده‌ایم؛ برای دیدن نمونه کارهای متبحرترین جراحان در شهر خودتان، در واتس‌اپ به ما پیام دهید.

تفاوت مهم تکنیک جراحی برای بینی‌های گوشتی

گفتیم که بینی‌های گوشتی بافت غضروفی ضعیف‌تری دارند، پوستشان ضخیم‌تر است و شکل دادن و کوچک کردن آن‌ها مهارت بیشتری نیاز دارد. پس جراحی بینی‌هایی با خصوصیات بینی گوشتی تکنیک‌های ظریف خاص خود را نیاز دارد.

برای مثال دو تکنیک مؤثر که جراحان دکترلند برای بینی‌های گوشتی استفاده می‌کنند، تکنیک «غضروف سازی یا تقویت غضروف» و همچنین «جاسازی ایمپلنت» است.

این تکنیک‌ها باعث می‌شود که فرم جدید بینی شما بر پایه و داربست مستحکمی ایجاد شود. در نتیجه احتمال برگشت فرم قبلی بینی بعد از عمل به حداقل می‌رسد؛ در حالی که در جراحی بینی‌های استخوانی، معمولاً نیازی به استفاده از این تکنیک‌ها نیست.

تفاوت تکنیک های جراحی دماغ های گوشتی

سخن پایانی: نتیجه نهایی جراحی بینی گوشتی + راه دریافت بهترین نتیجه

حال که خصوصیات بینی گوشتی را متوجه شدیم، شاید دغدغه نتیجه عمل بینی گوشتی را داشته باشید. نتیجه جراحی بینی گوشتی کاملاً مطلوب و ماندگار خواهد بود؛ به شرط آن که قبل از عمل آمادگی‌های لازم را کاملاً را کسب کرده باشید. منظور از این «آمادگی‌ها» موارد زیر است:

  • کسب اطمینان از این که شما کاندید مناسبی برای عمل بینی گوشتی هستید.
  • تشخیص دقیق و ریزبینانه نوع بینی گوشتی قبل از عمل
  • انتخاب جراح مطابق با نوع بینی شما (زیرا هر جراحی لزوماً در عمل کردن هر نوع بینی تجربه بالایی ندارد.)
  • کسب اطمینان از این که جراح شما از تکنیک‌های مدرن برای بینی‌های گوشتی استفاده می‌کند.
  • انتخاب سبک عمل و فرم جدید بینی متناسب با نوع بینی و فرم فعلی بینی
  • انجام آمادگی‌های لازم قبل از عمل با توجه به نوع بینی شما (برای مثال کنترل چربی بینی 6 ماه قبل از عمل، در صورتی که بینی گوشتی شما از نوع بینی گوشتی با غدد چربی فعال باشد.)

با این حال، لازم است بدانید که طبیعتاً بینی‌های گوشتی بعد از عمل تورم بیشتری را تجربه می‌کنند؛ بعلاوه، نتیجه نهایی بینی‌های گوشتی کمی دیرتر خود را نشان می‌دهد. (بین 6 تا 12 ماه بعد از عمل)

البته منظور این نیست که برای دیدن تغییرات مثبت باید 6 تا 12 ماه صبر کنید؛ از همان هفته‌های ابتدایی پس از عمل می‌توانید از فرم جدید و زیبای بینی‌تان لذت ببرید؛ اما با گذشت زمان، طی 6 تا 12 ماه آینده، نتیجه نهایی و زیباتر عمل بیش از پیش خود را نشان خواهد داد. 

ما اینجا هستیم تا با کمک به شما در کسب آمادگی‌های بالا، شما را برای دریافت بهترین نتیجه از عمل آماده کنیم. به جای این که با شک و تردید قدم به اتاق عمل بگذارید، همین امروز با مشاوره اختصاصی و رایگان در دکترلند اطمینان کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!