• بلاگ
  • بهترین سن عمل بینی | بررسی بهترین سن عمل بینی برای پسران و دختران

بهترین سن عمل بینی | بررسی بهترین سن عمل بینی برای پسران و دختران

بهترین سن عمل بینی

عمل بینی یکی از راه های رسیدن به ظاهری بهتر است و امروزه میان مردم بسیار رایج شده است اما یکی از سوالات پر تکرار زیباجویان این است که بهترین سن عمل بینی چه سنی است؟ در پاسخ باید بگویم سن مناسب برای عمل بینی از 18 سالگی شروع می‌شود، زیرا از بعد از 18 سالگی رشد استخوانی و ساختاری بینی به پایان رسیده و شما می‌توانید از جراحی بینی خود نتایج بسیار خوبی بدست آورید. ما در این مقاله به بررسی بهترین سن برای جراحی بینی می‌پردازیم، اگر به دنبال اطلاعاتی در این مورد هستید با ما همراه باشید.

بهترین سن برای عمل بینی

جراحی بینی‌ بسیار حساس بوده و باید حتما در سن مناسبی برای آن اقدام کنید. برای انجام این نوع عمل محدودیت سنی وجود دارد؛ به طور کلی شما برای اقدام عمل بینی خود باید سلامت جسمانی کاملی داشته باشید. بهترین زمان برای جراحی بینی زمانی است که رشد بینی و بدن شما به پایان رسیده است و در صورت جراحی احتمال کمی وجود دارد که شما به جراحی ترمیمی نیاز پیدا کنید. توجه داشته باشید که 18 تا 20 سالگی بهترین سن برای جراحی بینی است.

حداقل سن جراحی بینی

حداقل سن عمل بینی معمولاً از زمانی شروع می‌شود که ساختار بینی و صورت تکمیل شده باشد.

سن عمل بینی در دختران

سن عمل بینی برای دختراز زمانی شروع می‌شود که بلوغ دختران کامل شده باشد. کامل شدن بلوغ دختران معمولا در حدود 16 تا 18 سالگی رخ می‌دهد، نتایج جراحی بعد از این سن ها نتایجی پایدار تر خواهد بود. اما به هر حال بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره زمان انجام جراحی بینی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

همچین بخوانید: عمل بینی فانتزی

 سن عمل بینی

سن عمل بینی در پسران:

سن مناسب برای عمل بینی در پسران کمی بالاتر از دختران است زیرا بلوغ پسران دیرتر کامل می‌شود. توصیه می‌شود که پسران تا پایان رشد کامل بینی، که معمولاً در حدود ۱۸ تا ۲۰ سالگی است برای جراحی بینی صبر کنند تا نتایج عمل مطلوب تر باشد. همچنین، بهتر است همانند دختران قبل از تصمیم گیری با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

سن عمل بینی پسران

حداکثر برای عمل بینی

حداکثر سن عمل بینی که بیماران بهتر است جراحی را انجام دهند 40 سالگی اما تا پایان 60 سالگی هم پزشکان جراحی بینی نیز انجام میدهند، زیرا در سنین بالاتر پوست افراد خاصیت ارتجاعی خود را تقریبا از دست داده و ترمیم و بهبود پس از جراحی  ممکن است کمی طولانی‌تر باشد و نتیجه مطابق با خواسته بیمار نباشد. عمل بینی در افراد مسن شرایطی دارد و پزشک قبل از جراحی از سلامت عمومی بیمار اطمینان حاصل می‌کند.

حداکثر سن عمل بینی

سن عمل بینی گوشتی و سن عمل بینی استخوانی

بهترین سن عمل بینی، چه برای بینی گوشتی و چه برای بینی استخوانی، زمانی است که رشد صورت به پایان رسیده باشد. پس از پایان رشد صورت که از معمولا از 16 سالگی به بالا است، ساختار بینی دیگر دچار تغییرات نمی‌شود و نتیجه‌ی جراحی پایدار خواهد بود.

بهترین سن برای عمل بینی گوشتی:

بینی گوشتی دارای پوست ضخیم‌تر و غضروف ضعیف‌تر می‌باشد و نیاز به تکنیک‌های خاص جراحی دارد. در این نوع بینی ها، نتیجه نهایی جراحی ممکن است به مرور ظاهر شود. برای تعیین زمان مناسب جراحی یک مشاوره با جراح باتجربه ضروری است.

همچنین بخوانید: عمل بینی گوشتی 

بهترین سن برای عمل بینی استخوانی:

بینی های استخوانی پوست نازک‌تر و ساختار استخوانی قوی‌تری دارند که سبب می‌شود تغییرات جراحی به‌وضوح دیده شوند و نتیجه زودتر به دست آید. برای تعیین زمان مناسب جراحی یک مشاوره با جراح باتجربه ضروری است.

بررسی سن عمل بینی در سنین مختلف

عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) در سنین مختلف دارای مزایا و چالش‌های متفاوتی است. با انتخاب زمان مناسب برای انجام این جراحی به نتایج بهتر جراحی کمک می‌کند. در ادامه به بررسی سن عمل بینی در سنین مختلف می‌پردازیم:

بررسی سن عمل بینی در نوجوانی (۱۵-۱۸ سال)

مزایا:

  •  در این سنین انعطاف‌پذیری پوست و بافت‌ها بیشتر است و نتایج جراحی ممکن است سریع‌تر بهبود یابد.
  • امکان بهبود تنفس و رفع مشکلات مادرزادی.

چالش ها:

  • استخوان بینی و بافت‌ها در حال رشد هستند به همین دلیل پزشکان در این شرایط دقت زیادی به خرج داده و ساختار بینی، رشد غضروف‌ها، فرم صورت و انتظارات شما را به طور کامل بررسی می‌کنند. اگر خطری شما را تهدید نکرده و رشد و بلوغ شما متوقف شده باشد، پزشک برای عمل بینی شما اعلام آمادگی می‌کند.
  • تصمیم‌گیری زودهنگام می‌تواند تحت تأثیر تغییرات سلیقه و نظرات در آینده باشد.
سن عمل بینی گوشتی

خطرات عمل بینی در سن پایین

گاهی اوقات عمل بینی در سنین پایین خطرات جدی را به همراه داشته و بهتر است که کمی جراحی خود را به تعویق بیندازید. در این سن بیشتر تصمیمات افراد احساسی بوده و احتمال پشیمانی در آن وجود دارد. به همین دلیل حتما در این زمینه با افراد زیادی مشورت کرده و بهترین تصمیم را بگیرید. از طرفی در این سن هنوز اجزای صورت و استخوان‌ها در حال رشد بوده و به تکامل نرسیده‌اند؛ به همین دلیل احتمال رشد صورت و اعضای آن پس از جراحی وجود داشته و نتیجه عمل شما را تغییر می‌دهد.

بررسی سن عمل بینی در بزرگسالی (۱۸-۳۵ سال)

مزایا:

  • بهترین سن عمل بینی در این زمان ها است زیرا رشد بینی به طور کامل تمام شده است و جراحی بینی در این سنین با حداقل نگرانی درباره ناپایدار بودن تغییرات انجام می‌شود.
  • افراد در این سن تفکر منطقی تری دارند و میتوانند تصمیمات بهتری بگیرند و انتظارات واقعی تری دارند.

چالش ها:

  • در برخی موارد که پوست افراد ضخیم است، زمان بهبودی جراحی بینی طولانی‌تر خواهد بود.

بررسی سن عمل بینی در سنین میان‌سالی (۳۵-۵۰ سال)

مزایا:

  •  مشکلات تنفسی در این سنین ممکن است بهبود یابد و زیبایی بینی در میانسالی به جوان تر شدن افراد کمک کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس و بهبود کیفیت زندگی انها  می‌شود.

چالش ها:

  • روند بهبودی کندتر است و نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارد.
  • در سنین بالا پوست صورت و بینی به دلیل کاهش کشسانی بودن پوست و کاهش تولید کلاژن انعطاف‌پذیری کمتری دارد و خیلی برای جراحی مناسب نیست. 

بررسی سن عمل بینی در سنین بالای ۵۰ سال

مزایا:

  • افراد در این سن معمولا به دلایل پزشکی یا بهبود ظاهر خود این جراحی را انتخاب می‌کنند.

چالش ها:

  •  معمولاً افراد در این سنین درگیر مشکلات و بیماری‌های مختلفی شده‌اند؛ به همین دلیل مواد بیهوشی و جراحی‌های تهاجمی سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند.
  • برای دست یابی به نتایج بهتر ممکن است نیاز به ترکیب جراحی بینی با جراحی‌های دیگر (مانند لیفت صورت) باشد.

همچنین بخوانید: جراحی بینی در افراد مسن

عمل بینی در سن بالا

از طرفی در سن بالا میزان ورم و التهاب بینی بسیار زیاد بوده و دوران نقاهت این افراد نیز خیلی طول می‌کشد. البته انجام این کار برای تمام افراد خطرناک نبوده و محدودیتی برای جراحی بینی در بالای 40 سال وجود ندارد. با این وجود احتیاط شرط عقل است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنم حتما قبل از هر چیز با کارشناسان ما در دکتر لند مشورت کنید. آن‌ها تمام شرایط را سنجیده و راهنمایی کاملی در اختیارتان قرار می‌دهند.

آیا می‌توان زیر 18 سالگی بینی را عمل کرد؟

انجام این کار امکان پذیر است؛ اما توصیه نمی‌شود! زیرا در سن پایین شما هنوز به بلوغ ذهنی و جسمی نرسیده و جراحی بینی با ریسک همراه است. علاوه بر این عوارض مختلفی مثل بیهوشی و عدم رضایت از نتیجه را با خود به همراه دارد. باید بدانید تعداد زیادی از پزشکان در سن پایین راضی به جراحی بینی شما نمی‌شوند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای حفظ سلامت و زیبایی خودتان هم که شده، تا زمان مناسب صبر کنید.

عمل بینی دختر 14 اساله امکان دارد؟ 

بلوغ یک دختر 14 ساله هنوز کامل نشده است و همان‌طور که گفتیم در سنین پایین غضروف‌های بینی همچنان در حال رشد بوده و قسمتی از این استخوان‌ها به اعضای دیگر صورت مرتبط بوده و آن‌ها را کنترل می‌کند. به همین دلیل اگر این غضروف‌ها برداشته شوند، اجزای دیگر صورت نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرند؛ همین موضوع باعث می‌شود بینی و صورت شما تناسب زیاد و حالت نرمالی نداشته باشد.

از طرفی انجام عمل تهاجمی مثل عمل بینی در سن بلوغ عوارض زیادی دارد. اغلب تصمیمات در این سن احساسی بوده و گاهی اوقات افراد پس از مدتی از کرده خود پشیمان می‌شوند. بنابراین کار عاقلانه این است که برای عمل بینی خود تا بلوغ و رشد کامل جسمی و ذهنی صبر کنید.

همچنین بخوانید: عمل بینی نیمه فانتزی

سن عمل بینی برای دختر

سوالات متداول:

  • سن مناسب برای عمل بینی دختر

بهترین سن برای عمل بینی در دختران معمولا از بعد از 16 تا 18 سالگی است.

  • عمل بینی دختر 15 ساله تویه می‌شود؟

عمل بینی برای دختران ۱۵ ساله معمولاً توصیه نمی‌شود تا زمانی که رشد استخوان‌های صورت کامل شود، زیرا انجام زودهنگام جراحی بینی ممکن است به تغییرات رشد آینده آسیب بزند.

  • عمل بینی در 45 سالگی امکان پذیر است؟

بله، عمل بینی در ۴۵ سالگی امکان‌پذیر است اما توصیه می‌شود قبل از جراحی با یک جراح متخصص مشورت کرده. توجه داشته باشید، با توجه به کاهش کشسانی پوست و بهبود کندتر، باید تحت نظر جراح ماهر و با ارزیابی وضعیت سلامتی انجام شود.

نکات پایانی در مورد بهترین سن عمل بینی

در این مقاله شما با بهترین سن برای عمل بینی و تمام اطلاعات مربوط به آن آشنا شدید. گاهی اوقات با وجود تاکیدهای زیاد پزشکان، خیلی از افراد برای عمل بینی خود عجله داشته و یا به دلایل مختلفی مثل شکستگی برای این کار اقدام می‌کنند. در چنین شرایطی هوشمندانه‌ترین کار، مراجعه به افراد متخصص در این زمینه است. بنابراین اگر شما نیز در عمل کردن بینی خود عجله دارید یا مجبور به عمل بینی هستید، ضروری است با یک پزشک متخصص مشورت کنید. 

همچنین، شما می‌توانید برای انتخاب بهترین جراح عمل بینی از کارشناسان تیم مشاوره ای دکترلند کمک بگیرید. تیم دکترلند با سابقه درخشان در ارائه مشاوره تخصصی در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!