• جراحی بینی
  • عمل بینی شرقی (آسیایی) 🇯🇵 6 ویژگی بینی آسیایی + نمونه کار

عمل بینی شرقی (آسیایی) 🇯🇵 6 ویژگی بینی آسیایی + نمونه کار

عمل بینی آسیایی

عمل بینی شرقی یا آسیایی چسیت و چه گونه انجام می‌شود؟ طرفداران عمل جراحی بینی آسیایی شرقی چه کسانی هستند؟ در قاره های مختلف قومیت های زیادی وجود دارد که رنگ، پوست، چشم، مو متفاوت است که این تفاوتی ظاهری در مدل بینی هم آشکار است. همچنین مدل بینی آسیایی شرقی به چه صورتی است؟

عمل بینی آسیایی شرقی نوعی عمل بینی است که مختص افراد آسیایی است. در عمل بینی شرقی آسیایی به این دلیل که نوک بینی در افراد آسیایی پایین است. با بالا بردن نوک بینی، زاویه بینی-لب بهبود یافته و ظاهر بینی زیباتر می‌شود، همچنین پوست بینی در افراد آسیایی اغلب ضخیم‌ تر و چرب‌ تر است. جراح باید با توجه به نوع پوست بینی، تکنیک‌های جراحی را انتخاب کند تا نتیجه عمل طبیعی‌تر و ماندگارتری برای بینی های آسیای شرقی داشته باشد. وجود قوز بینی یکی دیگر از مشکلات رایج در بینی‌های شرقی آسیایی است. در جراحی بینی های آسیایی، قوز بینی برداشته شده و بینی صاف‌تر می‌شود.

چرا باید جراحی بینی آسیایی انجام دهیم؟ (ویژگی های بینی شرقی

دلایل زیادی وجود دارد که افراد به دنبال عمل بینی شرقی یا آسیایی هستند. متقاضیان جراحی بینی شرقی معمولا افرادی هستند که به صورت گسترده بینی آن ها ویژگی های زیر را دارند.

  • پل بینی صاف و پایین
  • پهن بودن پایه بینی از زاویه تمام رخ
  • بزرگ بودن سوراخ های بینی
  • نوک بینی گرد
  • پوسته ضخیم بینی
  • گرد بودن سوراخ بینی

تفاوت فرم های بینی آسیایی و اروپایی

آسیا و اروپا دو قاره مختلف با قومیت‌ها و چهره‌های متفاوت هستند. فرم بینی هر قوم متفاوت از دیگری است و از نظر سلیقه ایی با هم اختلاف نظر دارند. اروپا به دلیل داشتن منطقه های جغرافیایی متفاوت، ملیت ها و نژاد های متمایزی دارند اما به طور کلی اروپایی های دارای بینی با فرم پل بلند تر و نوک بینی باریک تر و همچنین سوراخ بینی آن ها کوچکتر است. اروپایی ها به دنبال اصلاح فرم بینی خود به صورت طبیعی و هماهنگ با دیگر اجزاء چهره خود هستند و فرم اصلاحی مدنظرشان نوک بینی مقداری متمایل به بالا و سوراخ های کوچکتر و ظریف تر را می‌پسندند. برخلاف اروپایی ها، آسیایی ها با داشتن پل بینی صاف، و بینی نسبتا پهن از زاویه تمام رخ و سوراخ های بزرگ به دنبال فرم های بینی با ویژگی های باریک‌تر کردن پایه بینی و کاهش پهنای سوراخ‌های بینی هستند.

همچنین بخوانید: عمل بینی فرانسوی نمونه کار عمل بینی شرقی

 

عمل بینی آسیایی | رینوپلاستی مدل بینی شرقی

عمل جراحی بینی آسیایی یا رینوپلاستی آسیایی عمل زیبایی بینی است برای افراد آسیایی با فرم بینی با ویژگی های خاص که در قسمت قبل ذکر کردیم. این جراحی زیبایی معمولا مطابق با اصلاح فرم بینی به صورت هماهنگ با دیگر اجزاء چهره انجام می‌شود. هدف این عمل بهبود ظاهر بینی و برطرف کردن نواقص آشکار، مطابق با سلیقه مراجعه کننده است.

  • افزایش پل بینی

رینوپلاستی افزایشی با هدف افزودن پل بینی برای بینی های شرقی که پل بینی آن ها صاف است انجام می‌شود. برای انجام این عمل جراحی بینی، مراجعه کننده زیبایی گزینه های متفاوتی دارد. افزایش پل بینی به روش های مختلفی جراحی می‌شود از جمله :

– ایمپلنت های سیلیکونی: ایمپلنت‌های سیلیکونی از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند و به شکل‌ها و اندازه‌های مختلف برای افزایش پل بینی طراحی شده‌اند. جراح از طریق برش‌های کوچک در بینی، ایمپلنت را در محل مناسب قرار می‌دهد. نوع دیگر ایمپلنت های مصنوعی که از ماده بسیار نرم و قابل سازگاری بیشتری با بدن دارد، ایمپلنت های گورتکس است.

– استفاده از غضروف های بدن خود بیمار: از غضروف های مختلف اندام های بدن مانند غضروف گوش و یا از غضروف دنده بیمار به عنوان ماده افزایش‌دهنده استفاده می‌کند. غضروف دنده به دلیل استحکام بالا ان گزینه مناسب تری برای بینی است.

  • باریک کردن پایه بینی

این جراحی برای برطرف کردن پهن بودن بینی از زاویه روبه رو که یکی از اصلی ترین ویژگی های رایج در چهره های آسیای است انجام می‌شود.  جراح برش‌های کوچکی در اطراف پایه بینی می‌زند و بخشی از بافت پوست بینی برداشته می‌شود تا پهنای پایه بینی کاهش یابد.

  • برجسته سازی نوک بینی

یک روش جراحی است که برای بهبود ظاهر نوک بینی شرقی انجام می‌شود. این روش می‌تواند شامل افزایش ارتفاع، تعریف بهتر، و شکل‌دهی به نوک بینی باشد. در این جراحی برای برجسته سازی نوک بینی معمولا مانند جراحی افزایش پل بینی از غضروف های بدن بیمار یا غضروف های مصنوعی استفاده می‌شود.

مقاله مرتبط: عمل بینی خوکی

پیوند غضروف بینی در عمل بینی شرقی

ممکن است در ذهن شما سوال به وجود آید که پیوند غضروف در عمل بینی شرقی چه گونه است؟ لازم به ذکر است که در عمل بینی شرقی برای جبران نمودن بافت های از دست رفته، فرو رفتگی های بینی و همچنین مشکلات ساختاری بینی های آسیایی مانند کوتاه بودن نوک بینی، افزودن پل بینی باید از غضروف های طبیعی بدن مانند گوش یا دنده نیز استفاده کرد. پیوند غضروف در عمل بینی شرقی یک تکنیک بسیار رایج است که توسط تمامی پزشکان با توجه به نیاز بیمار انجام می‌شود. لازم به ذکر است که در برخی موارد به دلیل تصادف شدید و آسیب های جدی که به فرد وارد شده است امکان استفاده از غضروف طبیعی بدن بیمار وجود ندارد در چنین شرایطی جراح  از غصروف ها و گراف های مصنوعی برای پیوند نیز استفاده می‌کنند. نمونه کار پیوند غضروف بینی در عمل بینی شرقی

نکاتی که پیش از جراحی بینی آسیایی باید در نظر داشته باشید

  1. یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از عمل بینی شرقی باید به آن توجه کنید پیدا کردن یک پزشک متخصص با مهارت بالا است. بینی آسیایی ویژگی های منحصر بفردی نیز دارد و پزشک باید مهارت کافی و لازم را برای برطرف کرذن چالش های این جراحی نیز داشته باشد.
  2. قبل از عمل جراحی بسیار لازم است که یک جلسه مشاوره با دکتر جراح خود داشته باشید نیاز های خود را به طور کامل برای دکتر بیان کنید و از چالش های این عمل و مراقبت های بعد از آن نیز مطلع شوید همچنین به تشخیص پزشک اگر بینی شما نیازمند پیوند غضروف باشد به شما اطلاع داده می‌شود.
  3. اگر سیگار می‌کشید، حداقل دو هفته پیش از عمل آن را متوقف کنید. همچنین از مصرف داروهای ضدالتهابی و رقیق‌کننده خون خودداری کنید، زیرا ممکن است خطر خونریزی را افزایش دهند.
  4. اگر بیماری خاصی دارید و دارو مصرف می‌کنید باید حتما پیش از جراحی پزشک خود را مطلع کنید.

جراحی بینی در نژاد های مختلف

جراحی بینی افغانی

اغلب متقاضیان عمل بینی شرقی نژاد افغانی ها هستند این نوع جراحی بینی طرفداران زیادی در بین آسیایی ها و افغانی ها دارد. این افراد دارای ساختاری با پل بینی کوتاه و نوک بینی پهن هستند که باعث بزرگ نشان دادن سوراخ های بینی آن ها می‌شود. به دلیل ساختار منحصر بفرد و خاص بینی های نژاد افغان ها نیازمند تخصص و مهارت بالای دکتر است که معمولا بیشتر افراد به دنبال تغییرات و مدل بینی مشابه نیز هستند. در جراحی بینی افغانی در اکثر موارد نیازمند پیوند غضروف به بینی برای اصلاحات مدل بینی است عضروف ها به صورت طبیعی از بدن خود بیمار استفاده می‌شوند یا از غضروف های مصنوعی نیز استفاده می‌شود. برای بهبود فرم سوراخ های بینی در عمل بینی شرقی از ایمپلنت های سیلیکونی نیز استفاده می‌کنند.

جراحی بینی نژاد آفریقایی

جراحی بینی آفریقایی به دلیل  ساختار متفاوت بینی نیازمند تغییرات اساسی است. بینی افراد آفریقایی دارای پهنای زیاد بینی و ضخیم بودن پوست بینی نیز هستند. هدف اصلی در این نوع جراحی، بهبود ظاهر بینی با حفظ ویژگی‌های طبیعی و فرهنگی آن است. روش‌های جراحی برای بینی‌های آفریقایی معمولاً شامل تکنیک‌هایی مانند باریک کردن پهنای بینی، تقویت پل بینی و اصلاح نوک بینی است. این روش‌ها به گونه‌ای انجام می‌شوند که ضمن بهبود ظاهر، تعادل و طبیعی بودن چهره حفظ شود. جراحی بینی آفریقایی مشابه عمل بینی شرق است با این تفاوت که  بینی های آفریقایی دارای پوست ضخیم و غضروف های ضعیف هستند که جراحی پیوند غضروف نیز انجام می‌شود.

جراحی بینی نژاد عرب

جراحی بینی در نژاد عرب به دلیل ویژگی‌های خاص ساختاری بینی، نیازمند دقت و توجه ویژه‌ای است. بینی‌های عربی معمولاً دارای پل برجسته و نوک پهن‌تری هستند. به منظور رفع کردن مشکل قوز بینی و پهن بودن نوک آن باید استخوان بینی نیز تراشیده شود و قوس ملایم و طبیعی به بینی داده شود همچنین باید پهنای بینی نیز کاهش پیدا کند، این تغییرات با حفظ برطرف کردن نواقص بینی و زیبا بخشیدن به بینی نیز انجام می‌شود.

همچنین بخوانید: عمل بینی نیمه فانتزی جراحی بینی نژاد های مختلف

مزایای جراحی زیبایی بینی شرقی برای خانم ها و اقایان

  • بهبود تناسب چهره و برطرف کردن صاف بودن پل بینی و کاهش پایه های بینی و هماهنگ شدن بینی  با دیگر اجزاء صورت.
  • رفع مشکلات عملکردی و بهبود مشکلات تنفسی با باریک کردن تیغه بینی
  • نتایج جراحی بینی شرقی معمولاً دائمی هستند، اگرچه ممکن است به مرور زمان به دلیل فرآیندهای طبیعی پیری تغییر کنند.
  • بهبود ظاهر بینی می‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و رضایت از خود شود

بیشتر بخوانید: عمل بینی زنانه

 0 تا 100 هزینه های عمل بینی شرقی

هزینه‌های عمل بینی شرقی یا آسیایی می‌تواند بسته به عوامل مختلفی متفاوت باشد. این عوامل شامل تجربه و تخصص جراح، محل جغرافیایی، نوع و میزان تغییرات مورد نیاز، هزینه‌های بیمارستان یا کلینیک، و مراقبت‌های پس از عمل است.

سوالات متداول

+ آیا عمل بینی شرقی بعد از گذشت چند مدت بازمی‌گردد؟ عمل جراحی بینی شرقی (رینوپلاستی آسیایی) معمولاً نتایج دائمی و ماندگاری دارد.

+ آیا با برجسته سازی نوک بینی با غضروف، بینی دچار افتادگی می‌شود؟ عواملی مانند کیفیت و نوع غضروف استفاده شده، ضخامت پوست، انتخاب جراح خبره و مراقبت های بعد از جراحی می‌تواند بر جلوگیری از افتادگی نوک بینی تاثیر گذار باشد.

+ چه مدت بعد از عمل بینی به نتیجه مطلوب خود می‌رسیم؟ به‌طور کلی ۱۲ تا ۱۴ ماه طول می‌کشد تا بینی شکل واقعی خود را نمایش دهد. عمل بینی یکی از حساس‌ترین و ظریف‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، زیرا نیاز به دقت و مهارت بسیار بالایی دارد پس متقاضیان زیبایی بینی باید به این نکته توجه کنند که از چه کسانی مشاوره تخصصی می‌گیرند تیم حرفه ایی دکترلندز از کادر مجرب و حرفه‌ایی تشکیل شده است که به شما زیبا جوی عزیزکمک می‌کند تا بهترین نتیجه را از جراحی بینی خود کسب نمایید. مشاوران حرفه‌ای ما آماده‌اند تا بهترین گزینه‌ را بر اساس نیازهای شما پیشنهاد دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره، با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به زودی با شما تماس می‌گیریم!