برگشت عمل بینی گوشتی | بررسی احتمالات + ترفندهای جلوگیری از آن

در این مقاله به طور کامل در مورد برگشت عمل بینی گوشتی، دلایل، روش‌های جلوگیری و تمام نکات ضروری آن برایتان توضیح می‌دهیم.
راهنمای مطالعه:
برگشت عمل بینی گوشتی

برگشت عمل بینی گوشتی تقریبا دغدغه تمام افرادی است که بینی گوشتی دارند؛ به نظر شما آیا عمل بینی های گوشتی برگشت پذیر است؟ اگر این مسئله برای شما نیز نگرانی به وجود آورده است، در این مقاله پاسخ ابهامات خود را دریافت می‌کنید.

علاوه بر این پیشنهاد می‌کنم حتما از نظرات و راهنمایی‌های کارشناسان ما در دکتر لند نیز استفاده کنید. آن‌ها با بررسی دقیق بینی و مشکلات آن، در مورد احتمال برگشت جراحی بینی گوشتی اطلاعات دقیق و مشاوره تخصصی به شما می‌دهند.  

بررسی دقیق برگشت عمل بینی گوشتی

این موضوع در گذشته نگرانی و دغدغه تعداد زیادی از افراد بود. زیرا در آن زمان احتمال شکست جراحی بالا بوده و بینی افراد زیادی پس از عمل تا حدودی به حالت قبلی‌اش برمی‌گشت. 

به نظرتان در حال حاضر نیز آیا عمل دماغ گوشتی برمیگردد؟ امروزه به دلیل روش‌‌ها و تکنیک‌های جدید این احتمال تا حد زیادی کاهش یافته است؛ اما باز هم نیاز به رعایت نکات مختلفی دارد. برای مثال اگر جراحی بینی گوشتی خود را به افراد بی‌تجربه بسپرید، احتمال شکست و برگشت بینی وجود دارد.

البته باید بدانید مشاهده نتیجه جراحی بینی مدت زمان زیادی طول می‌کشد؛ بنابراین باید مدتی صبر کرده و عجله نداشته باشید.

در چه صورتی احتمال برگشت بینی گوشتی وجود دارد؟

حواستان باشد باز هم احتمال برگشت بینی یا شکست عمل بینی به طور کامل از بین نرفته است. به طور کلی علت بزرگ شدن بینی گوشتی بعد از عمل چند مورد است که در قسمت زیر آن‌ها را می‌بینید. 

1. انتخاب پزشک نامناسب

مهم‌ترین علت برگشت بینی های گوشتی، انتخاب پزشک نامناسب است. این موضوع اهمیت زیادی داشته و به طور مستقیم در نتیجه جراحی بینی شما تاثیر دارد.

اگر جراح بینی‌تان بی‌تجربه باشد، از تکنیک مناسبی استفاده نکرده و علاوه بر احتمال برگشت بینی، شما را به نتیجه ایده‌آلتان نیز نمی‌رساند. بنابراین حتما در انتخاب پزشک خود دقت زیادی به خرج دهید.

انتخاب پزشک مناسب برای جراحی بینی تاثیر زیادی در برگشت عمل بینی دارد

اگر در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید، کارشناسان ما در دکتر لند شما را راهنمایی کرده و بهترین پزشک را متناسب با نوع بینی و مشکلاتتان به شما معرفی می‌کنند.

2. عمل بینی در سن نامناسب

هرگز برای جراحی بینی گوشتی خود عجله نکنید. زیرا عمل در سن پایین اصلا کار عاقلانه‌ای نبوده و حتی تعداد زیادی از پزشکان نیز چنین کاری را به عهده نمی‌گیرند. در سن بلوغ، بینی و اعضای صورت شما به طور کامل رشد نمی‌کند؛ بنابراین اگر در این سن بینی خود را عمل کنید، پس از گذشت مدتی بینی شما رشد کرده و نتیجه عملتان نیز دچار تغییر می‌شود.

3. حوادث مختلف و آسیب به بینی

گاهی اوقات افراد پس از جراحی بینی با حوادث مختلفی مثل تصادف یا ضربه به بینی روبه‌رو می‌شوند. در این شرایط احتمال شکستگی، آسیب به بینی و همچنین تا حدی برگشت بینی وجود دارد؛ بنابراین شما پس از عمل حتما باید حواستان به بینی بوده و از حضور در مکان‌های شلوغ خودداری کنید.

جلوگیری از حوادث ناخواسته و آسیب به بینی

آیا قوز بینی گوشتی بعد از عمل برمی‌گردد؟

این احتمال وجود داشته و قوز بینی افراد بین 5_10 درصد احتمال برگشت وجود دارد. در بیشتر موارد این قوز و برآمدگی بینی با استفاده از چسب بینی و یا ماساژ برطرف می‌شود؛ بنابراین خیلی در این مورد نگران نباشید.

در صورت مشاهده چنین عارضه‎‌ای نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و از آن‌ها در این زمینه کمک بخواهید؛ البته این موضوع تا حد زیادی به پزشک شما بستگی داشته و در صورت بی‌تجربگی او، با چنین مشکلی روبه‌رو می‌شوید.

برای جلوگیری از برگشت عمل بینی گوشتی چه کنیم؟

اگر در مورد برگشت بینی گوشتی بعد از عمل خود نگران هستید، باید بدانید راهکارهایی وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید.

انتخاب پزشک ماهر

مهم‌ترین کاری که شما باید برای به صفر رساندن احتمال بازگشت بینی گوشتی بعد از عمل انجام دهید، انتخاب جراح مناسب است! اگر پزشک شما در زمینه عمل بینی‌های گوشتی تخصص و تجربه زیادی نداشته باشد، از تکنیک‌های جدید نیز استفاده نکرده و هرگز شما را به نتیجه دلخواهتان نمی‌رساند.

البته باید بدانید تمام جراحان بینی در زمینه عمل بینی گوشتی تخصص نداشته و حتی برخی از آن‌ها اصلا جراحی چنین بینی‌هایی را قبول نمی‌کنند؛ پس به نظرتان چاره چیست؟

پزشک ماهر و حرفه‌ای تاثیر چشمگیری در نتیجه عمل دارد.

شما می‌توانید خیلی راحت، بدون دردسر یا صرف زمان زیاد، بهترین پزشک را برای جراحی بینی خود پیدا کنید. برای این کار کافی است عکس بینی‌تان را برای مشاوران ما ارسال کنید؛ آن‌ها بر اساس مشکلات بینی، سبک مورد علاقه‌ و همچنین بودجه‌تان مناسب‌ترین پزشک را به شما معرفی می‌کنند؛ برای دریافت مشاوره با کارشناسان دکتر لند در ارتباط باشید.

استفاده از چسب بینی

شما پس از عمل بینی گوشتی باید تا مدت بیشتری نسبت به بینی‌های استخوانی از چسب بینی استفاده کنید؛ زیرا استفاده از چسب بینی تا حد زیادی شکل بینی را حفظ کرده و ورم آن را کاهش می‌دهد.

استفاده از چسب بعد از جراحی دماغ

تزریق کورتون به بینی گوشتی

گاهی اوقات بینی افراد پس از جراحی ورم زیادی داشته و این ورم تا مدت‌ها از بین نمی‌‌رود. در چنین شرایطی برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که کورتون به بینی‌شان تزریق کنند. زیرا کورتون خیلی سریع ورم بینی را کاهش می‌هد و آن را کوچک می‌کند. البته انجام این کار تنها در صورت تجویز پزشک انجام می‌شود.

تزریق آمپول کورتون بعد از جراحی دماغ

داشتن انتظارات واقعی

شما باید از عمل بینی گوشتی خود انتظارات واقعی داشته باشید؛ زیرا همان‌طور که می‌دانید این نوع بینی‌ها برای جراحی کمی سخت بوده و در آن رسیدن به نتیجه دلخواه گاهی اوقات ممکن نیست!

به همین دلیل شما باید حتما در جلسات مشاوره قبل از عمل تمام انتظارات خود را با جراحتان در میان گذاشته و نظرات او را نیز بادقت گوش دهید. گاهی اوقات اصلا سبک یا مدل موردنظر شما قابل انجام نبوده و پس از عمل احساس نارضایتی از آن دارید.

در میان گذاشتن انتظارات خود درباره عمل بینی گوشتی

رعایت نکات مراقبتی

برنگشتن بینی گوشتی بعد از عمل ارتباط مستقیمی با رعایت نکات مراقبتی دارد. در صورتی که شما در رعایت این اقدامات سهل‌انگاری کنید، هرگز نباید انتظار نتیجه عالی نیز از عمل بینی خود داشته باشید! بنابراین تمام توصیه‌های پزشک را جدی گرفته و تک به تک اقدامات را بادقت انجام دهید.

رعایت نکات مراقبتی بعد از عمل دماغ

تا این جا شما با تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد برگشت عمل بینی گوشتی آشنا شدید؛ آیا دوست دارید بینی خود را نزد پزشکی عمل کنید که این احتمال را برای شما به صفر برساند؟

تنها کاری که باید انجام دهید، دریافت مشاوره از تیم دکتر لند است؛ آن‌ها به صورت آنلاین شما را ویزیت و معاینه کرده و علاوه بر معرفی پزشک مناسب شما، خدمات فوق‌العاده‌ای را نیز در اختیارتان قرار می‌دهند مثل:

  • ارائه پشتیبانی 1_2 ساله
  • تخفیفات ویژه و کاهش هزینه‌ها
  • مشاوره‌های رایگان
  • امکان پرداخت اقساطی هزینه عمل
  • تهیه اسکان برای زیبا جویان

دکتر لند به طور کلی مسیر جراحی بینی را برایتان راحت کرده و به شما کمک می‌کند تا تمام مراحل آن را خیلی راحت و به بهترین شکل ممکن طی کنید. این خدمات فوق‌‌العاده تنها به زیبا جویان دکتر لند ارائه می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنم حتما از مشاوره رایگان و تخصصی کارشناسان ما استفاده کنید.

توصیه‌های پایانی در مورد برگشت بینی گوشتی

در این مقاله شما با تمام اطلاعات و نکات ضروری در مورد برگشت جراحی بینی گوشتی آشنا شده و موتوجه شدید که آیا بینی گوشتی قابل عمل است یا خیر . همان‌طور که گفتیم احتمال برگشت این نوع بینی‌ها امروزه دیگر وجود ندارد؛ اما به شرطی که تمام نکات این مقاله را به درستی رعایت کنید.

مهم‌ترین مسئله در جراحی این بینی‌ها انتخاب یک پزشک بسیار مناسب است؛ دکتر لند معتبرترین تیم جراحی در ایران بوده و نماد اعتماد الکترونیکی دارد. بنابراین می‌توانید با خیالی راحت از کمک‌های آن‌ها در زمینه انتخاب پزشک استفاده کنید.

آیا سوال یا ابهامی در این زمینه دارید؟ تمام نظرات و پیشنهادات خود را در بخش زیر برای ما نوشته و این مقاله بسیار مفید را برای تمام افرادی که در مورد برگشت بینی گوشتی خود نگران هستند نیز بفرستید.

سوالات متداول

اگر عمل بینی گوشتی موفقیت‌آمیز نبود و برگشت باید چه کار کنیم؟

در چنین شرایطی پزشک باید حتما میزان برگشت و تغییر بینی شما را بررسی کند. گاهی اوقات این موضوع با راهکارهای ساده برطرف می‌شود؛ اما در برخی از موارد شما مجبور به جراحی مجدد بینی خود می‌شوید؛ به همین دلیل آن‌قدر تاکید به انتخاب پزشک برای این عمل می‌کنیم.

تیم کارشناسی دکتر لند

تیم کارشناسی دکتر لند

مشاوره حرفه‌ای و رایگان همین حالا!

به زودی با شما تماس می‌گیریم!