• جراحی بینی
  • عمل بینی با بی حسی چگونه است ؟ 💉 | انواع عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی با بی حسی چگونه است ؟ 💉 | انواع عمل بینی بدون بیهوشی

عمل بینی با بی حسی

بسیاری از افراد این سوال در ذهنشان ایجاد شده که آیا عمل بینی با بی حسی انجام می‌شود؟ بله، با پیشرفت تکنیک های جراحی، عمل بینی با بی حسی و بدون بیهوشی نیز امکان پذیر شده است و به جای بیهوش کردن کامل بیمار، از بی‌حسی موضعی برای بی‌حس کردن ناحیه بینی استفاده می‌شود. ترس از عوارض بیهوشی و به هوش نیامدن باعث شده که افراد به عمل بینی با بی حسی علاقه مند شوند اما باید توجه داشته باشید که جراحی عمل بینی با بی حسی با محدودیت هایی همراه است.

عمل بینی با بی حسی چگونه است؟

عمل بینی با بی حسی ممکن است برای بیمار کمی سخت و دشوار باشد اما در برخی موارد که بیمار شرایط خاصی دارد و نمی‌تواند بیهوش شود یا ترمیم بینی عمل شده باشد، پزشک عمل بینی با بی حسی را پیشنهاد می‌کند. معمولا عمل بینی بدون بیهوشی به صورت بی حسی موضعی یا همراه با آرامبخشی انجام می‌شود، داروهای بی حسی به نواحی موردنظر بینی تزریق شده تا بیمار در طول جراحی دردی احساس نکند. زیباجویان عزیز توجه داشته باشید عمل بینی با بی حسی با محدودیت هایی همراه است و برای جراحی های پیچیده اصلا مناسب نیست.

مراحل انجام عمل جراحی بینی با بی‌حسی موضعی

  • آماده‌سازی بیمار: جراح قبل از عمل درباره روند جراحی و مراقبت های پس از آن به بیمار توضیح می‌دهد تا بیمار احساس راحتی و آرامش بیشتری داشته باشد.
  • تجویز آرام‌بخش: برخی از بیمار ها دارای اظطراب هستند به همین دلیل داروی آرام بخش برای آنها تجویز می‌شود. این داروها باعث کاهش اظطراب و آرامش بیمار می‌شود.
  • تزریق بی‌حسی موضعی: جراح با استفاده از یک سوزن نازک، داروی بی‌حسی را در نواحی مختلف بینی و اطراف آن تزریق می‌کند. این تزریق معمولاً در چند نقطه انجام می‌شود تا کل ناحیه مورد نظر به‌طور کامل بی‌حس شود.
  • انجام عمل جراحی: جراح پس از اینکه از بی حسی کامل ناحیه اطمینان حاصل کرد، با استفاده از ابزار های خاص عمل را شروع می‌کند. بیمار دردی احساس نمی‌کند اما کاملا هوشیار است.
  • پایان عمل و مراقبت‌های پس از آن: پس ازاینکه عمل به پایان رسید، بیمار برای مدتی تحت نظارت قرار می‌گیرد تا از عدم بروز عوارض جانبی اطمینان حاصل کنند. معمولا بهبودی سریع تر از زمانی است که بیمار بیهوش می‌شود.

انواع عمل بینی بدون بیهوشی

در برخی موارد که ممکن است بینی بیمار نیاز به اصلاحات کوچک داشته باشد، پزشک میتواند جراحی را بدون بیهوشی و با بی حسی انجام دهد.  از جمله این موارد عبارتند از:

  • عمل پره های بینی با بی حسی
  • عمل نوک بینی با بی حسی
  • سوهان‌کشی بینی

همچنین بخوانید: عمل بینی قوز دار

عمل بینی با بی حسی

آیا همه افراد می‌توانند عمل بینی بدون بیهوشی انجام دهند؟

جراحی بینی با بی حسی برای همه افراد مناسب نیست. برای جراحی های ساده و اصلاحات کوچک، شما می‌توانید عمل خود را بدون بیهوشی انجام دهید. برخی از افردا مشکلات پزشکی خاصی دارند و بیهوشی برای آنان خطرناک است، به همین دلیل جراحی با بی حسی برای این افراد مناسب است. همچنین، اگر به داروهای بیهوشی حساسیت دارید، عمل بینی با بی حسی یک گزینه مناسب برای شما است.

مزایای عمل بینی با بی‌حسی موضعی

جراحی بینی با بی حسی دارای مزایایی است که در زیر به برخی از آنها اشاره کردیم:

  • کاهش عوارض ناشی از بیهوشی عمومی
  • بیداری و هوشیاری بیمار
  •   بهبود سریع‌تر پس از عمل

عمل بینی با بی حسی یا بیهوشی ؟

انتخاب بین بی حسی و بیهوشی بستگی به نوع جراحی شما دارد. عمل بینی با بی حسی برای جراحی های ساده تر یا بیمارانی که به دارو های بیهوشی حساسیت دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما برای تغییرات ساختاری پیچیده در بینی که جراح به راحتی و آزادی عمل بیشتری نیاز دارد بیهوشی عمومی نیز انجام می‌شود. در نهایت برای تصمیم گیری بهتر شما باید با جراحی با تجربه مشورت کنید.

چه کسانی نباید عمل بینی بدون بیهوشی انجام دهند؟

  • برای عمل هایی که به تغییرات ساختاری زیادی نیاز است و زمان عمل طولانی می‌باشد، جراحی بینی با بی حسی مناسب نیست.
  •  در برخی موارد که عمل بینی به عنوان جراحی ترمیمی انجام می‌شود، معمولاً به بیهوشی عمومی نیاز است و نمی‌توان جراحی بینی را با بی حسی انجام داد.
  • اگر شما سابقه واکنش آلرژی به داروهای بی حسی دارید، نمی‌توانید عمل بینی با بی حسی انجام دهید.
  • اگر بیماری های قلبی و عروقی دارید، عمل بینی بدون بیهوشی برای شما مناسب نیست.

نکات مهم قبل از جراحی بینی با بی حسی

حتما قبل از اقدام به عمل با پزشک جراح یک جلسه مشاوره داشته باشید تا درباره روند جراحی، انتظارات و نتایج ممکن صحبت کنید. همچنین از پزشک خود درباره مناسب بودن بی‌حسی موضعی برای فردی با شرایط خود بپرسید و آن را از داروها و مکمل هایی که مصرف می‌کنید مطلع کنید.

یک ارزیابی پزشکی کامل از وضعیت سلامت خود انجام دهید. این شامل بررسی وضعیت قلبی، تنفسی، و سایر شرایط پزشکی می‌شود که ممکن است بر انتخاب نوع بی‌حسی تاثیر بگذارد.

دو هفته قبل از عمل مصرف سیگار و الکل را قطع کنید. این کار ممکن است به بهبود جریان خون و تسریع فرآیند بهبودی کمک کند. همچنین بخوانید: عمل بینی مردانه عمل بینی بدون بیهوشی

عوارض عمل بینی با بی حسی

عمل بینی با بی حسی معمولا با عوارض و خطرات کمتری همراه است. با این حال در ادامه به برخی از آنها اشاره کردیم:

  • احساس ناراحتی یا اضطراب
  • واکنش آلرژیک
  • نتایج نامطلوب
  • احتمال نیاز به بیهوشی تکمیلی

قیمت عمل بینی با بی حسی در سال 1403

هزینه عمل بینی در شهر های مختلف و کلینیک های مختلف، متفاوت است. تخصص و تجربه جراح، یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده هزینه عمل بینی است و کلینیک های مجهز هزینه بیشتری نیز دریافت می‌کنند. همچنین، پیچیدگی عمل شما و تغییراتی که می‌خواهید روی بینی شما انجام داده شود بر روی هزینه نیز تاثیر دارد. اگرچه این عمل بدون بیهوشی عمومی انجام می‌شود، اما نوع بی‌حسی موضعی نیز می‌تواند بر روی هزینه‌ها تاثیرگذار باشد.

سوالات متداول:

1. آیا عمل بینی با بی حسی برای همه انواع بینی مناسب است؟

خیر، برای تغییرات زیاد در ساختار بینی ممکن است به بیهوشی عمومی لازم باشد.

2. آیا هزینه عمل بینی با بی حسی کمتر از عمل بینی با بیهوشی است؟

معمولا هزینه عمل بینی با بی حسی کمتر است، اما ممکن است در برخی موارد تفاوت چندانی نداشته باشد.

3. آیا عمل بینی با بی حسی درد دارد؟

بله، تزریق آمپول بی‌حسی در ناحیه بینی می‌تواند باعث ایجاد احساس سوزش یا درد خفیف شود، البته معمولا این احساس موقتی است و بر طرف می‌شود.

4. آیا عمل بینی با بی‌حسی خطرناک است؟

معمولا عمل بینی با بی حسی ایمن تر از عمل بینی با بیهوشی است، اما در برخی موارد ممکن است بیمار به داروهای بی حسی واکنش نشان دهد، بنابراین ارزیابی دقیق پزشکی پیش از عمل ضروری است.

5. آیا عمل بینی با بی حسی انجام میشود؟

بله، شما میتوانید برای جراحی های ساده عمل بینی را بدون بیهوشی عمومی و با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام دهید.

نتیجه گیری:

عمل بینی با بی‌حسی موضعی می‌تواند گزینه مناسبی برای برخی از بیماران باشد که به دنبال کاهش خطرات بیهوشی عمومی هستند و قادر به تحمل شرایط این نوع عمل هستند. با این حال، بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری، با جراح خود مشورت کنید تا بهترین گزینه مناسب با شرایط شما به شما پیشنهاد دهد. همچنین، در انتخاب جراح با تجربه در عمل بینی با بی حسی بسیار دقت کنید.

برای مشاوره دقیق و انتخاب بهترین جراح، تیم مشاوره دکترلند با سابقه درخشان در ارائه مشاوره تخصصی و معرفی بهترین پزشکان، در خدمت شماست. برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!