• بلاگ
  • علت پریودی بعد از عمل بینی چیست؟ | پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

علت پریودی بعد از عمل بینی چیست؟ | پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

پریودی بعد از عمل بینی

بسیاری از خانم‌هایی که عمل بینی انجام داده‌اند یا تصمیم دارند این عمل را انجام دهند، نگران پریودی بعد از عمل بینی و تاثیر آن بر روند بهبودی هستند. یکی از سوالاتی که معمولا در این مورد پرسیده می‌شود این است که آیا پریودی بعد از عمل می‌تواند باعث افزایش تورم پس از عمل جراحی بینی شود یا خیر. همچنین برخی افراد درباره خطرات احتمالی جراحی بینی در دوره قاعدگی نگرانی دارند. در این مقاله ما به بررسی کامل پریودی بعد از عمل بینی و در هنگام عمل میپردازیم.

پریود شدن بعد از عمل بینی به طور مستقیم با عمل جراحی بینی ارتباطی ندارد. اما، برخی عوامل می‌توانند باعث تغییر یا بی‌نظمی در زمان قاعدگی بعد از عمل شوند:

  • استرس جسمی و روانی: عمل جراحی به عنوان یک تجربه استرس‌زا برای بدن می‌تواند منجر به تغییر در زمانبندی پریودی بعد از عمل بینی شود. بدن به این استرس‌ها به روش های مختلفی پاسخ می‌دهد و این ممکن است باعث شود پریودی زودتر یا دیرتر از زمان معمول رخ دهد.
  • داروها: مصرف داروهایی مثل بی‌هوشی یا مسکن‌های بر سیستم هورمونی تأثیر گذار است و باعث تغییر در چرخه قاعدگی می‌شود.
  • تغییرات هورمونی: عمل جراحی ممکن است تعادل هورمونی بدن را مختل کند، که این موضوع نیز می‌تواند منجر به بی‌نظمی قاعدگی شود.

علت پریود نشدن بعد از عمل بینی

به دلایل مختلفی از جمله استرس، مصرف داروهای بیهوشی و تغییر هورمون ها ممکن است بعد از عمل بینی پریود نشوید. معمولا، تأخیر در پریودی بعد از عمل بینی امری موقتی است و با بازگشت بدن به حالت عادی، چرخه قاعدگی نیز به حالت عادی خود برمی‌گردد. اگر برای مدت طولانی پریود نشوید، بهتر است با پزشک مشورت کنید تا از سلامت کلی بدن اطمینان حاصل شود.

همچنین بخوانید: ورم بینی بعد از عمل 

علت پریود نشدن بعد از عمل بینی

پریود بودن هنگام عمل بینی خطرناک است؟

برای برخی از خانم ها این نگرانی وجود دارد که به دلیل خونریزی در دوران قاعدگی، نباید عمل بینی انجام دهند و احتمال دارد که خون به درستی لخته نشود. اما این نگرانی بی مورد است و انجام عمل بینی در هنگام پریودی خطری ندارد. اما توجه داشته باشید اگر در دوران پریودی دارای درد و علائم شدید هستید با پزشک خود مشورت کنید.

تاثیر داروی بیهوشی بر قاعدگی

داروی بیهوشی می‌تواند تأثیراتی موقتی بر چرخه پریودی بعد از عمل بینی داشته باشد. این تأثیرات معمولاً جدی نیستند، اما به دلیل اینکه تغییراتی در بدن به واسطه داروی بیهوشی و جراحی ایجاد شده، ممکن است برخی از افراد تغییراتی در پریودی بعد از عمل بینی تجربه کنند.

  • تأخیر در قاعدگی: داروی بیهوشی بر تاخیر در شروع قاعدگی تاثیر گذار است و ممکن است ناشی از استرس جسمی و تاثیر داروهای بیهوشی بر هورمون ها باشد.
  • بی‌نظمی قاعدگی: مصرف داروهای بیهوشی ممکن است باعث بی‌نظمی موقتی در چرخه قاعدگی شود. این بی‌نظمی ممکن است به صورت کوتاه یا طولانی شدن چرخه ظاهر شود.
  • تغییر در شدت خونریزی: برخی از زنان بعد از عمل و دریافت داروی بیهوشی ممکن است میزان و شدت خونریزی قاعدگی خود کمتر یا زیاد تر از حالت معمول باشد.
  • تأثیر بر علائم پیش از قاعدگی: داروی بیهوشی ممکن است بر علائم پیش از قاعدگی مانند درد شکم، سردرد یا نوسانات خلقی تأثیر بگذارد و این علائم را تشدید یا تسکین دهد.

همچنین بخوانید: نکروز بعد از عمل بینی

تاثیر داروی بیهوشی بر قاعدگی

پریودی بعد از عمل بینی باعث ورم می شود؟

بله، پریودی بعد از عمل بینی به طور موقت ممکن است باعث افزایش ورم شود. در دوران قاعدگی، به دلیل افزایش سطح هورمون‌هایی مانند استروژن و پروژسترون، بدن مستعد احتباس مایعات بیشتری است. این احتباس مایعات می‌تواند باعث به تورم در نقاط مختلف بدن شود، از جمله ناحیه صورت و بینی که تازه جراحی شده است. اگر تورم شدید یا طولانی‌مدت بود، بهتر است با پزشک جراح خود مشورت کنید تا از بهبود صحیح روند جراحی اطمینان حاصل شود.

عقب افتادن پریودی بعد از عمل بینی

عقب افتادن پریودی بعد از عمل بینی معمولا رایج است و به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. جراحی، به ویژه رینوپلاستی، استرس جسمی و روانی قابل توجهی را به بدن وارد می‌کند که می‌تواند بر چرخه قاعدگی تأثیر بگذارد.

سخن پایانی

همان طورر که در طول مقاله توضیح داده شده است، پریود بعد از عمل بینی تأثیری بر نتایج عمل زیبایی شما نداشته است و خطری برای شما ندارد. اما، به دلیل هم‌زمان شدن عوارض پریود بعد از عمل بینی با علائم و مسائل مربوط به پریودی، دوران نقاهت شما بعد از عمل ممکن است کمی سخت‌تر باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!