• بلاگ
  • تغییر صدا در جراحی بینی

تغییر صدا در جراحی بینی

تغییر صدا در جراحی بینی

هنگامی که اغلب افراد به جراحی زیبایی بینی فکر می‌کنند، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد نتایج چشمگیر آن است.  از اندازه و شکل بینی گرفته تا بهبود توانایی تنفس، مزایای بالقوه جراحی بینی خیره‌کننده است.

با این حال، برای مردان و زنانی که به جراحی بینی فکر می‌کنند، سؤالاتی دربارۀ اینکه چگونه این عمل بر سایر ویژگی‌ها، از جمله صدای آن‌ها تأثیر می‌گذارد، قابل درک است. برای اطلاعات بیشتر دربارۀ انتظارات شما از رینوپلاستی، از جمله اینکه آیا تغییر صدا در جراحی بینی محتمل است یا خیر؟ در ادامه مطلب تا دکترلند همراه شوید.

 

جراحی بینی چه دستاوردهایی می تواند داشته باشد؟

نه تنها رینوپلاستی که معمولاً به آن عمل بینی گفته می‌شود ظاهر کلی بیمار را بهبود می‌بخشد؛ بلکه این روش در رسیدگی و اصلاح تعدادی از مشکلات ساختاری که ممکن است با توانایی فرد برای تنفس راحت تداخل داشته باشد نیز بسیار موثر است. برخی از رایج‌ترین نگرانی‌های زیبایی و سلامتی که افراد در هر سنی را به دنبال جراحی زیبایی بینی سوق می‌دهد عبارتند از؛

  • بینی خیلی پهن یا خیلی باریک است
  • برخورد به پل
  • قلاب در نوک بینی
  • بینی رو به بالا
  • بینی کج
  • سوراخ‌های بینی نامتقارن
  • انحراف سپتوم
  • انسداد تنفس
  • مشکل در خوابیدن
  • خروپف / آپنه خواب

در طول مشاوره اولیه شما در جراحی بینی؛ با بهترین جراح بینی به طور کامل نگرانی ها و اهداف خاص شما را مورد بحث قرار می‌دهد. و گزینه‌های مختلف جراحی بینی را که ممکن است به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت داشته باشد، توضیح می‌دهد.

 

آیا جراحی بینی صدای من را تغییر میدهد؟

برای برخی از بیماران، به ویژه خوانندگان، بازیگران، گویندگان و دیگرانی که به خاطر صدایشان شناخته می شوند. پتانسیل تغییر صدا در جراحی بینی ممکن است نگران کننده باشد. در حالی که ساختارهای بینی و صدا ارتباط نزدیکی با هم دارند، اکثریت قریب به اتفاق بیماران جراحی بینی هیچ تفاوت آشکاری در صدای خود پس از جراحی گزارش نمی‌کنند.

حتی زمانی که بیماران بعد از عمل بینی شیراز متوجه تفاوت در صدای خود می‌شوند، معمولاً بسیار ظریف است و حتی ممکن است برای دیگران غیر از خود بیمار قابل درک نباشد. در برخی موارد، جراحی بینی حتی ممکن است با باز کردن مجاری بینی، صدای بیش از حد بینی را بهبود ببخشد.

تغییر صدا در جراحی بینی

جراحی بینی چگونه باعث تغییر صدا می‌شود؟

این اتفاق برای برخی از افرادی که به طور خود خواسته می‌خواهند صدایشان تغییر پیدا کند چیز بدی نیست. زیرا در این گونه عمل‌ها راههای تنفسی بینی بازتر می‌شوند.

البته که با پیشرفت‌های اخیر در تکنیک جراحی و نتایج طولانی مدت، جراحی زیبایی بینی، به یک جراحی فراگیرتر تبدیل شده است. تعداد زیادی از بیمارانی که تحت این عمل جراحی زیبایی قرار می‌گیرند نگران چگونگی تاثیر آن بر عملکردهای مختلف و کیفیت صدایشان هستند. برخی از متخصصین در این خصوص می‌گویند؛«اخیراً با پرسشی از طرف بیماران خود رو به رو شده‌ایم که آیا جراحی زیبایی بینی صدا را تغییر می دهد؟»

با توجه به نتایج جدید به دست آمده، به نظر می رسد که پاسخ به این سوال بدین شرح است که تغییر کیفیت صدا پس از جراحی زیبایی بینی صورت می‌گیرد. تغییرات ظریف اما قابل توجهی برای شنوندگان ظاهر می‌شود. خود بیماران نیز ممکن است تغییرات را تا حدی درک کنند، اگرچه به نظر نمی‌رسد که در زندگی روزمره افراد  بتواند تاثیراتی بر جای بگذارد. با این وجود، برای افرادی که با این اتفاق مشکل دارند، یا در موقعیت‌های اجتماعی و شغلی آن‌ها تاثیر گذار خواهد بود، حتماٌ قبل از عمل با جراح دربارۀ این تغییرات بحث کنید تا جراح روش‌های محافظه کارتری از جراحی را در پیش بگیرد.

 

چه عواملی باعث تغییر صدا در جراحی بینی می‌‌شود؟

صدای افراد نیز بنا به دلایلی دچار تغییر می‌شود؛ آن هم همزمان با تغییر شکل حفره‌های داخلی بینی است؛ در اینجا به برخی از فاکتورهایی که باعث تغییر صدا در عمل بینی می‌شود را بررسی می‌کنیم.

  • در صورتی که بینی رشد کرده و گوشت اضافه تولید کند باعث مشکلات تنفسی و در نتیجه تغییر صدا می‌شود.
  • تورم و التهاب در نواحی بینی پس از عمل طبیعی است و احتمالا تا چند روز منجر به گرفتگی صدا می‌شود.
  • در حین عمل انحراف بینی ممکن است به دلیل تغییر فرم و حالت حفره‌های بینی صدای افراد تغییر کرده و عوض شود.

تغییر صدا در جراحی بینی

چه مدل جراحی بینی باعث تغییر صدا می‌شود؟

همانطور که می‌دانید مدل‌های مختلفی در جراحی بینی وجود دارد. فانتزی (عروسکی) نیمه فانتزی و طبیعی. برای اینکه به مدل دلخواه برسیم حتماً باید در انتخاب جراح خود دقت بسزایی داشته باشیم. تا نه تنها تغییر صدا ایجاد نشود؛ بلکه دیگر عوارض نیز به همراه نداشته باشد.

اما معمولاً در جراحی بینی عروسکی متقاضیان می‌خواهند بینی باریک‌تر و کوچک‌تر شود. همین امر نیز به دلیل تغییرات بیش از اندازه باعث می‌شود در تنفس تداخل ایجاد شود. بنابراین بهتر است حتماً به جراح متخصص حرفه‌ای برای این مدل مراجعه کنید.

 

آیا تغییر صدا در جراحی بینی دائمی است؟

در بخش قبل ما به بررسی انواع عوامل مختلف در تغییر صدا را بررسی کردیم. بنابراین می‌توان حدس زد که برخی از این عوامل تأثیری همیشگی دارند. اما برخی نیز کوتاه مدت هستند؛ مانند التهاب که پس از مدتی رفع می‌شود.

معمولاً در متدهایی که امروزه برای درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد، احتمال تغییر فرم حفره‌های بینی بسیار کم است. بنابراین تغییرات صدای دائمی بسیار نادر خواهد بود. اندک افرادی هم هستند که بینی‌شان دارای شکستگی یا نقص‌هایی باشد که فرم حفره‌های آن را تغییر می‌دهند. در ایجاد گوشت اضافه نیز باید گفت اگر پزشک با مهارت جراحی را انجام دهد، این مشکل به وجود نمی‌آید. بنابراین افرادی که در سال‌های اخیر برای رینوپلاستی اقدام کرده‌اند، نگرانی از بابت تغییر صدای دائمی بعد از عمل زیبایی بینی نداشته‌اند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به تمام جوانب تغییر صدا در جراحی بینی بپردازیم. به طور کلی، تغییرات صدا پس از جراحی بینی نه مکرر است و نه دائمی. به احتمال زیاد، شما همچنان شبیه خودتان خواهید بود. بهبود ظاهر یا تنفس بهترین دلایل شما برای انتخاب این روش است.

سوالات بیشتر دربارۀ اینکه عمل بینی چه عوارضی را به دنبال دارد؟ یا دربارۀ اثرات متفاوتی که جراحی بینی ایجاد می کند؟ با ما در میان بگذارید؛ تیم دکترلند علاقه دارد بیشتر با شما در ارتباط باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!