• بلاگ
  • تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی + سبک های عمل جراحی

تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی + سبک های عمل جراحی

تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی چگونه است؟ آیا بین عمل بینی گوشتی و استخوانی تفاوت زیادی است؟ این سوالات از مهمترین سوالاتی است که افراد میخواهند تفاوت بین این 2 بینی را متوجه شوند.

قطعا تمام ما شنیده‌ایم که: «عمل بینی گوشتی کمی دشوارتر از بینی استخوانی است» آیا شما با این موضوع موافق هستید؟ برای تصمیم‌گیری بهتر لازم است حتما این دو نوع جراحی را به صورت صادقانه با هم مقایسه کنیم.

فهرست مطالب:

تفاوت های اصلی بینی گوشتی و استخوانی غضروفی:

بینی گوشتی:

  • پوست ضخیم‌تر: پوست بینی گوشتی معمولاً ضخیم‌تر و چرب‌تر است نسبت به بینی استخوانی.
  • غضروف ضعیف‌تر: غضروف بینی گوشتی نرم‌تر و انعطاف‌پذیرتر است.
  • نوک پهن‌تر: نوک بینی گوشتی عموماً پهن‌تر و گردتر است نسبت به بینی استخوانی.
  • منافذ پوستی بزرگ‌تر: منافذ پوستی در بینی گوشتی بزرگ‌تر هستند.
  • قابلیت شکل‌پذیری کمتر: به دلیل ضخامت پوست، تغییر شکل بینی گوشتی سخت‌تر است.

بینی استخوانی:

  • پوست نازک‌تر: پوست بینی استخوانی نازک‌تر و خشک‌تر است نسبت به بینی گوشتی.
  • غضروف قوی‌تر: غضروف بینی استخوانی سخت‌تر و محکم‌تر است.
  • نوک تیزتر: نوک بینی استخوانی باریک‌تر و تیزتر است نسبت به بینی های گوشتی.
  • منافذ پوستی کوچک‌تر: منافذ پوستی در بینی استخوانی کوچک‌تر هستند.
  • قابلیت شکل‌پذیری بیشتر: به دلیل نازکی پوست، تغییر شکل بینی استخوانی راحت‌تر است.

برای تصمیم‌گیری بهتر توصیه می‌کنم حتما با کارشناسان ما در تیم دکتر لند در ارتباط بوده و از راهنمایی‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.                

بررسی کامل تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

عمل بینی‌ استخوانی و گوشتی شباهت‌های زیادی به هم داشته؛ اما در عین حال در برخی از موارد تفاوت‌های زیادی نیز با هم دارند. در جدول زیر تمام این موارد را با هم بررسی می‌کنیم.

تفاوت عمل بینی گوشتی عمل بینی استخوانی
هزینه کمی گران‌تر ارزان‌تر
دوران نقاهت طولانی‌تر کوتاه‌تر
ورم بیشتر کمتر
کبودی شدیدتر کمتر
پیچیدگی عمل بیشتر آسان‌تر
روش عمل باز و بسته باز و بسته
میزان ایجاد تغییرات محدودتر بیشتر
احتمال برگشت مقدار کمی وجود دارد وجود ندارد

در جدول بالا شما با تمام تفاوت‌های عمل این دو نوع بینی آشنا شدید. همان‌طور که می‌بینید هزینه عمل بینی گوشتی کمی از بینی استخوانی بیشتر است؛ متاسفانه خیلی از افراد به دلیل شرایط اقتصادی توانایی پرداخت عمل بینی خود را ندارند.

شما چه قصد جراحی بینی گوشتی و چه استخوانی خود را داشته باشید، می‌توانید از تیم ما برای کاهش هزینه‌ها، دریافت تخفیفات عالی و همچنین پرداخت اقساطی هزینه عمل خود کمک بگیرید. اگر شما نیز دارای بینی گوشتی هستید و دوستدارید بیشتر راجب این نوع بینی اطلاعات کسب کنید میتوانید به مقاله عمل بینی گوشتی مراجعه کنید.

نمونه کار عمل جراحی دماغ گوشتی زنانه

انواع تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

بینی‌های گوشتی و استخوانی ساختار و ظاهر متفاوتی دارند. اگر هنوز نمی‌دانید چه نوع بینی دارید، باید حتما این تفاوت‌ها را بشناسید؛ در بخش زیر به طور خلاصه تمام این موارد را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • بینی‌های استخوانی لایه چربی نازک و بینی‌های گوشتی بافت و لایه چربی زیادی دارند.
  • بینی‌های استخوانی بافت و غضروف بسیار محکمی دارند؛ اما ساختار و غضروف بینی‌های گوشتی بسیار ضعیف است.
  • پوست بینی‌های استخوانی بسیار نازک و برعکس پوست بینی‌های گوشتی بسیار ضخیم است.
  • پره‌های بینی در بینی‌های گوشتی بسیار پهن، محکم و بلند هستند؛ اما بینی‌های استخوانی، پره‌های باریک و کوچکی دارند.
  • معمولا بینی‌های استخوانی، قوزدار بوده و بینی‌های گوشتی ظاهر پهنی دارند.
  • روی پوست بینی‌های گوشتی برخلاف بینی‌های استخوانی منافذ باز زیادی دیده می‌شود.

نمونه قبل و بعد جراحی بینی استخوانی مردانه سبک طبیعی

تبدیل دماغ گوشتی به سبک نیمه فانتزی

عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی غضروفی؟

در پاسخ به این سوال که: «عمل بینی استخوانی بهتر است یا گوشتی؟» باید بدانید این موضوع به نوع بینی بستگی دارد؛ اما به طور کلی بینی استخوانی از گوشتی بهتر است.

زیرا این نوع بینی‌ها استخوان و غضروف محکمی داشته و دست جراح را برای ایجاد تغییرات در آن بازتر می‌گذارند. البته این موضوع به معنی سخت بودن عمل بینی گوشتی نیست! اگر شما پزشک کاملا مناسبی را برای جراحی خود انتخاب کرده باشید، قطعا بدون هیچ نگرانی و ریسکی به نتیجه مورد علاقه خود خواهید رسید.

نمونه کار جراحی زیبایی بینی گوشتی زنانه با سبک طبیعی

نمونه قبل و بعد عمل دماغ قوز دار مردانه به سبک طبیعی

عمل بینی استخوانی غضروفی سخت است یا گوشتی؟

همان‌طور که می‌دانید بینی‌های گوشتی پوست ضخیم و غضروف ضعیفی دارند؛ همین موضوع کمی جراحی آن‌ها را سخت و زمان‌بر می‌کند. جالب است بدانید گاهی اوقات بینی گوشتی افراد نیاز به تغییرات جانبی مثل پیوند غضروف نیز دارد؛ این موضوع در بینی‌های استخوانی خیلی کم اتفاق می‌افتد.

البته باید بدانید این روزها با توجه به پیشرفت روش‌ها و تکنیک‌های جراحی، عمل بینی گوشتی نیز مانند استخوانی به شکل کاملا حرفه‌ای انجام می‌شود؛ به همین دلیل سوال «عمل بینی گوشتی سخته یا استخوانی؟» خیلی درست نبوده و نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

نمونه قبل و بعد جراحی دماغ گوشتی نیمه فانتزی

نمونه کار قبل و بعد جراحی بینی استخوانی افتاده سبک طبیعی مردانه

نتیجه جراحی بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی غضروفی؟

تفاوت در نتیجه عمل بینی گوشتی یا استخوانی به ساختار بینی و سبک مورد نظر بستگی دارد؛ اما به طور کلی ایجاد تغییر در بینی استخوانی محدودیتی نداشته و افراد آن را بیشتر متوجه می‌شوند.

اگر بینی گوشتی دارید، نباید انتظار معجزه و بینی‌های عروسکی عالی را داشته باشید؛ زیرا ساختار بینی شما ضعیف بوده و غضروف‌های نازکی دارد. بنابراین بهترین سبک برای جراحی بینی‌های گوشتی، مدل طبیعی است.

این موضوع تا حد بسیار زیادی به پزشک شما و روش‌های مورد استفاده او نیز بستگی دارد؛ بنابراین با یک انتخاب درست می‌توانید تا مقدار زیادی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

  1. اگر بینی گوشتی دارید حتما به مقاله بهترین جراح بینی گوشتی در تهران مراجعه کنید
  2. اگر بینی تان استخوانی است به مقاله بهترین جراح بینی استخوانی در تهران مراجعه کنید

تصویر قبل و بعد عمل زیبایی دماغ گوشتی با سبک طبیعی

نمونه عمل بینی استخوانی مردانه به سبک طبیعی

درد عمل بینی گوشتی بیشتر است یا استخوانی غضروفی ؟

درد این دو نوع عمل به یک اندازه بوده و تفاوتی ندارند؛ زیرا برای این جراحی شما بیهوش شده و چیزی حس نمی‌کنید. پس از عمل نیز با استفاده از دارو می‌توانید درد خود را کاهش دهید.

خیلی از افراد این روزها به دلیل ترس از سختی و حتی برگشت بینی‌های گوشتی، از جراحی آن منصرف می‌شوند. متاسفانه برخی از جراحان اصلا عمل بینی‌های خیلی گوشتی را قبول نمی‌کنند؛ اما نگران نباشید.

تیم دکتر لند به شما کمک می‌کند تا بهترین جراح را برای خود بیابید. علاوه براین مشاوران ما با پشتیبانی 24 ساعته تا حد زیادی از بروز عوارض بینی شما پس از عمل جلوگیری می‌کنند.

دریافت مشاوره برای جراحی بینی گوشتی در شهرستان ها از دکتر لند

توصیه‌های پایانی در مورد تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

در این مقاله شما به طور کامل با فرق عمل بینی گوشتی با استخوانی آشنا شدید. در انتها باید بدانید درست است که این دو نوع عمل تفاوت‌هایی با هم دارند؛ اما اگر شما در انتخاب پزشک خود دقت زیادی به خرج داده باشید، دیگر دغدغه‌ای از بابت نتیجه آن نخواهید داشت.

بنابراین اگر قصد دارید بینی گوشتی یا استخوانی خود را جراحی کنید، توصیه می‌کنم حتما قبل از هر چیز با کارشناسان ما در مجموعه دکتر لند در ارتباط باشید. آن‌ها بر اساس نوع بینی‌تان بهترین و کاربلدترین پزشک را به شما معرفی می‌کنند.

با توجه به این موارد به نظرتان عمل بینی استخوانی بهتره یا گوشتی؟ نظرات و سوالات خود را در بخش زیر نوشته و این مقاله را برای افرادی که در این مورد سوال دارند نیز بفرستید.

سوالات متداول

آیا هزینه عمل بینی گوشتی با استخوانی فرق زیادی دارد؟

نوع بینی شما تاثیر خیلی زیادی در میزان هزینه آن ندارد مگر در یک صورت! در صورتی که مشکلات آن بسیار زیاد بوده و یا نیاز به پیوند غضروف داشته باشد. اگر هم از بابت پرداخت هزینه‌ها مشکل دارید، می‌توانید از شرایط اقساطی تیم دکتر لند استفاده کنید.

از کجا مطمئن شوم بینی گوشتی دارم یا استخوانی؟

بینی‌های گوشتی غضروف و ساختار ضعیف، پوست ضخیم، غده‌های چربی و نوک گردی دارند؛ اما بینی‌های استخوانی پوست نازک و ساختار و استخوان بسیار محکمی دارند. اگر هنوز هم در این زمینه شک دارید، حتما با مشاوران ما در دکتر لند مشورت کنید.

خیلی از افراد بینی‌های غضروفی را با گوشتی اشتباه گرفته و از تفاوت‌های بین آن‌ها اطلاعی ندارند. باید بدانید فرق بینی گوشتی و غضروفی از زمین تا آسمان بوده و برای جراحی حتما باید به طور کامل آن‌ها را بشناسید.

برسی کامل تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

خیلی از افراد قصد عمل بینی خود را دارند؛ اما نوع بینی‌ خود را نمی‌دانند. به همین دلیل در این بخش تفاوت بینی گوشتی و غضروفی را به شما یاد می‌دهیم تا نوع بینی‌تان را بهتر بشناسید. 

تفاوت‌ها بینی گوشتی بینی غضروفی
نوع پوست بسیار ضخیم نازک
غضروف ضعیف و کم محکم و زیاد
میزان بافت چربی زیاد کم
استحکام کم زیاد
پره‌های بینی پهن و کلفت کوچک و باریک
ورم پس از جراحی بیشتر کمتر
کبودی پس از جراحی بیشتر کمتر
دوران نقاهت پس از جراحی طولانی‌تر کوتاه‌تر

تفاوت در پوست بینی‌ها

بینی‌های غضروفی پوست نازکی دارند؛ در حالی که پوست بینی‌های گوشتی بسیار ضخیم است. همین موضوع در جراحی آن‌ها تأثیر گذاشته و باعث سخت‌تر شدن عمل بینی‌های گوشتی می‌شود.

عمل بینی غضروفی زنانه با سبک طبیعی

غضروف بینی‌ها

بینی‌های غضروفی غضروف محکمی دارند؛ در حالی که غضروف بینی‌های گوشتی بسیار ضعیف است. به همین دلیل در برخی از موارد در عمل بینی‌های گوشتی پزشک مورد نظر مجبور به انجام پیوند غضروف می‌شود.

نمونه قبل و بعد عمل جراحی طبیعی بینی غضروف دار مردانه

بافت‌های چربی

در بینی‌های گوشتی غده‌های چربی زیادی وجود دارد؛ به همین دلیل روی پوست آن چربی و منافذ باز زیادی بر خلاف بینی‌های غضروفی مشاهده می‌شود.

قبل و بعد رینوپلاستی دماغ گوشتی با بافت های چربی زیاد

استخوان و استحکام

بینی‌های غضروفی بافت و استخوان بسیار محکمی دارند؛ در حالی که یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بینی‌های گوشتی، بافت و استخوان بسیار ضعیف آن‌هاست.

جراحی بینی مردانه غضروفی با سبک طبیعی

پره‌های بینی

بیشتر افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، پره‌های بینی پهن و بزرگی دارند؛ اما پره بینی‌های غضروفی معمولا کوچک و باریک است.

تصویر قبل و بعد عمل دماغ گوشتی با پره های بزرگ

نوک بینی

نوک بینی در بینی‌های گوشتی برخلاف غضروفی پهن، گوشتی و بزرگ است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

عمل نوک بینی گوشتی زنانه با سبک طبیعی

چگونه نوع بینی خود را تشخیص دهیم؟

حال شاید با وجود اطلاع از تمام این تفاوت‌ها هنوز در تشخیص نوع بینی خود مشکل داشته باشید. اگر شک دارید که بینی‌تان گوشتی است یا استخوانی، با دو انگشت سر بینی خود را فشار دهید؛ اگر از منافذ پوست آن چربی خارج شد، بینی شما به احتمال زیاد گوشتی است.

اگر بینی شما استحکام زیاد، استخوان محکم و پوست نازکی دارد بینی‌تان استخوانی است. خیلی از افراد فکر می‌کنند قوز تنها مخصوص بینی‌های غضروفی است؛ اما برخی از بینی‌های گوشتی نیز روی بینی قوز دارند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

اگر با این کارها باز هم در تشخیص نوع بینی خود مشکل دارید، با کارشناسان ما در تماس بوده و از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

به طور کلی جراحی بینی‌های گوشتی و غضروفی تفاوت کمی با هم دارند؛ زیرا امروزه تکنیک‌های عمل بینی بسیار پیشرفت کرده و هر دو این بینی‌ها به راحتی عمل می‌شوند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

جراحی بینی گوشتی و غضروفی به دو روش باز و بسته انجام می‌شود؛ اما انتخاب این تکنیک‌ها تنها بر عهده پزشک است. البته گاهی اوقات بینی‌های گوشتی به درمان دیگری مثل پیوند غضروف نیز نیاز دارند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

پس از جراحی نیز دوران نقاهت در بینی‌های گوشتی طولانی‌تر بوده و ورم و کبودی بینی نیز بیشتر است. البته در جراحی بینی‌های گوشتی محدودیت‌هایی نیز وجود دارد که پزشک قبل از جراحی آن‌ها را با شما در میان می‌گذارد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

عمل بینی گوشتی بهتر است یا استخوانی غضروفی؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند بینی‌های گوشتی و غضروفی اصلا برای جراحی مناسب نبوده و نتیجه خوبی ندارند؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی هر دو این بینی‌ها به آسانی قابل درمان بوده و جراحی می‌شوند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

البته جراحی بینی‌های گوشتی کمی محدودیت دارد؛ افراد برای جراحی بینی‌ غضروفی خود دست بازی در انتخاب انواع سبک‌های فانتزی، نیمه فانتزی، طبیعی و… دارند؛ اما بینی‌های گوشتی در برخی اوقات این گزینه‌ها را نداشته و امکان جراحی به سبک‌های فانتزی و نیمه فانتزی در آن‌ها وجود ندارد.

یکی از مهم‌ترین مسائل در جراحی بینی‌های غضروفی و گوشتی، انتخاب جراح مناسب برای این کار است؛ زیرا اگر پزشک خوبی را انتخاب نکرده باشید، قطعا به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

برای این کار توصیه ‌می‌کنم حتما از راهنمایی‌های کارشناسان ما در تیم دکتر لند استفاده کنید. آن‌ها با بررسی نوع بینی و انتظاراتتان، مناسب‌ترین جراح را در شهر محل سکونتتان به شما معرفی می‌کنند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

انتخاب جراح مناسب برای عمل بینی گوشتی و غضروفی به کمک دکترلند

 آیا ویژگی های بینی های استخوانی را می‌دانید؟ تصور کنید برای دریافت مشاوره وارد مطب پزشک شده‌اید. بادقت به بینی‌های مراجعین قبلی او نگاه می‌کنید. یکی از آن‌ها بینی ظریف و زیبایی دارد!تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

به او نزدیک می‌شوید و می‌پرسید: «می‌توانم عکس قبل از عملتان را ببینم؟ فرم بینی‌تان چه بوده است؟!» او می‌گوید: «بینی‌ام استخوانی بود. دکتر در جلسه مشاوره قبل از عمل معتقد بود که نتیجه نهایی عالی می‌شود! همین‌طور هم شد!»تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

 اینجاست که سؤالی در ذهنتان شکل می‌گیرد: «مگر بینی‌های استخوانی چه ویژگی‌هایی دارند که نتیجه نهایی عملشان این‌قدر عالی می‌شود؟» پاسخ این پرسش را در ادامه مقاله به‌طور کامل می‌گیرید!تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

یکی از تأثیرگذارترین عضوها در زیبایی صورت همه افراد بینی است. بینی‌های استخوانی معمولاً دارای قوز و عدم تقارن هستند. همین موضوع باعث ترکیب نامطلوب صورت می‌شود.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

به همین دلیل بسیاری از افرادی که روزانه برای دریافت مشاوره به متخصصان دکترلند پیام می‌دهند، دارای بینی‌های استخوانی هستند. شما هم همین‌الان عکسی از بینی خودتان را برای مشاورین متخصص دکترلند ارسال کنید تا ما نوع دقیق بینی‌تان را به شما بگوییم. همچنین در صورت تمایل به ویزیت آنلاین، تیم دکترلند برای شما ویزیت نیم‌بها و آنلاین با دکتر مدنظرتان می‌گیرد. در ادامه می‌خواهیم به ویژگی های بینی‌ استخوانی و دلیل تمایل افرادی با این مدل دماغ به جراحی را بررسی کنیم.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

ویژگی های بینی استخوانی

چرا افراد دارای بینی استخوانی خواهان جراحی زیبایی هستند؟

 افراد به دلایل مختلفی خواهان جراحی بینی استخوانی هستند. برخی در تنفس از راه بینی مشکل دارند و برخی دیگر خواهان اصلاح عدم تقارن آن هستند. بسیاری دیگر از افراد دارای بینی‌های استخوانی صرفاً می‌خواهند با تغییر اندازه یا شکل بینی، ظاهر خود را بهبود بخشند تا بینی‌شان هماهنگی بیشتری با سایر اجزای صورتشان داشته باشد.

بینی شاخص‌ترین عضو چهره هر فرد است و حتی یک تغییر جزئی در اندازه یا شکل آن ظاهر شما را به‌شدت تغییر می‌دهد. به گفته متخصصان جراحی زیبایی بینی در بریتانیا ۴۷ درصد از افراد دارای بینی‌های استخوانی به‌دلیل عدم تقارن داخلی یا خارجی از مشکلات تنفسی و زیبایی ظاهری رنج می‌برند!

هدف جراحی زیبایی بینی استخوانی، ایجاد هماهنگی با سایر اجزای صورت و بهبود زیبایی آن است. پزشک حین جراحی با بهبود شکل حفره‌های بینی مشکلات تنفسی شما را نیز رفع می‌کند.

حال که علت انجام جراحی زیبایی بینی‌های استخوانی را دانستید، در ادامه می‌خواهیم به شاخص‌ترین ویژگی های بینی‌ استخوانی اشاره کنیم.

نمونه قبل و بعد عمل زیبایی بینی قوز دار استخوانی

شاخص‌ترین ویژگی های بینی‌ استخوانی چیست؟

ساختار بینی ترکیبی از استخوان و غضروف است. اگر دماغ شما دارای بافت محکم و استخوانی باشد به آن بینی استخوانی می‌گویند. این مدل یکی از رایج‌ترین اشکال بینی در بین افراد است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

بر اساس تحقیقات انجام‌شده، احتمال داشتن بینی استخوانی در بین زنان بیشتر از مردان است. علاوه بر این موضوع احتمالاً برایتان جالب است بدانید باتوجه‌به مطالعات صورت‌گرفته تعداد افراد دارای بینی‌های استخوانی در برخی گروه‌های قومی مانند خاورمیانه‌ای‌ها بیشتر از سایر نقاط دنیاست.

بنابراین، اگر یک خانم خاورمیانه‌ای با بینی استخوانی هستید، اصلاً جای تعجب ندارد!  هر سال تعداد زیادی از افراد تصمیم به انجام عمل بینی می‌گیرند. در این مرحله اولین و مهم‌ترین کار شناخت نوع بینی است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

احتمالاً می‌پرسید: «چرا؟!» شناخت نوع بینی تأثیر زیادی در نتیجه نهایی عملتان دارد. اگر بینی استخوانی داشته باشید؛ ولی تصمیم بگیرید پیش پزشکی متخصص در سبک گوشتی عمل کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟!

احتمالاً نتیجه خیلی خوبی از عملتان نمی‌گیرید. شناخت نوع بینی در انتخاب پزشک به شما کمک زیادی می‌کند. هر پزشک در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت بیشتری دارد. بعضی از آن‌ها استاد جراحی بینی‌های گوشتی هستند و بعضی دیگر مهارت بیشتری در عمل انواع بینی‌های استخوانی دارند.

نوع بینی‌تان را نمی‌شناسید؟! دوست دارید با دکتر مدنظرتان ویزیت آنلاین بگیرید ولی در شهری دیگر زندگی می‌کنید و رفت‌وآمد برایتان مشکل است؟ راه‌حل همه این مشکلات پیش ماست!تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

ما در دکترلند علاوه بر مشاوره رایگان، برای شما نوبت ویزیت آنلاین با دکتر مدنظرتان را می‌گیریم، بنابراین همین‌الان با مشاوران متخصص ما تماس بگیرید.  

حالا که متوجه اهمیت شناخت مدل بینی‌تان شده‌اید، برویم به پرسش اصلی موجود در ذهنتان پاسخ دهیم: «چگونه بدانم بینی‌ام استخوانی است یا نه؟!» بسیاری از افراد با دیدن قوز تصور می‌کنند آن بینی جزو دسته استخوانی است، اما وجود قوز روی دماغ به‌تنهایی نشان‌دهنده نوع آن نیست!

مشاوره رایگان دکترلند برای بینی استخوانی

موارد زیر از ویژگی‌های بینی‌های استخوانی هستند:

بینی استخوانی پوستی نازک دارد

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بینی‌های استخوانی و گوشتی در ضخامت پوست دماغ است. همان‌طور که آب‌وهوا، وضعیت اقلیمی مناطق مختلف را مشخص می‌کند، نوع پوست نیز تعیین‌کننده مدل آن است!

اگر پوست بینی شما نازک‌ و اسکلت استخوانی آن قوی باشد، جزو دسته بینی‌های استخوانی است. درحالی‌که بینی‌های گوشتی، پوست ضخیم و اسکلت استخوانی ضعیف دارند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

همان‌طور که گفتیم وجود قوز روی بینی، نشان‌دهنده استخوانی بودن آن نیست. بسیاری افراد علی‌رغم داشتن قوز، پوستی ضخیم در اطراف استخوان‌های بینی دارند. در این حالت دیگر نمی‌توان آن بینی را جزو دسته استخوانی دانست!

به‌طور خلاصه، مشکلات پوستی مانند ضخامت زیاد آن، نشان‌دهنده گوشتی بودن بینی هستند؛ بنابراین اگر پزشک شما از ضخامت زیاد پوست صحبت کرد، بدانید بینی‌تان گوشتی است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

قبل و بعد عمل زیبایی دماغ استخوانی پوست نازک سبک طبیعی

قوز بینی از نشانه‌های استخوانی بودن است

اگر متوجه قوز یا برآمدگی روی بینی خود شده‌اید، شما تنها نیستید! بسیاری از افراد این برجستگی‌ها را روی بینی خود دارند. وجود قوز روی بینی دلایل مختلفی دارد. قوز معمولاً خود را به‌صورت برآمدگی کوچکی از استخوان یا غضروف روی پل بینی، نشان می‌دهد. این ویژگی معمولاً ارثی است و از والدین به فرزندانشان منتقل می‌شود.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

قوز در واقع نوعی مشکل استخوانی و غضروفی و در هر فرد از نظر اندازه متفاوت است.  این برآمدگی معمولاً از نمای رو‌به‎رو قابل‌مشاهده نیست. با این حال، زمانی که به نیم‌رخ بینی فرد نگاه می‌کنید کاملاً متوجه وجود آن می‌شوید.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

قوز معمولاً از ناحیه بالایی بینی، نزدیک چشم شروع می‌شود و درست قبل از نوک بینی به پایان می‌رسد. در بسیاری از موارد، افراد با این برآمدگی به دنیا می‌آیند، اما گاهی اوقات قوز در طول عمر به‌دلیل آسیب یا ضربه واردشده به بینی ایجاد می‌شود.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

صرف‌نظر از این‌که قوز چگونه و چرا روی بینی ایجاد شده است، همه ما به داشتن یک بینی صاف تمایل داریم. این موضوع اغلب ناشی از علم زیبایی‌شناسی است، زیرا یک بینی صاف هماهنگی بیشتری با سایر ویژگی‌های صورت شما دارد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

وجود قوز روی بینی از نشانه‌های بینی‌های استخوانی است. بااین‌حال، گاهی شما علی‌رغم نداشتن قوز، بینی استخوانی دارید! در بعضی موارد بینی‌هایی فاقد هرگونه برآمدگی یا قوز به‌دلیل نازکی پوست جزو دسته بینی‌های استخوانی شمرده می‌شوند.

قبل و بعد رینوپلاستی بینی استخوانی قوز دار به سبک نیمه فانتزی

افرادی که قوز روی بینی‌شان داشتند زمانی که برای مشاوره به ما مراجعه می‌کنند، سؤالات زیادی در ذهنشان درباره این برآمدگی دارند. سؤالات زیر بیشترین تکرار را داشته‌اند:

آیا وجود قوز بینی بر تنفس شما تأثیر می‌گذارد؟

قوز شکل بینی شما را تغییر می‌دهد و از نیم‌رخ مانند یک برآمدگی کوچک خودنمایی می‌کند؛ اما بر توانایی تنفس شما تأثیری نمی‌گذارد. در بعضی موارد استثنا، قوز بینی ناشی از انحراف داخلی است. بیمارانی با این مشکل، گاهی از مشکلات تنفسی رنج می‌برند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

قبل و بعد عمل بینی زنانه قوز دار با انحراف

آیا قوز بینی بعد از جراحی دوباره رشد می‌کند؟

از نظر علمی قوز بینی پس از جراحی نمی‌تواند دوباره رشد کند! اما فراموش نکنید احتمال تغییر شکل بینی در طول عمر وجود دارد. این موضوع روی اهمیت داشتن انتظارات واقع‎بینانه در مورد نتیجه جراحی شما تأکید می‌کند!تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

۳ ماه بعد از عمل بینی استخوانی به سبک طبیعی

آیا قوز بینی به‌طور طبیعی از بین می‌رود؟

پاسخ به این پرسش بستگی به دلیل ایجاد قوز دارد. اگر وجود برآمدگی نتیجه تورم بافت‌های نرم بینی باشد، قوز به‌تدریج خودبه‌خود از بین می‌رود. اما اگر قوز به‌دلیل شکستگی و جابه‌جایی استخوان‌های بینی به‌وجود آمده باشد، تنها راه درمان آن جراحی است!تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

گاهی پس از جراحی، به‌دلیل تورم بافت پوست بینی، شما تصور می‌کنید قوز بینی‌تان از بین نرفته است! با این حال پس از گذشت زمان و کاهش تورم، این برآمدگی برطرف می‌شود.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

بهترین راه ازبین‌بردن قوز بینی چیست؟

اگر به‌دنبال یک تغییر طولانی‌مدت و قابل‌توجه هستید، تنها راه خلاصی دائمی از قوز بینی جراحی است! رینوپلاستی قوز بینی شما را برای همیشه از بین می‌برد و به شما برای رسیدن به فرم دلخواه بینی‌تان کمک می‌کند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

رینوپلاستی دماغ استخوانی به سبک نیمه فانتزی

تا این قسمت شما با ویژگی‌های بینی‌های استخوانی آشنا شده‌اید. در این مرحله می‌توانید با تعیین مدل بینی خود، برای انتخاب پزشک جراح تصمیمی بهتر بگیرید. اگر هنوز هم در تشخیص نوع بینیتان تردید دارید، عکسی از آن برای ما بفرستید تا متخصصان دکترلند به شما مشاوره رایگان دهند.

همچنین اگر تمایل به داشتن جلسه مشاوره با پزشک مدنظرتان را دارید؛ ولی در شهری دیگر زندگی می‌کنید، ما نوبت ویزیت آنلاین و نیم‌بها برایتان می‌گیریم؛ بنابراین همین‌الان بدون معطلی با ما تماس بگیرید.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

می‌دانم الان این سؤال در ذهنتان ایجاد شده: «تفاوت‌های جراحی بینی استخوانی و گوشتی چیست؟!» عجب سؤال خوبی! برویم در قسمت بعدی پاسخ آن را بخوانیم!

 بینی گوشتی استخوانی غضروفی؟!

عمل جراحی بینی، روشی برای تغییر شکل بینی و رفع مشکلات تنفسی شما است. چه بینی استخوانی داشته باشید و چه گوشتی، رینوپلاستی تمامی مشکلات بینیتان را برطرف می‌کند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

بااین‌حال، روش‌های جراحی هر یک از اشکال بینی متفاوت است. در ادامه تفاوت‌های رینوپلاستی بینی استخوانی و گوشتی را می‌خوانید:

  • انجام رینوپلاستی بینی استخوانی برای جراحان آسان‌تر و بدون دردسرتر است!
  • معمولاً هزینه جراحی بینی استخوانی ارزان‌تر از جراحی بینی گوشتی است!
  • در مقایسه با بینی‌هایی با پوست ضخیم، معمولاً نتایج نهایی جراحی بینی‌های استخوانی جذاب‌تر و بهتر است!
  • زمان موردنیاز برای بهبود بینی‌های استخوانی بعد از عمل، کمتر از دماغ‌های گوشتی است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • جراح شما می‌تواند به‌راحتی انواع مدل‌های فانتزی را روی بینی استخوانی شما اجرا کند، درحالی‌که زمان انجام عمل بینی‌های گوشتی، با محدودیت‌های خاصی روبه‌رو می‌شود. تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • تورم و کبودی بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی نسبت به بینی استخوانی شدیدتر است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • تکنیک‌های عمل مورداستفاده در جراحی هر شکل بینی متفاوت است. پزشک معمولاً در جراحی بینی‌های گوشتی روی کاهش سایز و در جراحی بینی‌های استخوانی روی قرینه‌سازی و برطرف‌کردن قوز تمرکز دارد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • در بیشتر موارد برای انجام عمل بینی استخوانی از روش جراحی باز استفاده می‌شود. از سوی دیگر، رینوپلاستی بینی استخوانی بسته به شرایط بیمار با هر دو روش باز و بسته صورت می‌گیرد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • عوارض جانبی مانند تورم و خونریزی بعد از رینوپلاستی بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی است.
  • به‌طورکلی، بیمارانی که جراحی بینی گوشتی انجام می‌دهند، نسبت به افرادی که بینی استخوانی داشته‌اند، باید مدت‌زمان بیشتری از چسب بینی استفاده کنند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی
  • ازآنجایی‌که مراقبت‌های جراحی بینی گوشتی از استخوانی بیشتر است، شما باید توجه ویژه‌ای به مصرف داروهای تجویز شده داشته باشید.

درنهایت متوجه ویژگی‌ های بینی استخوانی شده‌اید؟

حال که به این قسمت از مقاله رسیدیم، متوجه شده‌ایم داشتن بینی استخوانی یک اتفاق کاملاً طبیعی است. شما تنها کسی نیستید که از وجود قوز روی بینی رنج می‌برد! شکل بینی به موارد زیادی مانند نژاد، ضربه و والدین مرتبط است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

نکته بسیار مهم، یافتن راهی مطمئن و امن برای رفع مشکلات بینی شماست. قبل از انجام جراحی بینی، شناخت نوع و ساختار آن اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که گفتیم هر پزشک در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت دارد، بنابراین باید پزشکی مناسب با ویژگی های بینی استخوانی خود بیابید.

وجود قوز روی پل بینی از نشانه‌های بینی‌های استخوانی است. بینی‌های استخوانی پوستی نازک و غضروفی قوی و محکم دارند. این مورد مهم‌ترین تفاوت بین بینی گوشتی و استخوانی است.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

فراموش نکنید، حتی اگر قوز نداشتید اما پوست بینی‌تان نازک بود، شما جزو دسته افرادی با بینی‌های استخوانی هستید! به‌طورکلی نتیجه جراحی بینی‌های استخوانی، بسیار جذاب و زیبا می‌‌شود. از همان مدل بینی‌هایی که شما با دیدنش قند در دل‌تان آب شده و در دل می‌گویید: «کاش بینی من هم بعد از عمل به همین زیبایی شود!»تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

اما جای نگرانی نیست! ما در دکترلند به زیبایی شما اهمیت می‌دهیم! اگر قصد مشاوره با دکتر مدنظرتان را دارید اما زمان کافی ندارید یا در شهری دیگر زندگی می‌کنید، دکترلند برایتان نوبت ویزیت آنلاین می‌گیرد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

همچنین ما همیشه آماده مشاوره با شما هستیم. کافی است عکسی از بینیتان برایمان بفرستید. ما با دارایی سال‌ها تجربه، بهترین دکتر جراح بینی استخوانی را به شما معرفی می‌کنیم.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

دریافت مشاوره برای جراحی بینی استخوانی

آیا شما تجربه جراحی بینی استخوانی را دارید؟ به نظرتان مهم‌ترین نکته زمان انتخاب جراح بینی استخوانی چیست؟ مشتاقانه منتظر خواندن نظرات ارزشمند شما در قسمت کامنت‌ها هستیم.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

اگر در آشنایان و دوستانتان فردی با بینی استخوانی قصد جراحی زیبایی دارد، حتما این مقاله مفید را برا او بفرستید.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

توصیه‌های پایانی در مورد تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

در این مقاله به طور کامل تفاوت بینی گوشتی و غضروفی را برایتان توضیح دادیم. حال باید بدانید هر پزشکی در جراحی نوع خاصی از بینی مهارت دارد؛ بنابراین حتما جراحی را انتخاب کنید که در عمل بینی شما تجربه و تخصص بالایی داشته باشد.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

اگر در این تصمیم‌گیری نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از کارشناسان ما در دکتر لند نیز کمک بگیرید؛ آن‌ها بر اساس نوع بینی و انتظاراتتان، بهترین جراح را در شهرتان به شما معرفی می‌کنند.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

نظرات و سوالات خود را در بخش زیر نوشته و در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخ خود را دریافت کنید. این مقاله کاربردی را نیز برای افرادی که فرق بینی گوشتی و غضروفی را نمی‌دانند نیز بفرستید.تفاوت بینی گوشتی استخوانی غضروفی

سوالات متداول

آیا جراحی بینی‌های گوشتی و غضروفی هزینه‌های متفاوتی دارند؟

به طور کلی عمل این دو نوع بینی‌ها تفاوت هزینه‌های زیادی ندارند؛ اما گاهی اوقات بینی افراد مشکلات زیادی داشته و به همین دلیل احتمال افزایش هزینه در این شرایط وجود دارد. اگر برای پرداخت هزینه‌ها نیز مشکل دارید، می‌توانید از تخفیفات و شرایط اقساطی تیم دکتر لند نیز استفاده کنید.

جراحی بینی گوشتی نتیجه بهتری دارد یا غضروفی؟

خیلی از افراد از جراحی بینی گوشتی خود ترسیده و احتمال برگشت آن را می‌دهند. این موضوع در گذشته خیلی ترسناک بود؛ اما امروزه با وجود روش‌های جدید و تخصص بالای پزشکان، احتمال آن از بین رفته است. به طور کلی اگر به پزشک ماهر و کاربلدی برای جراحی بینی خود مراجعه کنید، نیازی به نگرانی از بابت نتیجه جراحی خود نخواهید داشت. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب

آخرین مطالب جراحی

به زودی با شما تماس می‌گیریم!