• بلاگ
  • تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

تزریق آمپول کورتون به بینی گوشتی

بعد از عمل بینی همه ما یک آرزوی مشترک داریم: خلاص شدن هر چه زودتر از شر ورم و جای زخم‌های ناشی از عمل! 

ورم و جای زخم، با تمام ناخوشایند بودنش، بخشی طبیعی از فرایند از نو زاده شدن بینی شماست و بعد از 3 هفته از بین می‌رود. اما گاهی اوقات هم پیش می‌آید که این ورم‌ها و جای زخم‌ها همان جا جا خوش می‌کنند و خیال رفتن در سر ندارند! 

(به دنبال پاسخ سؤال خاصی در مورد آمپول و تزریق کورتون برای بینی هستید؟ بر روی این دکمه کلیک کنید و پاسخ سؤالتان را رایگان از متخصصین ما بپرسید.)

آیا من به امپول بینی کورتون نیاز دارم؟

شاید با خودتان فکر کنید که «بهتر است در هر حال کورتون تزریق کنم تا زودتر از شر ورم بینی و عوارض بعد از عمل راحت شوم!» اما توجه کنید که همه افراد به تزریق کورتون نیاز ندارند؛ پس اگر به تشخیص پزشک نیازی به کورتون نداشته باشید، بهتر است اجازه دهید که بدنتان مسیر طبیعی بهبودی‌اش را طی کند.

اگر یکی از این 3 ویژگی زیر در مورد شما صدق می‌کند، احتمالاً کورتون «رفیق روزهای بعد از عمل شما» خواهد بود: 

چه کسانی به تزریق آمپول کورتون بینی گوشتی نیاز دارند

1. اگر پوست بینی شما ضخیم و چرب باشد

شاید دانستن این موضوع برایتان جالب باشد! بله؛ افرادی که پوست بینی‌شان ضخیم یا چرب است بیشتر مستعد به وجود آمدن بافت اسکار یا همان جای زخم ماندگار بر روی بینی هستند. 

آمپول کورتون مناسب افرادی که پوست بینی ضخیم و چرب دارند است

2. اگر ورم بینی شما از بین نمی‌رود

اگر ورم بینی شما بعد از 2-3 هفته بهبود نیافته است، با تزریق کورتون به شما کمک می‌کنیم که زودتر به ظاهر بینی مطلوبتان برسید. (این موضوع در افرادی که پوست ضخیم دارند یا عمل بینی انجام داده‌اند رایج‌تر است.)

 آمپول کورتون به کاهش ورم بینی بعد از جراحی کمک می‌کند

3. اگر دچار جای زخم ماندگار شده‌اید

به جای زخم‌هایی که بعد از عمل روی صورت پدیدار می‌شوند «بافت اسکار» می‌گوییم. اگر بافت‌ اسکار روی بینی شما ماندگار شده است و بهبود پیدا نمی‌کند، چاره کارتان تزریق آمپول بینی است. همان‌طور که گفتیم آن دسته از افرادی که پوست ضخیم یا چرب دارند بیشتر ممکن است به بافت اسکار بعد از عمل دچار شوند.

تزریق آمپول برای رفع جای زخم بعد از عمل بینی گوشتی

هنوز مطمئن نیستید که آیا تزریق آمپول کورتون بعد از جراحی برای شما لازم است یا نه؟ عکسی از بینی‌تان را برای ما در واتس‌اپ ارسال کنید تا مشاورین ما بدون هزینه و بدون نیاز به مراجعه حضوری شما را راهنمایی کنند.

4 نکته حیاتی که یک پزشک ماهر برای تزریق کورتون باید رعایت کند!

توجه کنید که آمپول کورتون برای بینی اگر به نحو حرفه‌ای تزریق نشود ممکن است ظاهری نازیبا به بینی شما بدهد. اینجاست که پای مهارت، تجربه، و تخصص پزشک به میان می‌آید تا با رعایت نکات ظریف اما ضروری، از این چنین مسائلی جلوگیری کند.

پزشکان دکترلند برای اطمینان از ایده‌آل بودن نتیجه تزریق، بر روی 4 نکته ریز اما بسیار حیاتی زیر تأکید فراوان دارند. اگر دکترلند را برای جراحی بینی و تزریق کورتون انتخاب کنید باعث افتخار ما خواهد بود؛ اما در غیر این صورت، اطمینان حاصل کنید که پزشک شما نیز اهمیت این 4 نکته حیاتی را دست کم نمی‌گیرد:

1. زمان مناسب برای تزریق: زمان طلاست!

وقتی حرف از تزریق آمپول کورتون برای بینی در میان باشد، زمان طلاست و نباید اجازه دهیم زیادی دیر شود! بعضی از جراحان ترجیح می‌دهند که امپول بینی را در 1 یا 2 ماه اول بعد از عمل انجام دهند؛ اما ما در دکترلند بنا به شواهد و تجربه معتقدیم که تزریق کورتون بهتر است در بازه 3 تا 4 ماه بعد از عمل انجام شود. زیرا…

  1. بیشتر میزان ورمی که در 1 تا 2 ماه اول بعد از عمل به وجود می‌آید، خودبه‌خود از بین می‌رود. پس در واقع تزریق آمپول کورتون برای بینی در این بازه سود چندانی ندارد.
  2. از طرف دیگر، بافت اسکاری که در 1 تا 2 ماه اول پس از عمل به وجود می‌آید، بافت اسکار مفید است. یعنی به ایجاد این بافت اسکارها جزو طبیعی فرایند بهبودی است و برای عملکرد سالم بینی بعد از عمل لازم است؛ پس نباید از آن جلوگیری کرد!

بنا به گفته پزشکان ما، وقتی کورتون در بازه 3 تا 4 ماه بعد از عمل تزریق شود، فواید بیشتری دارد. زیرا از یک سو از به وجود آمدن بافت‌های اسکار مفید جلوگیری نمی‌کند. از سوی دیگر، در این  بازه زمانی، بینی به شکل نهایی‌اش نزدیک‌تر شده است؛ در نتیجه تزریق کورتون در این دوره باعث می‌شود که شکل نهایی بینی زیباتر و متعادل‌تر شود.

(بعضی از مراجعین دکترلند می‌پرسند که: «آیا تزریق کورتون به بینی بعد یکسال فایده دارد؟» در پایان این مطلب در قسمت سؤالات متداول به این سؤال پاسخ داده‌ایم.)

زمان مناسب برای تزریق کورتون بعد از جراحی دماغ گوشتی

2. دوز مناسب؛ نه کمتر و نه بیشتر!

انتخاب دوز مناسب برای شما انتخابی به باریکی یک مو است که باید توسط یک پزشک باتجربه مشخص شود! دوز بیش از حد کم، تأثیر لازم را نخواهد داشت و دوز بیش از حد زیاد، برای سلامتتان مضر است. بعضی از افراد تنها به یک دوز تزریق آمپول کورتون برای بینی نیاز دارند و بعضی از افراد بیشتر. (بسته به نوع پوست و مدل بینی شما)

دوزم مناسب برای تزریق آمپول کورتون بسته به بینی افراد

 پزشکان ما در دکترلند معتقدند که برای تضمین سلامت شما، کورتون نباید بیش از 3 الی 4 بار به یک فرد تزریق شود.

3. رعایت فاصله استاندارد بین هر تزریق

یک پزشک ماهر سلامت بیمار را اولویت قرار می‌دهد و برای تزریق امپول بینی عجله نمی‌کند. دقیق‌ترین و به‌روزترین شواهد نشان می‌دهند که بین هر تزریق باید حداقل 4 هفته و ترجیحاً 6 هفته فاصله وجود داشته باشد. 

فاصله استاندار بین هر تزریق آمپول کورتون به بینی گوشتی

4. رعایت عمق استاندارد برای تزریق کورتون

نکته دیگری که پزشکان دکترلند بسیار بر روی آن تأکید دارند، تزریق کاملاً عمقی کورتون به بینی است. اگر کورتون به شکل عمیق به بینی تزریق نشود، در زیر پوست جای می‌گیرد و به بافت‌های عمیق بینی نفوذ نمی‌کند. در این صورت پوست بینی نازک و ملتهب می‌شود و بینی جدید شما ظاهری نازیبا به خود می‌گیرد.

رعایت عمق آمپول حین تزریق به بینی گوشتی

معرفی باتجربه‌ترین پزشکان تزریق کورتون به بینی

وقتی حرف از کار دقیق و ظریفی مثل تزریق کورتون به بینی در میان باشد، تخصص بسیار مهم است. با تحقیقات و نظارتی که بر کار جراحان بینی در شیراز و شهرهای دیگر داشته‌ایم، صحت و اصولی بودن کار این 10 متخصص برای ما به اثبات رسیده‌است. برای دریافت مشاوره برای انتخاب جراح در شهر خودتان بر روی دکمه مشاوره رایگان کلیک کنید.

معمولاً از عوارض جراحی بینی برای برخی افراد تورم بینی بعد از جراحی است. این اتفاق ناخوشایند برای برخی افراد کمی نگران کننده است. اما روش‌های بسیاری وجود دارد که بتوان تورم را کاهش داد. یکی از این روش‌ها تزریق کورتون به بینی است. هدف از تزریق کورتون کاهش التهاب بینی است.

با این حال زمان تزریق آن هم چالشی است بحث برانگیز که در ادامه این مبحث از دکترلند می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم . پس تا انتها با ما همراه شوید.

تزریق کورتون به بینی چه تاثیری بر فرم بینی دارد؟

همانطور که می دانید بینی بعد از جراحی، بینی متورم می شود. التهاب بعد از عمل یک فرآیند طبیعی و بخشی از روند درمان است. گاهی تورم شدید بینی دیده می شود و غیر طبیعی می شود. در این صورت اگر به موقع جلوی آن گرفته نشود، ممکن است شکل بینی بدتر شود و یا حتی بر سلامت بیمار تاثیر منفی بگذارد. میزان تورم به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله نوع پوست که تورم ضخیم تر باشد ، تورم شدیدتر است.. به همین دلیل است که تورم بعد از عمل بینی گوشتی بیشتر از عمل بینی استخوانی است.

البته تورم به طور معمول پس از یک سال به طور کامل از بین می رود. و در بدترین حالت 24 ماه است؛ اما برخی از افراد می‌خواهند فوراً نتایج را ببینند، بنابراین پزشک خود را مجبور می‌کنند که کورتون را تزریق کند، باوجود اینکه می‌دانند که مصرف بی‌رویه آن عوارض بدی خواهد داشت.

کنترل التهاب با تزریق کورتون به بینی

یکی از کارهایی که می توان برای کنترل تورم انجام داد تزریق کورتون بعد از جراحی بینی است. تاثیر کورتون بعد از جراحی بینی بعد از بریدگی یا زخمی شدن پوست پوست جدیدی در محل زخم ایجاد می شود. اما اگر زخم عمیق باشد بافت ضخیمی به نام اسکار برای ترمیم آسیب عمیق ایجاد می شود. اسکار جدید معمولا صورتی و قرمز است. که با گذشت زمان تیره تر یا روشن تر از رنگ پوست می شود. اگر بافت اسکار خیلی عمیق و ضخیم باشد، ممکن است ظاهر خوبی نداشته باشد.

علل تورم بینی

تشکیل این بافت در زخم های ناشی از برش‌های جراحی است که با شدیدتر شدن تورم ضخیم تر می شود و در صورت پیشرفت ممکن است ظاهر بینی را تغییر دهد. کاری که کورتون انجام می دهد از تشکیل این بافت جلوگیری می کند. و تا حدودی پوست را نازک کند. بنابراین جراحان بینی بعد از جراحی بینی از تزریق کورتون استفاده می کنند. برای جلوگیری از این اتفاق. البته همانطور که چندین بار تاکید کرده ایم این به صلاحدید پزشک است و نباید خودسرانه کورتون مصرف کنید.

تزریق کورتن به بینی چه تاثیری بر فرم بینی دارد؟

در چه مواردی بعد از جراحی بینی باید کورتون تزریق شود؟

تزریق کورتیکواستروئید بعد از جراحی بینی همه بیماران را تحت پوشش قرار نمی دهد. و تنها در صورت داشتن یکی از شرایط زیر باید به پزشک مراجعه کنید تا نیاز به تزریق کورتون را در نظر بگیرید.

ضخیم بودن پوست بینی؛ زیرا پوست ضخیم تمایل زیادی به تشکیل بافت اسکار دارد و پس از تجمع اسکار، پوست سفت شده و ترمیم آن متوقف می‌شود.

اگر جراحی بینی برای مدت طولانی انجام شده باشد اما رینیت هنوز شدید است و از بین نرفته است. با مشاهده شرایط فوق نیاز به تزریق کورتون بعد از جراحی بینی دارید.


به خاطر داشته باشید که تیم مشاوره زیبایی دکترلند اینجاست تا به شما کمک کند تا یک تجربه عالی از جراحی بینی داشته باشید. از مهمترین خدمات ما میتوانی به کاهش هزینه جراحی بینی در شیراز و حتی اقساطی کردن هزینه های مربوط به این جراحی اشاره کرد. همین الان با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره با ما لذت ببرید.


عوارض جانبی تزریق کورتون به بینی

برای تاثیر کورتون بعد از جراحی بینی باید به مقدار مناسب و لازم تزریق شود نه بیشتر. غلظت بالای کورتیکواستروئیدها باعث نازک شدن پوست و ظاهر شدن آن در زیر پوست و وریدها می شود. که ظاهر زشتی روی بینی دارد. اما این فقط ظاهر ماجراست. استفاده زیاد و زیاد از کورتیکواستروئیدها می تواند منجر به عوارض زیادی مانند چاقی، زخم معده، پوکی استخوان، آب مروارید، افسردگی، تغییرات خلقی و افزایش خطر عفونت شود.

کورتن باید به مقدار لازم تزریق شود، در غیر این صورت باعث فرورفتگی عمیق و قابل مشاهده در بینی می شود زیرا بافت اسکار مفید را کاملا از بین می برد.

تزریق کورتن بعد از جراحی بینی می‌تواند به کاهش رینیت کمک کند اما این یک روش تخصصی است که باید توسط پزشک به دقت مطالعه شود تا مقدار دقیق تزریق در محل مناسب مشخص شود و تغییرات مورد نظر ظاهر شود. پس خودسرانه این کار را انجام ندهید.

تزریق کورتن به بینی چه زمانی باید انجام شود؟

تزریق کورتون چه زمانی انجام شود؟

همانطور که در ابتدای امر گفتیم، زمان تزریق کورتون مسئله مهمی است که حتماً باید با پزشک متخصص مشورت شود. اشار کردیم که تزریق کورتون بعد از جراحی بینی در افرادی که پوست ضخیمی دارند انجام می شود. در این بینی‌ها تورم زیاد به خصوص در ناحیه بالای نوک بینی اتفاق می ‌افتد، لذا تزریق آنزیم به بینی توصیه می‌شود. لازم است برای تزریق کورتون یک ماه صبر کنید و سپس درصورت تورم زیاد تزریق کورتون را در زیر پوست انجام دهید. این تزریق باید در ناحیه عمقی پوست انجام شود تا تورم را از بین ببرد معمولاً بین یک تا سه مرتبه تزریق را انجام می‌شود تا تورم و بافت چربی زیر پوست از بین برود.

لازم به ذکر است که در صورت نیاز به تزریق مجدد، این عمل بلافاصله انجام نشده و پس از گذشت مدت زمان مشخص و با اجازه پزشک تزریق دوباره کورتون است. به طور معمول متخصصان توصیه می‌کنند که فاصله بین دو تزریق بهتر است ۶ تا ۸ هفته باشد. توجه داشته باشید که علاوه بر فاصله زمانی بین تزریقات، غلظت کورتون نیز اهمیت دارد. در صورتی که غلظت تزریق کورتیکواستروئیدها بیش از حد معمولا باشد، ممکن است عوارض جدی به همراه داشته باشد.

مراقبت‌های بعد از تزریق کورتون به بینی

یکی از سوالات متداولی که از سوی بیماران مطرح می‌شود، این است که بعد از تزریق کورتون به بینی چه باید کرد؟ آیا نکات مراقبتی بعد از تزریق وجود دارد؟ به طورکلی، پس از تزریق می توانید از کمپرس یخ استفاده کنید تا تورم ناشی از تزریق کاسته شود. از آنجایی که تزریق کورتون به بینی اغلب ۴ تا ۸ هفته بعد از عمل بینی انجام می شود، رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی شیراز بسیار حائز اهمیت است. توجه داشته باشید که عدم توجه به دستورالعمل های بعد از عمل می تواند سبب تاثیر منفی در نتیجه عمل شود.

در آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با هر آنچه مربوط به تزریق کورتون به بینی است را بررسی کنیم. توجه داشته باشید؛ زمان انجام این امر با تشخیص پزشک است و خودسرانه نمی‌توان این کار را انجام داد.

پس از اینکه تزریق کورتون به بینی شما انجام گرفت، حدوداً یک هفته زمان لازم است تا اثرات این محصول، نمایان شده و سطح تورم بینی، کم کم کاهش یابد. البته، این بازه زمانی در بیماران مختلف متغیر بوده و نمی توان دقیقاً یک زمان مشخصی برای تاثیر گذاری کورتون در کاهش تورم بینی، مشخص نمود. در برخی افراد بین 2 الی 3 هفته و در برخی بیماران دیگر، حتی تا 6 هفته زمان لازم است تا تغییرات حاصل از تاثیر کورتون در بینی، آشکار شود.

در صورت هر گونه سوال و پیشنهاد در این زمینه می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

پزشک چگونه و در چه ناحیه‌ای کورتون را تزریق می‌کند؟

بد نیست که در مورد روش تزریق کورتون تا حدی اطلاع داشته باشید و با آگاهی وارد جلسه درمان شوید. در ابتدا اجازه دهید توضیح دهیم که کورتون یک نوع هورمون ضد التهابی است که به طور کلی به آن‌ها «استروئیدها» می‌گویند. بین استروئیدها، کورتون شاهِ شاهان یا همان قوی‌ترین استروئید است که ما از آن برای کاهش ورم و جای زخم بعد از عمل بینی استفاده می‌کنیم. 

در جلسه درمان، پزشک با بررسی این که کدام ناحیه از بینی شما بیشترین ورم را دارد، محل تزریق را مشخص می‌کند. (معمولاً نوک بینی.) سپس پزشک ناحیه مورد نظر را تمیز کرده، کورتون را با یک بی‌حس‌کننده موضعی مخلوط می‌کند و مستقیماً به بینی تزریق می‌کند. ما در صورت نیاز از عکس‌برداری نیز استفاده می‌کنیم تا مطمئن شویم که سوزن در دقیق‌ترین ناحیه قرار گرفته‌است و بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

محل تزریق آمپول کورتون به بینی گوشتی

هزینه تزریق آمپول کورتون: هزینه کم، نتیجه عالی!

هزینه امپول بینی برای شما به میزان دوزی که نیاز دارید بستگی دارد. بسیاری از پزشکان برای زیبا جویان خود هزینه تزریق کورتون به بینی را رایگان حساب می‌کنند. آیا مایل هستید از این طریق در هزینه‌های عملتان صرفه‌جویی کنید؟ بر روی این دکمه کلیک کنید تا جراحانی که خدمات حرفه‌ای و رایگان برای تزریق کورتون بعد از عمل ارائه می‌دهند را به شما معرفی کنیم. 

در این میان خالی از لطف نیست که اشاره کنیم که با دکترلند هزینه‌های زیر نیز برای شما به صورت نیم‌بها یا با تخفیفات ویژه محاسبه خواهد شد:

  • هزینه ویزیت فوری با جراح دلخواه شما (نیم بها)
  • هزینه آزمایشات و عکس برداری‌های قبل از عمل (تخفیف)

مزایا، معایب و خطرات تزریق کورتون آیا تزریق کورتون ارزشش را دارد؟

آیا تزریق کورتون بعد از جراحی بینی ارزشش را دارد؟ بررسی مزایا و معایب

بیایید با نگاهی به جدول زیر، مزایا و معایب تزریق آمپول بینی را بسنجیم و ببینیم آیا تزریق کورتون تصمیم درستی است یا نه؟

نکته مهم اینجاست که معایبی که در جدول زیر ذکر کرده‌ایم، فقط در یک صورت شما را تهدید می‌کند: در صورتی که تزریق بیش از حد (بیشتر از 3 بار) انجام شود یا به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام نگردد.

مزایای آمپول کورتون برای بینی معایب تزریق کورتون به بینی
از بین بردن ورم بینی در مدت بسیار کوتاهنازک شدن پوست (در صورت تزریق دوز بیش از حد زیاد یا سطحی بودن تزریق)
از بین بردن بافت اسکار (جای زخم) بعد از عمل بینیبه وجود آمدن لکه‌های سفید بر روی بینی (در صورت تزریق دوز بیش از حد زیاد)
پیشگیری از بروز بافت اسکار بعد از جراحی بینی
مزایا و معایب تزریق کورتون به بینی گوشتی

پس تا زمانی که یک پزشک باتجربه و حرفه‌ای را انتخاب کنید، هیچ جای نگرانی نیست. تزریق کورتون توسط یک جراح باتجربه، در دوز مناسب و به شیوه اصولی کاملاً ایمن است و هیچ کدام از این معایب را نخواهد داشت.

خطرات وحشتناک تزریق کورتون به روش‌های غیر اصولی!

اگر جراح شما اصول مهم بهداشتی را رعایت نکند یا در تزریق کورتون زیاده‌روی کند، خطراتی از جمله موارد زیر در کمین خواهند بود:

  1. خطر عفونت
  2. ایجاد فرورفتگی قابل مشاهده در بینی
  3. نازک شدن و تغییر رنگ پوست
  4. آب مروارید
  5. پوکی استخوان
  6. تغییرات خلقی

به همین دلیل است که ما همیشه به زیباجویان توصیه می‌کنیم نهایت دقت را در انتخاب جراح باتجربه برای عمل زیبایی بینی به خرج دهند. جهت دریافت مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین جراحان عمل بینی در شهر شما که بیشترین رضایت را از زیباجویان دریافت کرده‌اند، بر روی این دکمه کلیک کنید. یک نتیجه ایمن و رضایت‌بخش از تزریق به انتخاب شما بستگی دارد!

واجب‌ترین مراقبت ‌های بعد از تزریق کورتون به بینی: گام‌های حیاتی!

  1. بعد از عمل تا 2 الی 3 ماه (بهترین میزان تزریق کورتون) صبر کنید. 
  2. حتماً یک پزشک باتجربه که در زمینه تزریق کورتون به بینی کارکشته باشد را انتخاب کنید. 
  3. بعد از تزریق کورتون تا 2 روز از لمس کردن بینی‌تان پرهیز کنید. 
  4. حداقل تا دو روز پس از تزریق آمپول کورتون برای بینی ، فین نکنید.

سؤالات رایج در مورد تزریق کورتون به بینی

آیا سؤال دیگری دارید که در این مطلب به آن پرداخته نشده‌است؟ مشاورین ما از طریق تلفن و واتس‌اپ در تمام ساعات روز در خدمت شما هستند.

1. آیا تزریق امپول بینی دردناک است؟

خیلی از مراجعین می‌پرسند: «تزریق کورتون به بینی درد داره؟» بیشتر زیباجویان درد خاصی را در اثر تزریق کورتون تجربه نمی‌کنند. ما از آدرنالین و لیدوکائین حاوی مسکن برای تسکین درد استفاده می‌کنیم تا تجربه‌ای کاملاً راحت را برای شما رقم بزنیم.

2. چه مدت بعد از تزریق کورتون ورم بینی میخوابد؟

ورم بینی معمولاً با گذشت 2 هفته می‌خوابد؛ اما در بعضی از استثنائات ممکن است تا 4 الی 6 هفته نیز طول بکشد.

3. آیا تورم بعد از استفاده کورتون دوباره تکرار می‌شود؟

این موضوع بستگی به ضخامت پوست و مدل بینی شما دارد. در زیباجویانی که بینی دارند، امکان بازگشت تورم بعد از تزریق کورتون بیشتر است. در این شرایط ما تعداد جلسات بیشتری (2 تا 4 بار تزریق) را پیشنهاد می‌کنیم تا تورم به طور کامل از بین برود.

4. آیا تزریق آمپول کورتون به بینی بعد یکسال امکان دارد؟

اگر برای تزریق کورتون دیر اقدام کرده‌اید باز هم جای امیدواری وجود دارد. پزشک با معاینه حضوری باید تشخیص دهد که آیا تزریق آمپول کورتون برای بینی بعد یکسال به شما کمکی می‌کند یا نه.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!