• بلاگ
  • کابوس گوشت اضافه بعد از عمل بینی | بررسی دقیق ترفندهای درمان

کابوس گوشت اضافه بعد از عمل بینی | بررسی دقیق ترفندهای درمان

گوشت اضافه بعد از عمل بینی

ایجاد گوشت اضافه کابوس تمام افرادی است که بینی‌شان را عمل کرده و یا قصد آن را دارند! این موضوع کاملا طبیعی و ترسناک است؛ به همین دلیل شما باید حتما اطلاعات لازم در مورد آن را داشته باشید.

قبل از هر چیز شما می‌توانید عکس بینی خود را برای کارشناسان ما در دکتر لند ارسال و یک مشاوره کاملا تخصصی از آن‌ها دریافت کنید؛ آن‌ها بهترین و آسان‌ترین راه‌حل‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهند.

گوشت اضافه بعد از عمل بینی چه نشانه‌هایی دارد؟

گوشت اضافه بعد از جراحی بینی ظاهر برجسته‌ای داشته و از برش‌های اصلی بینی نیز اندازه بزرگ‌تری دارد؛ بنابراین به راحتی قابل تشخیص است. البته باید بدانید گوشت اضافه تنها در کناره‌های بینی ایجاد نشده و گاهی اوقات درون بینی نیز به وجود می‌آیند.

این عارضه به دلیل تکثیر سلول‌های پوستی ایجاد شده و انواع متفاوتی نیز دارد؛ در قسمت زیر آن‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

1.  انواع گوشت اضافه بعد از جراحی بینی

کلوئید یا گوشت اضافه بعد از عمل بینی انواع متفاوتی داشته و هر کدام از آن‌ها نیز به شکل متفاوتی درمان می‌شوند؛ در قسمت زیر با این موارد آشنا می‌شوید.

  1. گاهی اوقات بدن افراد به طور کلی مستعد تولید گوشت اضافه است؛ به همین دلیل پس از جراحی احتمال ایجاد کلوئید در محل بریدگی وجود دارد.
  2. نوع دیگری از گوشت اضافه پس از جراحی، به دلیل برجسته شدن بخیه‌ها ایجاد می‌شود؛ این نوع عارضه بیشتر در قسمت داخلی یا لبه‌های بینی به وجود می‌آید.

البته باید بدانید عوامل بسیار متفاوتی مثل رنگ پوست، مهارت پزشک، نوع پوست، نژاد افراد و… نیز در ایجاد گوشت اضافه پس از عمل بینی تاثیر دارند.

نوع بینی شما نیز یکی از مواردی است که در ایجاد چنین عارضه‌ای نقش دارد. در قسمت زیر به طور کامل کلوئید بعد از عمل بینی‌های گوشتی و استخوانی را با هم بررسی می‌کنیم.

بررسی گوشت اضافه بعد از عمل بینی‌های گوشتی و استخوانی

ایجاد گوشت اضافه پس از جراحی در انواع بینی‌های استخوانی و گوشتی متفاوت است. در این قسمت این دو نوع بینی را با هم مقایسه می‌کنیم.

2.    کلوئید در جراحی بینی‌های استخوانی

‌بینی‌های استخوانی معمولا پوست نازکی دارند؛ به همین دلیل در این نوع بینی‌ها جای زخم و بخیه خیلی بهتر و سریع‌تر از بین رفته و در نتیجه امکان ایجاد گوشت اضافه پس از جراحی در آن‌ها بسیار پایین است.

کلوئید بعد از جراحی بینی‌های استخوانی

3.    گوشت اضافه بعد از عمل بینی‌های گوشتی

بینی‌های گوشتی پوست ضخیمی داشته و همین مورد جراحی و بهبود آن‌ها را سخت می‌کند. معمولا بینی‌های گوشتی نسبت به استخوانی بیشتر مستعد گوشت اضافه هستند. علاوه بر این زخم و بخیه‌های بینی گوشتی نیز دیرتر و سخت‌تر درمان شده و همین موضوع احتمال ایجاد کلوئید را نیز در آن افزایش می‌دهد.

به طور کلی احتمال ایجاد گوشت اضافه در هر نوع بینی وجود دارد؛ اما این مشکل راه‌حل‌های متفاوتی داشته و با روش‌های مختلفی قابل درمان است. در قسمت زیر اصلی‌ترین این راه‌حل‌ها را برایتان توضیح می‌دهیم.

گوشت اضافه بعد از عمل دماغ گوشتی

روش‌های درمان گوشت اضافه بعد از عمل بینی

گوشت‌های اضافه بعد از عمل بینی شدت و اندازه‌های متفاوتی داشته و هر کدام از آن‌ها نیز با استفاده از یکی از روش‌های زیر درمان می‌شوند.

1.  استفاده از پماد برای رفع گوشت اضافه

پس از جراحی شما باید حتما از پمادهای مخصوصی برای جلوگیری و یا رفع گوشت اضافه در قسمت بینی استفاده کنید. این پمادهای ترمیم کننده را باید حتما بر اساس تجویزهای پزشک تهیه کنید؛ البته باید بدانید نحوه استفاده و ماساژ آن‌ها نیز بسیار مهم است. برای نتیجه بهتر حتما باید پماد را حدود 2_3 دقیقه به آرامی ماساژ دهید.

استفاده از پماد برای درمان گوشت اضافه بعد از عمل

2.  تزریق آمپول کورتون

تزریق کورتون یکی از بهترین و موثرترین روش‌های رفع و همچنین جلوگیری از ایجاد گوشت اضافه بوده و حتما باید پزشک متخصص آن را تزریق کند.

البته تشخیص این موضوع به نظر پزشک بستگی داشته و باید حتما در زمان‌ و فاصله زمانی منظم انجام شود. تزریق این ماده خارش و جای زخم شما را کاهش داده و پس از گذشت مدتی گوشت اضافه بینی را نیز از بین می‌برد.

تزریق آمپول کورتون به بینی برای کاهش گوشت اضافه بعد از عمل

3.  رفع گوشت اضافه بینی با لیزر درمانی

شما می‌توانید در 2_3 جلسه بسته به نظر پزشک، گوشت اضافه بعد از عمل بینی خود را برطرف کنید. لیزر درمانی یکی از بهترین روش‌ها برای کاهش و از بین بردن کلوئید بینی بوده و عوارض چندانی نیز ندارد.

درمان گوشت اضافه بینی با لیزر گوشت اضافه بعد از عمل

4.  جراحی گوشت اضافه

گاهی اوقات گوشت اضافه بینی شما به قدری زیاد و شدید است، که چاره‌ای جز جراحی آن نخواهید داشت! در صورتی که هیچ کدام از روش‌های دیگر در از بین بردن کلوئید نقشی نداشتند، شما باید جراحی ثانویه بینی انجام دهید.

قطعا هیچ‌کس دوست ندارد کارش به عمل ثانویه بینی بکشد! حال به نظرتان چگونه می‌توان از بروز چنین خطری جلوگیری کرد؟ در بخش زیر مهم‌ترین این موارد را برایتان توضیح می‌دهیم.

جراحی ثانویه برای رفع گوشت اضافه بینی

چگونه از بروز گوشت اضافه بعد از عمل بینی جلوگیری کنیم؟

اگر تمام موارد و نکات زیر را جدی گرفته و آن‌‌ها را رعایت کنید، دیگر هرگز با چنین مشکلاتی پس از عمل دست و پنجه نرم نخواهید کرد!

1.    دقت در انتخاب جراح مناسب

انتخاب پزشک مناسب، مهم‌ترین کاری است که شما باید برای جراحی بینی خود انجام دهید و میزان مهارت‌های او نیز تاثیر مستقیمی بر ایجاد یا عدم ایجاد گوشت اضافه بعد از عمل دارد.

انتخاب پزشک مناسب تاثیر مثبت در جلوگیری از گوشت اضافه بعد از عمل دارد

به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از کارشناسان دکتر لند در این زمینه کمک بگیرید؛ آن‌ها با دقت بینی شما را بررسی کرده و با توجه به نوع بینی، نوع پوست، مشکلات آن، بودجه و همچنین انتظارات موردنظرتان، بهترین و مناسب‌ترین جراح را به شما معرفی می‌کنند. برای دریافت یک مشاوره رایگان و تخصصی با ما در ارتباط باشید.

2.    تکنیک مناسب جراحی

اگر پزشک بینی شما را با روش بسته عمل کند، احتمال ایجاد گوشت اضافه پس از جراحی تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد. زیرا در این روش برش‌ها در قسمت داخلی بینی ایجاد شده و تعداد آن‌ها نیز خیلی کمتر است؛ به همین دلیل حتی اگر گوشت اضافه‌ای هم ایجاد شود، در بخش خارجی بینی مشاهده نمی‌شود.

به همین دلیل توصیه می‌کنم اگر پوست مناسبی برای جراحی نداشته و یا اصطلاحا بد زخم هستید، حتما این موضوع را با پزشک در میان بگذارید؛ پزشک با توجه به شرایط موجود بهترین روش را به شما پیشنهاد می‌دهد.

تکنیک جراحی در کاهش ایجاد گوشت اضافه دماغ بعد از عمل تاثیر دارد

3.    رعایت نکات مراقبتی

این موضوع هم به قبل و هم بعد از جراحی مربوط بوده و شما باید تمام نکات مراقبتی را مو به مو رعایت کنید. حتما تمام داروها و پمادهای تجویز شده را سروقت مصرف و در زمان‌های مشخص شده برای معاینه و چکاپ به پزشک خود مراجعه کنید.

رعایت نکات مراقبتی برای پیشگیری از گوشت اضافه بعد از جراحی بینی

4.    دریافت پشتیبانی و مشاوره

یکی از مهم‌ترین موارد در جلوگیری از ایجاد گوشت اضافه پس از جراحی، دریافت مشاوره و پشتیبانی 24 ساعته است. خوشبختانه تیم دکتر لند تا 2 سال پس از عمل پابه‌پای شما بوده و وضعیت بینی‌تان را چک می‌کند.

مشاوران حرفه‌ای تیم ما شما را راهنمایی کرده و راهکارهای عالی برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی به شما پیشنهاد می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما با آن‌ها در ارتباط بوده و از کمک‌هایشان استفاده کنید.

علاوه بر این اگر از شهرستان‌ها قصد عمل بینی خود را دارید، می‌توانید روی کمک‌های تیم دکتر لند حساب باز کنید؛ زیرا آن‌ها در این زمینه تخصص داشته و تمام امکانات لازم مثل بهترین پزشک، تهیه اسکان، مشاوره‌های آنلاین و… را در اختیارتان قرار می‌دهند؛ برای دریافت نوبت فوری ویزیت با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره برای جلوگیری از گوشت اضافه بعد از جراحی بینی

نکات پایانی در مورد گوشت اضافه بعد از عمل بینی

در این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد گوشت اضافه بعد از عمل جراحی بینی را برایتان توضیح دادیم. در انتها توصیه می‌کنم حتما در جراحی بینی خود دقت زیادی به خرج دهید تا کارتان به عمل ثانویه نکشد؛ زیرا این عمل هزینه و عوارض زیادی داشته و تا مدت‌ها شما را درگیر می‌کند.

به همین دلیل حتما بینی خود را نزد بهترین جراحان عمل کنید؛ برای این کار می‌توانید از تخصص و تجربه کارشناسان ما در دکتر لند نیز استفاده کنید؛ زیرا آن‌ها سوابق و نمونه کارهای پزشکان زیادی را بررسی کرده و بهترین آن‌ها را یافته‌اند.

اگر سوال یا نیاز به راهنمایی دارید، حتما با مشاوران ما در ارتباط بوده و در بخش زیر نیز نظرات خود را یادداشت کنید. این مقاله کاربردی را نیز برای تمام افرادی که بینی‌شان پس از جراحی گوشت اضافه آورده است و یا از بروز چنین احتمالی می‌ترسند نیز بفرستید.

سوالات متداول

هزینه برداشتن گوشت اضافه بعد از عمل دماغ چقدر است؟

این موضوع به روش درمانی شما بستگی دارد؛ اما به طور کلی اگر به جراحی دوباره نیاز داشته باشید، قطعا باید هزینه زیادی نیز پرداخت کنید.

امکان ایجاد گوشت اضافه در کدام بینی‌ها بیشتر است؟

این عارضه بیشتر در بینی‌های خیلی گوشتی ایجاد می‌شود؛ البته این موضوع در مورد تمام بینی‌های گوشتی صدق نکرده و تنها در درصد کمی از افراد اتفاق می‌افتد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!