• بلاگ
  • بهترین سن جراحی بینی | بررسی بهترین سن عمل بینی برای پسران و دختران

بهترین سن جراحی بینی | بررسی بهترین سن عمل بینی برای پسران و دختران

بهترین سن عمل بینی

خیلی از افراد فکر می‌کنند هر زمانی که دلشان خواست می‌توانند برای رینوپلاستی بینی گوشتی اقدام کنند؛ اما سن جراحی بینی بسیار مهم بوده و نقش مهمی در نتیجه آن دارد.

به نظرتان در سن پایین و یا بالا می‌توان برای این عمل اقدام کرد؟ اگر در چنین شرایطی قرار دارید، توصیه می‌کنم حتما با مشاوران ما در دکتر لند در ارتباط بوده و متناسب با سن خود، بهترین زمان عمل بینی را مشخص کنید.

بهترین سن برای عمل بینی

جراحی بینی‌های بسیار حساس بوده و باید حتما در سن مناسبی برای آن اقدام کنید. برای انجام این نوع عمل محدودیت سنی وجود دارد؛ به طور کلی شما برای اقدام عمل بینی خود باید سلامت جسمانی کاملی داشته باشید.

بهترین سن جراحی بینی بین 40_20 سالگی است؛ اما قبل و بعد از آن نیز انجام این کار امکان‌پذیر است. در بخش زیر با حداقل و حداکثر سن مناسب برای این کار آشنا می‌شوید.

حداقل سن جراحی بینی

شما با توجه به جنسیت خود پس از گذراندن دوران بلوغ خود می‌توانید برای عمل بینی خود اقدام کنید؛ دوران بلوغ معمولاً بین 16_18 سالگی بوده و پس از آن بهترین زمان برای جراحی است.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

البته حتما برای اطلاع و اطمینان بیشتر از این موضوع شما باید به پزشک ماهر مراجعه کنید؛ او وضعیت غضروف‌های بینی و رشد آن‌ها را بررسی و مناسب‌ترین زمان برای عمل بینی را به شما اعلام می‌کند.

حداکثر برای عمل بینی

حداکثر سن برای عمل بینی 60 سالگی است؛ زیرا در سنین بالاتر خاصیت کشسانی پوست از بین رفته و به دلیل افتادگی بینی امکان ایجاد تغییرات زیاد در آن ممکن نیست.

حداکثر سن برای عمل بینی گوشتی

بررسی عمل بینی در سنین مختلف

عمل بینی در سنین مختلف مزایا و خطرات خودش را دارد. در این قسمت تمام این موارد را بررسی می‌کنیم

عمل بینی در سن نوجوانی

معمولاً بیشترین سنی که افراد به فکر تغییر بینی و ظاهر خود می‌افتند، در سن نوجوانی است. اگر در این دوره از زندگی‌تان قصد جراحی بینی خود را دارید، باید حتما به دقت معاینه شوید.

پزشکان در این شرایط دقت زیادی به خرج داده و ساختار بینی، رشد غضروف‌ها، فرم صورت و انتظارات شما را به طور کامل بررسی می‌کنند. اگر خطری شما را تهدید نکرده و رشد و بلوغ شما متوقف شده باشد، پزشک برای عمل بینی شما اعلام آمادگی می‌کند.

قبل و بعد عمل بینی در سن نوجوانی

خطرات عمل بینی در سن پایین

گاهی اوقات عمل بینی در سنین پایین خطرات جدی را به همراه داشته و بهتر است که کمی جراحی خود را به تعویق بیندازید. در این سن بیشتر تصمیمات افراد احساسی بوده و احتمال پشیمانی در آن وجود دارد.

به همین دلیل حتما در این زمینه با افراد زیادی مشورت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید. از طرفی در این سن هنوز اجزای صورت و استخوان‌ها در حال رشد بوده و به تکامل نرسیده‌اند؛ به همین دلیل احتمال رشد صورت و اعضای آن پس از جراحی وجود داشته و نتیجه عمل شما را تغییر می‌دهد.

عمل بینی در سن بالا

انجام این کار غیرممکن نیست؛ اما نیاز به بررسی‌های زیادی دارد. معمولاً افراد تا سن 60 سالگی می‌توانند برای عمل بینی خود اقدام کنند؛ اما در صورتی که سلامت جسمانی کاملی داشته باشند! در غیر این صورت با عوارض جبران‌ناپذیری دست و پنجه نرم خواهند کرد.

خطرات عمل جراحی بینی در سنین بالا

در سنین بالا پوست صورت و بینی کشسانی خود را از دست داده و به همین دلیل خیلی برای جراحی مناسب نیست. علاوه بر این معمولاً افراد درگیر مشکلات و بیماری‌های مختلفی شده‌اند؛ به همین دلیل مواد بیهوشی و جراحی‌های تهاجمی سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.

عمل بینی گوشتی در سن بالا

از طرفی در سن بالا میزان ورم و التهاب بینی بسیار زیاد بوده و دوران نقاهت این افراد نیز خیلی طول می‌کشد. البته انجام این کار برای تمام افراد خطرناک نبوده و محدودیتی برای جراحی بینی در بالای 40 سال وجود ندارد.

با این وجود احتیاط شرط عقل است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما قبل از هر چیز با کارشناسان ما در دکتر لند مشورت کنید. آن‌ها تمام شرایط را سنجیده و راهنمایی کاملی در اختیارتان قرار می‌دهند.

آیا می‌توان زیر 18 سالگی بینی را عمل کرد؟

انجام این کار امکان پذیر است؛ اما توصیه نمی‌شود! زیرا در سن پایین شما هنوز به بلوغ ذهنی و جسمی نرسیده و جراحی بینی با ریسک همراه است. علاوه بر این عوارض مختلفی مثل بیهوشی و عدم رضایت از نتیجه را با خود به همراه دارد.

باید بدانید تعداد زیادی از پزشکان در سن پایین راضی به جراحی بینی شما نمی‌شوند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت و زیبایی خودتان هم که شده، تا زمان مناسب صبر کنید.

تفاوت سن جراحی بینی در دختران و پسران

زمان بلوغ در دختران و پسران متفاوت بوده و هر کدام در سن متفاوتی رشدشان تکمیل می‌شود. این سن در دختران معمولاً در 15_16 سالگی و در پسران بین 16_17 سالگی اتفاق می‌افتد.

بهترین سن برای عمل بینی دختران

به همین دلیل پسرها برای جراحی بینی خود باید بیشتر منتظر بمانند؛ به طور کلی بهتر است خانم‌ها تا سن 18 سالگی صبر کنند. آقایان نیز می‌توانند بین 18_20 سالگی برای عمل بینی خود اقدام کنند.

مناسب ترین سن برای جراحی بینی پسران

چرا جراحی بینی قبل از سن بلوغ عاقلانه نیست؟ 

همان‌طور که گفتیم در سنین پایین غضروف‌های بینی همچنان در حال رشد بوده و قسمتی از این استخوان‌ها به اعضای دیگر صورت مرتبط بوده و آن‌ها را کنترل می‌کند.

به همین دلیل اگر این غضروف‌ها برداشته شوند، اجزای دیگر صورت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ همین موضوع باعث می‌شود بینی و صورت شما تناسب زیاد و حالت نرمالی نداشته باشد.

از طرفی انجام عمل تهاجمی مثل عمل بینی در سن بلوغ عوارض زیادی دارد. اغلب تصمیمات در این سن احساسی بوده و گاهی اوقات افراد پس از مدتی از کرده خود پشیمان می‌شوند.

بنابراین کار عاقلانه این است که برای عمل بینی خود تا بلوغ و رشد کامل جسمی و ذهنی صبر کنید. اما اگر در این مورد عجله دارید، توصیه می‌کنم حتما با کارشناسان ما در تیم دکتر لند در ارتباط بوده و از راهنمایی‌های آن‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر استفاده کنید.

نکات پایانی در مورد بهترین سن جراحی بینی

در این مقاله شما با بهترین سن برای عمل بینی و تمام اطلاعات مربوط به آن آشنا شدید. گاهی اوقات با وجود تاکیدهای زیاد پزشکان، خیلی از افراد برای عمل بینی خود عجله داشته و یا به دلایل مختلفی مثل شکستگی برای این کار اقدام می‌کنند.

در چنین شرایطی هوشمندانه‌ترین کار، مراجعه به افراد متخصص در این زمینه است. بنابراین اگر شما نیز در عمل بینی خود عجله دارید، می‌توانید با مشاوران ما در دکتر لند مشورت کنید.

نظرها و تجربه‌های خود را نیز در قسمت زیر برایمان نوشته و این مقاله را برای تمام افرادی که قصد دارند در آینده نزدیک بینی خود را عمل کنند نیز بفرستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!